E2K bouwdraadje

Het kan wel , mijn quickie had dat ook. Ik kies zelf voor gaten in het motorschot en achterin de romp, zodat er lucht door de romp heen stroomt.

Hugo

Ik zal binnenkort nog even wat foto's en zo delen als de definitieve vleugel en zo af is, maar ik wilde even het volgende hersenspinsel met jullie delen:

Slick2_zps5a2349bc.jpg

Variatie op thema!

Hugo

Hey Hugo,
Zo worden die E2k'tjes wel een stuk mooier!

Alleen is zo'n laagdekkerb niet erg praktisch voor een klasse zonder landingsgestel...

Ja, maar dan nog moet elke landing perfekt level zijn anders wordt dat gelijk afgestraft met een mooie radslag.

Gaaf, Tjarko, ziet er echt goed uit!

maak er een midden dekker van en hij is Super!

Zit ik ook mee te stoeien, maar de vleugel moet dan eigenlijk deelbaar en een koolstof buis is niet toegestaan. Nou kan dat ook anders, maar het maakt het niet makkelijker. Ik puzzel nog even verder, aan echt bouwen kom ik steeds maar niet toe...

Hugo

Hoi Hugo,

Ja het is een erg mooi ontwwerpje..
Als beetje middendekker met vleugel permanent vastgelijmd?
En accu wisselen door afneembare cockpit kap?

Zo vlieg ik m'n Dogfighter ook. De vleugel gaat er niet meer af na de laatste reparatie.
Nog geen radslag meegemaakt.. maar deze heeft ietsje V stelling.
Laagdekker met beetje V stelling gaat wel goed met landen denk ik

Emanuel, kun jij nog even posten hoe die stickers er precies op moeten?
Ik wil er liever geen verprutsen.

Tjarko

De strijk sticker ( transparante backing) bevestig je door eerst de backing folie eraf te halen. Deze zit geplakt aan de matte transfer folie. Het is even prutsen om een beginnetje te maken. Als de folie er helemaal af is heb je enkel de transfer plakfolie met daaronder het logo over. Deze positioneer je op het model. Strijk deze met een folie bout op lage temperatuur vast op het model. Werk daarbij van de ene naar de andere kant en probeer lucht insluiting onder de folie te voorkomen. De bout moet net warm genoeg zijn om de lijmlaag te activeren. Als het goed is kun je daarna de transfer folie er aftrekken waarbij het logo op het model achterblijft. Komt het logo nog los dan nog een keer aanstrijken met een iets hetere bout. Het logo na aanbrengen evt nog nastrijken op wat hogere temperatuur. Zorg ervoor dat het logo niet gaat krimpen. Evt luchtbelletjes met een dunne naald doorprikken en gladstrijken. Succes!

Ik wacht nog steeds op de laatste paar onderdeeltjes voor de nieuwe schuimsnijmachine, werk is erg druk (goeie handel, is positief!) en ik was ook druk met het door de douane loodsen van mijn nieuwste auto:

IMAG1165_zpsfaa15ace.jpg

Hugo

Noem je dat een nieuwe auto????? Die is al een aantal keer compleet afgeschreven hoor ;-)
Sterkte met de restauratie? Of wordt het een decor stuk?

Hij is uit 1929, en in 2029 is hij klaar... Al het plaatwerk is compleet en bruikbaar, het chassis is recht en goed. En alle papieren zitten erbij, da's redelijk uniek. Al met al is het niet zo'n slechte basis!

Hugo

@ ragbak; hij is ook nog niet klaar, joh...

@ Emamuel; laatste beetje off topic; een kruising tussen deze:

1930-chevrolet-stake-bed-truck-john-black_zps2cfbee9b.jpg

En deze:

1929Chevyw-bedfront_zps65e9fa08.jpg

Beetje ge-hotrod qua wielophanging, remmen en aandrijving, verder origineel (ogend).

Hugo

Back