E2K bouwdraadje

Dus tijd om te trainen voor E2k races schiet er weer bij in begrijp ik? Is off topic ja, maar eigenlijk zouden we ook een forum moeten hebben over welke coole dingen je nog meer maakt... Deze scoort wel heel hoog op de coolheidsmeter ;-)

Ik wil graag trainen, maar ik heb geen vleugels. Die van Tjarko was verkeerd gesneden (mijn fout) en de snijmachine wacht nog steeds (grrrrrrr) op de laatste onderdelen. Dan even snijden, beplanken, en vliegen maar, simpel gesteld.

Overigens staat de truck nu in opslag, ik ben eerst het hele chassis in CAD aan het zetten zodat ik de verstevigingsframes kan ontwerpen. Hij komt waarschijnlijk in de zomervakantie pas weer uit de stalling, om wat kleine klusjes aan te doen.

Hugo

U mag 3x raden hoe het met de schuimsnijder staat...

3eb60639b2fcedffe2f248eff05b7513_zps3973b15d.jpg

Ik wil wel binnenkort vliegen, en de 6e april meeracen. De schuimvleugel is waarschijnlijk sneller, maar een ribbenvleugel is beter dan geen vleugel, denk ik zo.

Hugo

Zeg Hugo, je wil toch niet zeggen dat je dat prachtige schuim vleugeltje op de plank laat liggen???
Het is dan misschien niet op 0.1 mm nauwkeurig het bedoelde profiel, maar het was dacht ik wel strak, juiste dikte een een pietsje welving. Dan zou het toch echt moeten vliegen..
Of heb ik iets helemaal gemist ??

Mijn vleugeltje moet nog ingevlogen, even wachten op lekker weer.

Tjarko

@Tjarko; ik laat hem inderdaad even liggen, sorry. De onderkant aan de voorzijde heeft de jou welbekende buik, van een millimeter of 2. Om de vleugel in de romp te krijgen zou ik de romp dus moeten uitsnijden. En dan passen goede vleugels dus niet meer. De nieuwe snijmachine is inmiddels klaar, nu staan mijn pc in opslag omdat we de zolder verbouwen. Ik hoopte vanaf mijn laptop aan de gang te kunnen gaan, maar Mach3 is bang voor laptops en doet het daarop niet. Potverdorie...

Ja, Wubbo, dat is de slimste optie. Maar ja, ik blijf eigenwijs...

Hugo

@Wubbo, ik denk dat je de kitjes snel genoeg kwijt gaat raken dit seizoen. Gezien het aantal deelnemers aan de E2k....

IMAG1196_zps1d63c9aa.jpg

IMAG1197_zps9309e55d.jpg

IMAG1198_zps66b6035a.jpg

IMAG1199_zpsfcc42114.jpg

IMAG1200_zps1d091fb3.jpg

Nou nog de rolroeren en dan zijn we toch een heel eind. Ik twijfel nog tussen scharniertape en gewone scharnieren, het zal wel die laatste worden.

Hugo

Is allemaal niet zo kritisch Hugo. Ik zou gewoon die "glasmatjes" scharnieren gebruiken heeft weinig speling. Mooi werk overigens.

Jaja, geheel volgens plan is de kist nu gecrashed. Ik geloof dat ik niet mag vloeken, toch? Gelukkig valt de schade mee, alleen het motorschot was eruit gebroken (en de prop kaduc). Wel mooi gemikt, keurige landing en dan met de prop in de een baksteen die iemand kennelijk 'voor de lol' op ons veld gelegd had. We hebben wel vaker dit soort geintjes, vandalen die stenen en zo op het veld leggen, en dan beschadigd de maaimachine. Deze had ik niet zien liggen. Als ik het over had moeten doen had ik de steen nooit zo mooi geraakt.

Nou ja, ieder nadeel heb z'n voordeel; ik had de staart nogal zwaar en dus lood in de neus. De neus wordt nu langer, en er komt een acculuikje in. Vanavond maar eens hakken en zagen, en plakken. Ik hoop toch echt dit weekend verder uit te kunnen trimmen en wat semi-race rondjes te kunnen draaien.

Hugo

Ik nog niet. Ik geloof er nog steeds niet in dat ik het haal... Als ik inderdaad dit weekend kan vliegen en trimmen en zo, dan schrijf ik me in.

Hugo

Ik heb mijn e2K van het weekend ook even afgebouwd.
De regelaar en accu passen precies naast elkaar in het rompje....
Echter zal de accu wel warm worden tijdens het vliegen en is de regelaar voorzien van een koelelement. Over de hele regelaar met koelelement zit een stuk krimpkous.
Nu had ik het idee dat het koelelement de regelaar zou moeten koelen. Maar volgens mij werkt dit niet als het geheel wordt geissoleerd door een stuk krimpkous om het geheel?
Hoe hebben jullie dit opgelost?? Krimpkous verwijderen??

Ik heb de regelaar onder het dekseltje boven de accu. In het deksel en voorkant brandschot zitten koelgaten. Dat moet voldoende zijn. Ikzelf gebruik een 80A plush controller. Daarmee kan ik accu's achter elkaar door leeg vliegen. Dus die krimpkous gewoon laten zitten. Maar warmte technisch heb je natuurlijk wel een punt. Alleen zo warm wordt het dus allemaal niet.

Voor de koeling heb ik 2 gaten in de voorkant van de romp en 1 achter de vleugel in de onderkant van de romp.
Hij drijft dan wel wat minder, maar ach......

Back