Eerste 6-kanaals na 4-kanaals

Nee, niks instellen...

Dan staat hij op vliegtuig.
Waarom als vliegtuig?
Dan is er geen enkele mixer actief, dus ieder kanaal is gewoon puur.

Bij een heli wordt vanalles met elkaar gemixt, dus een beweging op de ene stick laat ook een ander ding bewegen.

is eigelijk vrij simpel
set up a new transmitter
je kan een zender selecteren die niet in de lijst staat
nu moet je de kanalen laten zien aan Phoenix deze leid je vanzelf door de zender set up
en klaar is kees

Net even geprobeerd, maakt niet veel verschil uit, heb wel wat anders ontdekt, ik doe de stick niet mooi voor en achterwaarts, ik merk dat ik steeds een kleine afwijking naar links of rechts heb ook, nu dat maar zien opgelost te krijgen :confused:

Oefenen oefenen hoe meer stick time hoe beter je gaat vliegen
Doe je dat met het gas of met de elev

Nick

Een sim verwacht je reële stickbewegingen als input (bekijk het als 2 joysticks die je met beide handen bediend). Het virtuele model dat de helibewegingen simuleert "mixt" softwarematig de inkomende signalen om het vlieggedrag te simuleren.

Een sim verwacht je reële stickbewegingen als input (bekijk het als 2 joysticks die je met beide handen bediend). Het virtuele model dat de helibewegingen simuleert "mixt" softwarematig de inkomende signalen om het vlieggedrag te simuleren.

Ik gebruik een GamePilot in combinatie met ClearView, ook voor helivliegen. Zo'n GamePilot heeft geen instellingen (geen helimodel, geen D/R, geen expo), enkel 2 sticks en 4 trims. Alle instellingen worden in de sim gemaakt. Volgens de handleiding is ie ook geschikt voor Phoenix.

Net een klein uurtje op de sim bezig geweest, wat "modelletjes getest".
En wat bevalt de Blade SR me nu enorm, daarmee lukt echt alles, perfect hooveren, baantjes vliegen van links naar rechts...

Als ie in het echt ook zo vliegt wil ik hem hebben! :p:p:p

vergeet niet dat zo'n sim een uitgelezen kans is om reclame te maken :mrgreen:
en misschien overdrijven ze wat eigenschappen een tikkie (of erg...)

ik weet wel dat ik voor mijn 600 nitro het motorvermogen bijna op een kwart moest zetten, om het toestel te laten vliegen zoals de mijne dit in het echt doet..
Gewoon om even wat aan te geven ;-)

dus ik zou niet op basis van een sim een model kiezen..
Groter is altijd stabieler, kleiner dus standaard niet.
groot kan met veel wind gevlogen worden, klein dus niet
kwestie even over de fora heen gaan, kijken wat de ervaringen met het door jou bedachte type heli zijn

En ongewenst inmengen van kanalen is iets wat erg veel oefening kost (om het af te leren dan..)
kwestie veeeeeeeel oefenen..

Net even met de Blade 450 3D nog wat gehooverd, probleempje, hij helt ietwat over naar rechts van bij het opstijgen al, ook tijdens het hoveren blijft ie licht naar rechts over hellen :confused:

Laatst bewerkt:
gewoon wat bij trimmen
maar wat bedoel je met na rechts hellen?
een heli hangt altijd iets schuin na rechts in de lucht dit komt door de staart roter
of drift hij ook na rechts?

is het je eigen heli of bedoel je met sim?
is het een flybar heli ? (mag je trimmen)
is het een flybarless heli ? (mag je niet trimmen!! althans liever niet)
check of je swash mooi vlak staat met een swash leveler!!!

Nick

Het is bij mijn eigen heli ja, en niet wegdriften, maar gewoon naar rechts over hellen... zal dus waarschijnlijk door de staart rotor komen...Het is idd een flybar heli...
Heb de heli nog maar drie keer gehoverd nu, maar ik heb dit niet gemerkt tijdens de eerste 2 hooverbeurten...( of ik heb het niet gemerkt natuurlijk)
Het lijkt of de heli aan de rechterkant iets zwaarder is dan de linkerkant...:(

Is volledig normaal, dat doet iedere heli met staartrotor.

Deze blaast nl 1 kant op, en blaast dus de heli van zijn plek af.
om dit te compenseren hangt de heli dus een tik scheef in de lucht.

Is volledig normaal, dat doet iedere heli met staartrotor. ...
Ook 1:1 heli's, je zult zien dat die ook steeds met zelfde skid als eerste de grond raken (mits niet veel zijwind). Een heli met rechsomdraaiende rotor zal tikkie naar rechts getrimd moeten worden, linkslopende rotor moet naar links getrimd worden. Dit heeft niets (weinig?) met de hoogte van de staartrotor t.o.v. hoofdrotor te maken.

Heb de DX6i nu zoals jullie beschreven ingesteld als onbekende zender in phoenix. Idle up mode heb ik kunnen toewijzen aan kanaal 5 ( de daarvoor bestemde knop), maar throttle hold instellen lukt niet. Als ik in de zender setup van phoenix zit en de throttle hold knop verzet, dedecteerd phoenix dit niet, iemand een oplossing?

Je kunt throtle hold ook aan zetten met toets 1 of F1 op je toetsen bord
Hoe je het met je zender kan doen weet ik zo niet ff 123

als ik ff moeilijk ga doen...

een mogelijkheid:
zender op heli zetten
swash op H1 zetten (dan krijg je ook een output zonder mixers)
en dan even vogelen en rommelen om de bewegingen goed te krijgen.
Knoptoewijzing van de hold zit dan via de zender, dus zou moeten werken..

Heb eens nieuw model aangemaakt in de zender, ingesteld als heli en verder niks veranderd... nieuwe zender geconfigureerd in phoenix en alles lijkt heel goed te werken... idle up, throttle hold... alles ok! Swash type staat op 1servo 90° en de swash mix staat inhibit...

Back