Cheeta
Forum veteraan
Loop al bijna een jaar te brainstormen over mijn eigen schuur voor de hobby.
In huis heb ik er te weinig ruimte voor en wil ik mijn draai en freesbank ook niet hebben.
Aangezien ik beschik over een tuin van 130m² is daar ruimte zat. (heb een bovenwoning met riante tuin in dit geval).
Nu wil ik een hobby schuur bouwen van ca 6 meter breed en 4,5 meter diep.
Flinke schuur dus, maar de tuin is groot zat en het mag allemaal vergunningsvrij.
Een paar concrete dingen die ik van belang vind:
-Isolatie wil er zowel zomers als in de winter kunnen hobbyen. Dus dubbel glas, en wand vloer plafond isolatie.
-Enigzins onderhouds vrij (besteed mijn tijd liever aan andere dingen).
-Er komen machines in te staan die elk zo'n 100 - 150kg per stuk wegen.
(draaibank hbm250x400, freesbank optimum bf20, cnc machine eigen bouw en nog wat apparatuur).
Er moet een fundering zonder palen gemaakt worden op klei grond ivm dat er geen echte machines in de tuin kunnen komen helaas.
Ik heb verschillende insteken gezien hierin maar welke is nou een goede.
-De blokhut bouwpakket alles in 1 pakket en op elkaar afgestemd. Prijs ligt denk ik zo rond de €6000,-
-Houtskelet bouw met kunststof rabatdelen prijs nog enigzins een raadsel.
Wat zijn eventueel nog ideeen om uit te werken hierin en wie heeft eventueel wat tips?
In huis heb ik er te weinig ruimte voor en wil ik mijn draai en freesbank ook niet hebben.
Aangezien ik beschik over een tuin van 130m² is daar ruimte zat. (heb een bovenwoning met riante tuin in dit geval).
Nu wil ik een hobby schuur bouwen van ca 6 meter breed en 4,5 meter diep.
Flinke schuur dus, maar de tuin is groot zat en het mag allemaal vergunningsvrij.
Een paar concrete dingen die ik van belang vind:
-Isolatie wil er zowel zomers als in de winter kunnen hobbyen. Dus dubbel glas, en wand vloer plafond isolatie.
-Enigzins onderhouds vrij (besteed mijn tijd liever aan andere dingen).
-Er komen machines in te staan die elk zo'n 100 - 150kg per stuk wegen.
(draaibank hbm250x400, freesbank optimum bf20, cnc machine eigen bouw en nog wat apparatuur).
Er moet een fundering zonder palen gemaakt worden op klei grond ivm dat er geen echte machines in de tuin kunnen komen helaas.
Ik heb verschillende insteken gezien hierin maar welke is nou een goede.
-De blokhut bouwpakket alles in 1 pakket en op elkaar afgestemd. Prijs ligt denk ik zo rond de €6000,-
-Houtskelet bouw met kunststof rabatdelen prijs nog enigzins een raadsel.
Wat zijn eventueel nog ideeen om uit te werken hierin en wie heeft eventueel wat tips?