EC-135 Hirobo KLPD

Technical manual

Heej Bertje,

Tis maar goed dat moeder natuur heeft ingegrepen want jullie Belgen zijn niet te stoppen en gaan ons zo langzamerhand voor schut zetten met die furie! Heb juist naar die andere poppendokter z'n draadje zitten kijken en met zoveel klinknageltjes nog te gaan heb je er goed aan gedaan om met andere zaken aan de slag te gaan.............:p

Ik dacht dat ik een technical manual van de EC voor je had op DVD maar het blijkt een flightmanual te zijn. Hier heb je niks aan, staat geen plaatje in! Van de BO heb ik beide wel maar daar ben je niet mee geholpen. De gouden tip is als volgt: schrijf Eurocopter aan en stuur een foto mee van je project. Ze sturen je rap een manual op DVD toe.

Grz. Bone

Hela... hela... Bone,... furie ??? poppendokter ???
'k Ben er van overtuigd dat noch Baby's, noch verbouwingen onzen Bert van het schaalhelivirus zullen verlossen.

Enne Bert, jij wordt zo te lezen echt een nieuwe man!!! Eentje die eerst een uurtje aan 30%bouwt en dan de keuken induikt... Blijf erin vliegen kerel, zodat we volgend seizoen kunnen vliegen terwijl de kleine aan moeders borst hangt...

Heligroeten,

Nick

Kleine update ...

file.php

De verkoop van plastiek helikits zit precies weer in de lift...

Voor de rest ben je goe bezig Bert. Leef je uit in detailering, dan krijg je een schitterende kist.

Voor de moment ben ik airbrushtechnieken uit de plastiek modelbouwwereld aan het toepassen op de Cobra. Of dit lukt lees je gauw in mijn eigenste draadje.

Heligroeten,

Nick

Alle bedankt voor jullie reacties.

Ik heb mijn heli vrijdag avond al eens tentoongesteld op onze club er was een bouwavond...

Hier de beelden

file.php

file.php

Jaja, gaat lekker zo. Vooral doorgaan.

Ben nu al benieuwd naar het resultaat.

Ga een bell 412 bouwen. En hoop hem klaar te hebben voor de meeting in 2012. lol.:p

Maar :2gunfire:me niet lek als het later wordt.
Heb een 4-blads besteld en een HC3-Xbase.
Kan ik vast oefenen met de benzinetrainer.

Nog tips van jouw kant???

Veel succes met de bouw van je Politie heli.

Bonkie.

Allemaal goeie berichten idd. Enne, Bonkie, da's een hele goeie keuze aan electronica. Denk dat Bert hier ook wel mee uit de voeten kan straks. Je hebt geluk Bert, ik het de EC vandaag weer eens mogen kietelen en nog wat details voor je getrokken. Je hebt nog een heleboel te doen aan die romp! Maaaar..... Het beoogde kleurenschema blijft fantastisch!

Veel bouwplezier met de kerstdagen.

O ja, speciaal voor Bonkie. Hou ze heel die bladen en ik zie je op het veld. Wellicht kunnen we zondag wat sneeuw wegblazen?

Ik ben pas verhuist nu hebben ik en mijn vriendin ons eigen nestje en dat zijn we aan het inrichting voor de kleine die opkomst is.

Dus binnen enige dagen begin ik hier wel opnieuw met het draadje.

:D:D:D

Hiep hoy Bert,

ja, je denkt zeker dat je nu de drukste dagen van je leven beleefd hé... wacht maar tot die kleine er is, dan wordt het pas echt fun. Dan snak je om een uurtje per week in je bouwpaleis te geraken...

'k Kijk ondertussen al uit naar het vervolg van je bouwverslag.

Heligroeten,

Nick

Gebruiken ze de EC-135 in blik op de weg, zag ik vanavond de Agusta AW-139 van de KLPD in Flikken Maastricht. Gaan ze toch nog eens reclame maken voor de mooie spullen die ze hebben..

Knappe affische Bert.
8 mei staat al in de Agenda van het Varioteam reeds in Fluo gemarkeerd!!!
Bij leven, welzijn en redelijk weer mag je Guy, Francis en mij verwachten.

Het jij de Belgian Heli-days op 11 en 12 juni in Enghien al genoteerd?

Heligroeten,

Nick

Knappe affische Bert.
8 mei staat al in de Agenda van het Varioteam reeds in Fluo gemarkeerd!!!
Bij leven, welzijn en redelijk weer mag je Guy, Francis en mij verwachten.

Het jij de Belgian Heli-days op 11 en 12 juni in Enghien al genoteerd?

Heligroeten,

Nick

Awel mannen,

Zet mij er maar op voor beide evenementen. Met vliegende RPX dit keer!

Grz. Bone

Schitterend, dat zijn dan al twee Nederlandse zwaargewichten (op schaalhelivlak bedoel ik wel hé) die hebben toegezegd. En dat nog voor de reklamecampagne is gestart...
't Gaat mooi worden komend seizoen. 'k Voel het...

Heligroeten,

Nick

Bij MVC-MN hebben we een aantal leden met een zeer indrukwekkende collectie schaalheli's, voornamelijk vario. Wat ik van die mensen altijd begrijp, is dat mensen hun schaalheli te zwaar maken, waardoor ze niet lekker meer vliegen.

Als ik bv. die middenconsole zie, erg mooi, maar hele planken hout, je zou daar behoorlijk gewicht op kunnen besparen door delen uit te zagen en folie over de open plekken te trekken. Dit geldt ook voor spanten in de romp, bedenk je dat die louter als functie hebben om de romp op z'n plek te houden.

Als je nog een alternatief zoekt (qua schema), de EC-135 van Ben Kooperdraad (vario) is óók erg mooi..

vierblads dus, met turbine (inmiddels omgebouwd naar electro).. de fenestrom was wel iets mee geloof ik, hij heeft er eigen blaadjes voor gemaakt om ze stijf genoeg te krijgen.

Dezelfde heli in electrouitvoering:

//edit
blijkbaar mag je niet linken naar foto's in een runryder album.. dus hier de link naar het album, staat een hele serie mooie EC-135 foto's in.
http://rc.runryder.com/helicopter/gallery/15684/

Laatst bewerkt door een moderator:
Back