EC-135 Hirobo KLPD

Een EC 135 blijft een prachtige heli maar je moet inderdaad aan het gewicht denken anders is er niet mee te vliegen. Als ik de filmpjes zie heb ik bijna spijt dat die van mij verkocht is, gelukkig heb ik nog het grotere broertje de 145.

Mvg

Ed
 
file.php

Ik zal erbij zijn, maar de Kiowa zal nog niet klaar zijn vrees ik...
 
Hei Bert

Dit jaar zijn we er ook bij , heb het vorig jaar moeten missen :-)

Nu zaterdag mag ik mijn heli mss gaan afhalen en dan .... alweer 2 schaalhelis bij binnenkort in dit belgenlandje ...

Grtz

Ronny
 
Heej Bertje,

Laat ik nou ook een EC hebben in de "juiste" kleuren. Enne, die van mij vliegt al :D. Binnenkort kun je de echte een keer van dichtbij bekijken. Die afspraak stond nog open toch?

Grz. Bone

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jazeker wil ik hem nog zien de echte.... kwijl kwijl ik kan niet wachten.
Maar die van jou is ook vet.

Maar er staan grote verandering voor de deur en deze leg ik nog wel uit daarom dat het zo stil was, nu is mijn compass Knight bijna af en dan beginnen we weer aan de ec-135.
 
Ik heb nog eens tijd gevonden om aan de EC-135 verder te doen.

Ik heb verder gedaan aan de cockpit en dit is het voorlopige resultaat.

Als hij goed vliegt en ik heb wat meer tijd dan ga ik de cockpit volledig schaal maken nu doe ik mijn best voor het zo goed mogelijk te maken.
Maar de instrumenten van vario zijn eigenlijk iets te groot en ik vind geen kleinere dus zal ik ze zelf moeten maken.

file.php



file.php



file.php



file.php



file.php
 
Je pupieter ziet er knap uit Bert.
Arie schreef het al, niet veel meer aan doen. Just, misschien hier en daar wat weatheren.

Heligroeten,

Nick
 
Hei Bert ,

Chic gedoan menne man , goed bezig .... :-)

Tot binnenkort op de meeting , enne , reserveer alvast een partytent voor Nick , Ron en mezelf , dan kunnen we de drie helis in wording eens laten kennismaken ....

Grtz

Ronny
 
heeft er iemand ervaring met de hc 3 base van robbe?
Want ik heb daar een paar vragen over in verband met aansluiten op de ontvanger. Ik heb pas zo'n hc-3 en zou die graag in mijn kleine 450 zetten.
 
Waarom een FBL elektronisch stabilisatie systeem voor een vierblads? Ik vlieg al meer dan 8 vluchten zonder elektronische stabilisatie met een 4 blads op een 450GT trainer. Dit mechaniek moet in een A109 komen om het geheel schaal te laten vliegen.
Je bent ff bezig om je eigen instellingen te vinden met een vierblads. Het hoeveren is wat lastiger, maar rondvliegen gaat zeer goed. Ik dacht ook dit gaat heel moeilijk zijn, maar achteraf valt het allemaal best mee. Als ik een vlucht of 20 heb gemaakt en op m'n gemak ben ga ik het zaakje om bouw.
Jammer dat iedereen zo zweert bij elektronische stabilisatie systemen, als je je eigen wat meer tijd gunt kan je het zo leren. Vooral gevorderde piloten hebben het zo door :lol:.

Groetjes Rob.

PS: vandaag twee vluchten van 7 min. met m'n 450GT 4 blads. De wind begint ook al minder indruk op me te maken. Het is een kwestie van oefenen (maar dat is alles wat je moet leren).
 
Laatst bewerkt:
Snel zou ik het ook niet echt noemen.

Maar we proberen er tijd voor te maken ben nog steeds bezig met de klinknagels te zetten.
 
Hei Bert ,

Goed bezig man , en idd de voorbereiding op 8 mei zal ook wel wat tijd in beslag nemen he ...

Grtz
Ronny
 
Hier nog maar eens na al die tijd een update van mijn bouwverslag.

Ik heb een deel van de klinknagels gezet, en het handvat aan de achterzijde gemonteerd.

Wat de klinknagels betreft heb ik geluk dat een EC-135 er maar een paar heeft op de romp want op de staart en boven aan de romp heeft hij er bijna geen.;)

file.php



file.php
 
Vandaag de voorlopige laatste hand gelegd aan de cockpit.
Ik ben nu wel te vreden van het resultaat.
Ik heb de cockpit ook geweatherd. De piloot heeft ook al plaats genomen.
Het gewicht is nu totaal 513gr incl piloot.
Nu weet ik niet of dit echt veel is?
Ik weet er zijn betere schaal cockpit maar dit is de eerste die ik volledig zelf heb gemaakt dus mag toch gezien worden vind ik. Hopelijk vinden jullie dat ook.;):D


file.php


file.php


file.php


file.php
 
Ziet er netjes uit Bert, en dat gewicht, tja je zult het mss kunnen gebruiken bij het balanceren van de heli, dat is dan nuttig gewicht voorin...
Ik moet ook ooit nog aan mijn cockpit beginnen..pfff..
 
Back
Top