Edge 540 T van engel : Bigscale brushless

landingsgestel met ijzeren bouten ?
Ik zou er toch breekbouten in zetten

Hele mooi kist trouwens.

Bart,

Bedankt :)

Breek bouten? Het is geen trainer.... Ik weet dat er altijd iets mis kan gaan maar daarvoor komen er geen zwakke plastic breek bouten onder.... Kist moet degelijk inelkaar zitten en ik bouw niets met oog op een crash of harde landing.

Breekbouten horen in trainers, niet in serieuze kisten boven de 1.5 meter:)

Net de lader even bekeken, misschien kan ik het repareren. Wat blijkt, alle fets lijken goed. Er zit een flinke zwarte plek bij de condensator poten en daar mist ook een weerstandje. Ik denk dat door het loskoppelen de weerstand kapot is gegaan en bij het opnieuw aansluiten is doorgebrandt. Lader schoon gemaakt weer inelkaar gezet. voorzicht getest met kleine accu's en alles lijkt goed. Hij is nu vrolijk 12s lipo aan het laden op 4.5A :) Lijkt helemaal niets mis mee, ook ontladen gaat gewoon goed. Mazzel gehad.......

Breekbouten op dit soort kisten en je hebt in no time de achterkant van de wielkappen dwars door je vleugel geramd...In dit geval is de remedie dan veel erger dan de kwaal...

Een prachtig model, zeker met zo'n brute electro uitrusting. Een beetje jammer dat je motor in tweeën viel.
Ben je een beetje tevreden over de ZIPPY-H accu, of is dat nog wat te vroeg, ik ben in ieder geval zeer tevreden over de ZIPPY-R.
Een behoorlijke spanning verhoging vergeleken met die Hi-model meuk.

... Na de eerste rijkwijdte test bleek dat met motor aan er slecht ontvangst was. Ferriet kern om de verleng kabel naar de regelaar gelegd en toen was het goed. ...
Voor alle zekerheid: heb je de kabels tussen regelaar en motor verlengd of de kabels tussen accu en regelaar? In het laatste geval, hoeveel langer?

Ron, de stroom kabels zijn niet verlengd, maar dat vermoeden had je denk ik al ;) De regelaar zit vlak achter de motor onder de kap. De accu's met aanslutingen zitten ook net onder de kap. De verlengde kabel is de signaal kabel naar de ontvanger. Die is nu op 2 plekken ontstoord. Ik ga een andere ontvanger erin proberen komende zondag, wellicht heeft die minder last van die energie bron voorin.

Nee!!!!! Ik heb nog veel te veel ontvangers ;) Ik krijg wel binnen kort een corona 2.4ghz setje om te testen....... wie weet ;)

De edge heeft nu ook een plekje aan de muur... was even puzzelen maar is gelukt. Er hoeft niets verkocht te worden :)

Edge tussen de rest... en andersom
dsc04627.preview.jpg

Vleugels en klein spul
dsc04629.preview.jpg

Nog wat toestellen en vleugels
dsc04628.preview.jpg

Totaal plaatje
dsc04630.preview.jpg

Axi is ook besteld. Kost even wat geld maar brandt tenminste niet door op een hete zomer dag ;) Ook het rendement gaat omhoog wat langer vliegen en minder belasting voor de accu's betekend...

Filmpje komt er uiteraad maar wou ik doen als ik de kist iets beter ken, anders wordt het zo saai ;)

Het is inderdaad een goede kist om mee te vliegen. Mijn extra vliegt minder lekker. Komt ook omdat de extra maa 1.55m is maar toch, deze edge vliegt heerlijk strak en toch licht. Komt wellicht door de vleugel vorm en dat daardoor het zwaartepunt op 1/5 van de voorlijst ligt.

Hey,

effe melden dat we gisteren de KDA motor getest hebben.

het was een openbaring vergeleken met de paarse HXT motoren. met de APC-E 22x12 erop trok hij "slechts" 67 amps. Motor heeft 1 minuut vol gas gelopen en motor bleef zo goed als koud. omgevingstemperatuur 15 graden, motor na looptijd 30 graden.
de chineese regelaar deed het met deze motor ook heel goed, geen enkele hapering te merken.
Zondag eerste vliegtest.

Peter

ok, dat is goed om te horen. Op 10 cellen met 22x10 dus goed? Gek terwijl het kv hoger is volgens opgave...

Ik krijg volgende week de axi hoop ik, dan rond de 80-90A ipv 120. De hxt motor loopt toch wel goed maar is veel te fel, eerder 250kv dan 200. Zondag nog maar even mee vliegen. 1/3 gas prophangen en 1/2 gas verticaal is ook wel fun :)

Ik had eigenlijk het gevoel dat ie met die motor niet verticaal ging en het stond ook nog bij de reacties...maar ik ben blij dat het gaat!
Veel succes met je nieuwe en schitterende kist!

Back