EERLAND 17 opknapper

Hoi maurice,

Gecondoleerd met de overledenen! we leven met je mee dus we verwachten ook niet dat er iets zal komen op het forum van jouw. Maar die duwsteven ziet er wel redelijk goed uit hoor maar lijkt wel of de hoek vergeleken met de boot niet helemaal klopt. Ik vind die radar wel leuk gezicht maar waarom zijn die ramen half gesloopt??? verder vind ik het wel een heel leuke boot om te zien:p ik blijf je weer volgen maurice;)

tim

om de tijd tot donderdag maar vol te maken vanavond toch weer aan het bouwen geslagen...

Tim bedankt en inderdaad dat idee dat de hoek niet helemaal lekker is heb ik ook al gezien, maar is echt een waardeloos stuk om te maken dus voorlopig zit het mij best. ik heb wel weer een stuk boeing eraf gesloopt en een nieuwe geplaatst zodat het nu wel mooi aan sluit op het duwsteven.
(even onder tussen terug naar boven gelopen) ik heb het na gemeten maar kom er nu ook achter dat de kop niet helemaal gelijk is aan de echte. daarom is de hoek van onder vele malen groter.
Dit zou inhouden dat ik de kop moet aanpassen en dat vind ik voor nu teveel werk aangezien het eigenlijk een "kleine" restauratie zou zijn.

en de bovenkant van het duwsteven is ook niet helemaal lekker maar dat is omdat ik het gewoon niet kan ;) :P

B.B. kant nu zo goed als dicht en klaar.
DSCF1041.jpg

het nieuw geplaatse stuk.
DSCF1045.jpg

op de beting heb ik een "petje" geplaatst op het eerste potje, op de 2de moet er ook nog een "petje" komen.
DSCF1042.jpg

DSCF1044.jpg

bijna bakboordskant af

zo nu dan eindelijk bakboords kant echt bijna af. het is nu nog de lettser, de witte bies en wat messing plaatsen in de waterloop gaten, dan is het gebeurd voor bakboord.
tevens de stuurhut op zijn plek gezet en het gat wat ontstond voor gedicht. al met al lijkt het al wat meer sleepboot.

DSCF1104.jpg

DSCF1041.jpg

DSCF1097.jpg

hier dan eindelijk alles zwart, duwsteven ook waterdicht.
DSCF1105.jpg

hier close up vanwege kleur verschil...(dit zal door het gebruik wat duidelijker zichtbaar gaan worden)

DSCF1106.jpg

DSCF1109.jpg

zo toch een hoop gedaan nog vandaag. morgen anders kant van het casco schuren en zwart maken, dan ziet dat er weer netjes uit.
ik zou eigenlijk zaterdag naar madestein gaan, maar door mijn werk is dat helaas niet mogelijk. dus dat word morgen maar hier even varen voor wat plaatjes...

nou het was weer een genoegen hier wat neer te pletteren. tot snel.

Maurice

Laatst bewerkt:
zo vandaag het schilderwerk bewonderd wat nu eindelijk goed bevalt.

verder de stuurhut weer dicht gemaakt, handgreep op de machinekamer ingang gemaakt, esso vlaggetje geplaatst (waar we overigens weinig tot niet bunkerde) en de witte bies erop gezet. is nog niet zo heel strak maar goed moet straks weer de boeing zwart maken want door mijn enthousiasme ben ik wat dingetjes vergeten te plaatsen die zwart moeten...
dus komt straks allemaal weer goed :P

DSCF1114.jpg

DSCF1113.jpg

DSCF1115.jpg

DSCF1119.jpg

en verder heb ik het roerwerk aangepast door 4 platte stripjes erop te maken. is neit 100% overeen komend met de eerland 17 maar deze had ook een soort gelijk idee.

