eenvoudigste ...

De mini v bar is toegekomen , er zitten echter geen servo kabels bij :confused:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga de klassieke verbinding receiver - vbar maken , dus heb extra kabels nodig . Worden niet meer bij FBL unit geleverd (zonet gelezen :confused: ) Crisis :rolling:

ik denk dat hij kabels bedoeld van de ontvanger naar de vbar .. dus of een Sbus connectie of losse kabels voor alle channels apart.

Ze kosten de kop ook weer niet bij een willekeurige webshop.. maargoed, je moet 't maar wel weer bestellen

ik denk dat hij kabels bedoeld van de ontvanger naar de vbar .. dus of een Sbus connectie of losse kabels voor alle channels apart.

Ze kosten de kop ook weer niet bij een willekeurige webshop.. maargoed, je moet 't maar wel weer bestellen

zo is het,
voordeel van s-Bus = 1 kabel

Hey Guyken
Ik vlieg gewoon met 2 sattelietjes met de Vbar en gewoon pak minder kabels te gebruiken he .
Werkt perfect , geen prblms mee . ( jij vliegt toch ook met Spektrum he , )

Grtjs Blitske

Ja , ik was er vandaag nog eens aan het denken en nu kom je met het voorstel . Misschien moet ik het zo maar eens doen ;) Al geprobeerd met Orange sattelietjes :confused:

heb je de vbar al aan de pc gehangen? .. ik net wel, mooi stukje software. En eindelijk ook eens een systeem dat op mac draait :)

Even de tabbladen van de setup doorgelopen, en 't is allemaal vrij duidelijk. Beetje een zelfde idee als de MSH brain setup wat ik gewend ben. Ziet er goed uit.

Guyken als jij Spektrum vliegt zou ik er inderdaad twee sattelietjes aan hangen ( wel de originele van Spektrum )
Scheelt ook weer een aantal kabeltjes wegwerken.

Mvg. Freddie

..Sven, alle stappen goed bekijken en doorlopen,
bv. ook de transmitter instelling voor pitch op 0 met uitslag 100 %,
dan heb je automatisch een goede pitch curve en moet achteraf niet knoeien..

misschien weet je dat alles beter dan ik, maar even een tip ..

Groet
Uwe

dat zal wel lukken uwe, zover ben ik er nog niet ingedoken. Maar ben er zeker van dat 't goed komt.. duidelijke software, en zoals ik al zei.. komt aardig overeen met de msh brain.

Ok , ben begonnen met de mini vbar te bestuderen . Kan iemand me voor alle zekerheid nog eens zeggen waarvoor RX A- RX B en RX C voor dienen .
Tot dusver begrijp ik : RX A is voor ail-elev-roll . RX B is voor esc/throttle en RX C is voor external power ( zoals een aparte ontvanger batterij )

Voor de rest lees ik ook dat je nog geen servo's mag verbinden voorafgaand aan set up . Mag de ontvanger dan al eens gebonden zijn op voorhand of gebeurd echt alles tijdens set up ? Zoals ook bv centreren van servo's ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

niks door elkaar gooien,
loop dat set-up door,

dat zij de servos niet aansluiten,
heeft te maaken, dat een reverse servo bv. niet tot aan het limit loopt,
de ontvanger is wel gebonden,
servos haaks zetten is in de set-up,
aansluiten van de RX kanalen zie je in "Google v-Bar"

het is ook afhankelijk wat je gebruikt,
Futaba, Spectrum, s-Bus, Satelliet ...
maar let op, waar je met spanning naar toe gaat,ben hoe veel,
niet alles mag,

best is handleiding en wat YouTube filmpjes.

Mikado heli . de heeft ook een goede handleiding !

suc6, Uwe

Back