Waarom een FBL elektronisch stabilisatie systeem voor een vierblads? Ik vlieg al meer dan 8 vluchten zonder elektronische stabilisatie met een 4 blads op een 450GT trainer. Dit mechaniek moet in een A109 komen om het geheel schaal te laten vliegen.
Je bent ff bezig om je eigen instellingen te vinden met een vierblads. Het hoeveren is wat lastiger, maar rondvliegen gaat zeer goed. Ik dacht ook dit gaat heel moeilijk zijn, maar achteraf valt het allemaal best mee. Als ik een vlucht of 20 heb gemaakt en op m'n gemak ben ga ik het zaakje om bouw.
Jammer dat iedereen zo zweert bij elektronische stabilisatie systemen, als je je eigen wat meer tijd gunt kan je het zo leren. Vooral gevorderde piloten hebben het zo door :lol:.
Groetjes Rob.
PS: vandaag twee vluchten van 7 min. met m'n 450GT 4 blads. De wind begint ook al minder indruk op me te maken. Het is een kwestie van oefenen (maar dat is alles wat je moet leren).