DSCF1116.jpg

DSCF1118.jpg

zo en nu gaat ik lekker barbeknoeien en me gereed maken voor de nachtdienst.

tja is mijn "schatje" een beetje he. ben der tog op opgegroeid en als ik de echte zie word ik toch weer warm van binnen. ben blij dat ik in november weer in de buurt ben bij haar :D

zo maurice

je bent wel lekker bezig he want je gaat wel weer heel snel
maar het ziet er goed uit:D
ik hoop dat ik de eerland 17 nog eens kan zien varen:p
en blijf zo door gaan

nou zo heel snel valt wel mee, ik besteed mijn tijd gewoon goed zover mogelijk.
dat zien varen komt goed want dat gaat zo gebeuren ;) mits het weer goed blijft

nou dat blijkt wel inderdaad zweet me helemaal klem momenteel.
ben net terug van het (proef) varen en ben nog niet helemaal tevreden. over haar diepgang.
ook de draaicirkel is veel te groot. dus dat ga ik nog proberen te veranderen al word het bootje wel inmiddels ontilbaar. ik schat haar nu op zo'n 35 kilo.

hier nog even een overzicht van de mast die ik vanmorgen opnieuw in mekaar heb geflanst omdat deze verkeerd bleek te zijn. ook een nieuwe mast koker gemaakt en maar gelijk alles goed aan gepakt en de mast klapbaar gemaakt.
DSCF1122.jpg

DSCF1127.jpg

DSCF1121.jpg

houder waar de mast invalt tijdens vervoer, zo kan de mast niet kapot rammelen.
DSCF1125.jpg

en een poging om een kikker na te maken waar het vlaggen lijntje aan vast zit.
DSCF1126.jpg

hier 2 foto's van hoe ze in het water ligt. de rest in plaatjes vanaf de waterkant.
[5600] mooie-plaatjes-vanaf-de-waterkant-85

IMG_2758.jpg

IMG_2774.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Maurice ,

Die 35 kg ?
Is dat vaarklaar of alleen de romp ?
Ik heb om mijn sleper in het water te zetten 2 veiligheids gordels .
dat scheelt een eind , je hoeft dan ook niet zo ver te bukken .

mvg hans

Haha, doet me denken aan die tanker waar ik op gevaren heb, ooit....

Lagen we te lossen in belgie, waren we ineens een roer kwijt...
Die schuit had nog maar voor 1 maand papieren en zou daarna gesloopt worden, dus even een nieuw roer bij van der velden laten maken was er niet bij.
Dikke plaat op de roerkoning vastgelast.
plaatje onder, plaatje boven.
Hoeklijntje horizontaal te versteviging, klaar?
Neee, dat andere roer heeft een vissestaart, moet deze ook....
Dus toen nog een hoeklijn eraan gelast als op Frederiks tekening.

we hebben nog 1 maand prima gevaren en toen kwam het bericht dat we hem niet naar de sloop moesten brengen maar met walstroom moesten neerleggen voor TNO, daar zijn toen die vele botsproven aan de Moerdijk nog mee gedaan....

kortom, het werkte in het echt, je zou het kunnen proberen....

Overigens heerlijk weer gehad vandaag tijdens het uitje met de vaargroep.
Ook nog ff aan de klok gehangen, de Denemarken trok 780 gram zonder tornen.

Was 1 van de 3 roeren, dus we konden leeg nog gewoon varen.
Hoe het met een geladen schip was geweest weten we niet, ws de ene kant op geen verschil maar de andere kant op.....

Hele verbouwing Maus, maar wordt nog wel wat.

goedemorgen allen. ja dat word nog wel wat hoor die sleepboot van mij, nu straks het volgende projekt een ponton op schaal erbij. ik dacht aan de E 801 anders word het te groot :lol: voor de rest ga ik van de week lekker verder want loop toch de nacht. het roer werk bij mij is in ieder geval aangepast dankzij de tip van frederik...achteraf dom van me want wij hadden zelf ook een soort vissestaart in het eht erop gemaakt bij "de haas" te maassluis. straks misschien nog even ermee proefvaren om te kijken of het goed werkt.

groeten maurice

Back