Eerste F5B wedstrijd seizoen 2013: 20 April in Wijk en Aalburg

Inschrijven kan ook morgen nog als je met de wedstrijd mee wilt vliegen. Wil je alleen maar even een keer een rondje vliegen om te kijken wat het is dan kan dat mogelijk tussen de ronden wel even.

De wedstrijd meevliegen wil ik niet, daar ben ik nog niet aan toe. Eerst maar eens kijken hoe het er aan toe gaat. Ook kan ik wel wat hulp gebruiken met het instellen van mijn zender. Hopelijk wil iemand me daarbij helpen. Ik heb een Futaba T10CP.

Als er tijd is zou ik wel een poging willen doen tot een vlucht.

Oh ja, hoe laat begint het?

Hoi Emanuel,

We proberen ongeveer volgens deze planning te starten:
09:00 aanwezig om de rakken op te bouwen
10:00 Briefing
10:30 Vliegen

Ik wee niet zeker wie er Futaba vliegt, de Belgen in ieder geval, en er zijn genoeg mensen die je willen en kunnen helpen :)

Ennuh, de snelste manier om 'eraan toe' te zijn, is door gewoon mee te vliegen :)

Gerben

Hoi Gerben,

Meteen het diepe in is misschien wel de snelste manier, maar ik moet nog het nodig op orde krijgen, waaronder de zenderinstelling. Als ik dat moet doen met de stress van een wedstrijdvlucht gaat dat niet goedkomen. Eerst maar eens met de teentjes in het water!

Ik probeer rond 9:00 op het veld te zijn, kan ik nog meehelpen opbouwen.

Emanuel, het is allemaal zeer ontspannen, er zijn meerdere mensen die voor het eerst een wedstrijd vliegen.
De Hawk is vrij simpel te programmeren.
De belgen vliegen zeker met Futaba en als je de gebruiksaanwijzing meeneemt komen we er wel uit.
Neem wel een 2e, gebonden, ontvanger mee.
Die wordt als controle ontvanger op de laptop aangesloten.
Ook al vlieg je niet mee in de wedstrijd, je kan na de wedstrijd nog wel even wat testvluchtjes maken.

Voor iedereen, NIET VERGETEN!

Accu opgeladen?
2e Ontvanger mee, met verlengkabeltje? (anders heb ik ze wel te koop voor 15 euro ;-) )
Zender mee?
Schroefjes voor de vleugel en gereedschap.
Geld... ook om 's avonds uit eten te kunnen.
Extra kleding.

Het weer lijkt aardig te worden.
12 graden, weinig wind maar wel lekker zonnig, dus zonnebril mee.

Tot morgen, ik ben er rond 8:45
Om 10:30 gaan we vliegen.

GJ

Hier staat al alles ingeladen, alle lipo's zijn vol. Alleen nog even reserve vleugelboutjes zoeken en meenemen voor het geval dat.......

Nu alleen nog even uitzoeken hoelaat ik moet gaan rijden om op tijd aanwezig te zijn, dan vanavond nog even relaxen (vrouw vervelen) en vroeg het bedje in om morgen fit aan de start te staan.

Theo, het is 1,5 uur rijden.
Dus als je 7.30 wegrijdt ben je ruim op tijd.

GJ

Denk eraan, ik rij als een slak en vlieg snel als een..........
Met het busje maximaal 100 kmh anders loopt het verbruik te veel op. Alhoewel, de diesel kost nu nog maar 1,289 euro per liter waar ik tank.......

En laat even een parkeerplekje over voor me want ik heb een boel uit te laden.

En de extra ontvanger heb ik nu ook maar in m'n koffer gestopt, bijna vergeten.

Ontvanger? Goed dat je het zegt. Ga de spulletjes straks klaarzetten. (+Uni2 retour GVJO)
Vlieg denk ik niet mee, te lang niet gevlogen (is dan niet veilig). Moet eerst weer achter de trainer, braaf baantjes trekken.
Kom(en) helpen, wel proberen kistjes aan te zwengelen, al is het maar even, (mits tijd).
2 uur en 20 minutjes... 6.30 op weg?
Heeft er iemand nog een 15 x 13 RFM breed? Vergeten aan te schaffen bij RFM. Anders maar de smal...
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Nog even de accu's voorladen kunnen ze morgen op het veld verder volgeladen worden. Flinke perioden met zon zie ik al dus dat wordt weer genieten.

Ik heb een acuut accuprobleem dat ik hoop op te lossen. Maar een 9S pakket is even heel welkom als iemand die toevallig niet zelf nodig heeft. :help:

Ik zag je mail, ik zal even kijken of ik nog een extra pak kan solderen.

GJ

Ik had het er vanavond nog over met Gerben, of jij zou komen.
Maar helaas... jammer.
Dan maar in Landgraaf op 11 mei?

Grts Gert-Jan

Ook niet op 11 mei, zit dan in Thailand...

Als je doorreist naar Bali regel ik wel een gids voor je.

Maar dan zal het wel de Eurotour worden, met je Backfire F5F?
Of 5 Mei, in Thumaide.. zie ik nu.

Alvast een fijne vakantie!

GJ

Back