Eerste F5B wedstrijd seizoen 2013: 20 April in Wijk en Aalburg

Hmm, een onjuiste hoogtemeting heb ik nog nooit gezien bij een UL1. Nou ja, wel eens een rare sprong in de hoogte, dat ie ineens 300mtr hoger springt, maar dan houdt ie die meetfout consequent vast voor de rest van de vlucht. In ieder geval niet dat de UL1 steeds maar zeg 50% van de werkelijke hoogte boven het startpunt aangeeft.

Heb je een speciale overdrukromp TC? :)

Ik heb nog wel een UL1 over om te testen, wil hem wel graag terug in Wijk dan (stuur maar PB'tje).

Gerben
 
Ik ben enkele logs gaan vergelijken en kom bij die hoogte meting uit op verschillen terwijl ik naar mijn perceptie de vluchten op vrijwel gelijke hoogte vlieg en de logger verschil maakt. Heb nu een excelfile met 4 vluchten die allemaal op zicht een gelijke hoogte hadden. Echter in de file zelf zie ik dat eentje aanzienlijk lager gevlogen is dan de rest. Ik zal eens een klein gaatje maken voor in de romp, misschien is het dan over met die "verkeerde" meting.

En de snelheid zit er goed in, vanmorgen 1 vlucht gedaan met 12 stijgvluchten. De eerste 9 binnen de 200 seconden met 4 rakken per keer en een klein beetje tijd over. De start gaat met halfgas omdat ik zelf gooi en daar verlies ik dan nog een beetje tijd......... Het ziet er in elk geval heel goed uit........
 
Theo, als je zelf vliegt is de hoogte lastig in te schatten.
Je zou iemand anders achter je moeten hebben staan die ziet hoe hoog je zit.
Invliegen voor een 4 rakker doe je met de snelheden die jij kan halen, op ongeveer 80 meter.
Ideaal zou je dan het eerste rak redelijk vlak of iets dalend vliegen.
Je zit dan op B op 75 meter.
Terug naar A kom je uit rond 60 meter.
Dan B rond de 30 meter en bij A zit je op een paar meter boven de grond.

Een videocamera kan ook al helpen als je alleen vliegt.

GJ
 
Nog 2 weekjes, dan kunnen we meekijken :)

Gister nog wat gevlogen, gaat nog moeizaam. Echt lekker strak ziet het er nog niet uit, valt nog niet mee na een half jaartje vlieg-pauze. Sinds het WK had ik niet meer gevlogen, nou tot een paar weekjes geleden dan.

Ben benieuwd hoe het gaat in Wijk, in ieder geval leuk om iedereen weer terug te zien na de winterstop, samen met een paar nieuwe gezichten. Wie nog niet eerder meegevlogen heeft, je bent van harte welkom!
Of dat zou met een Blizzard, of om mijn part een easystar is, kom het eens proberen, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)
(En laat eens een berichtje achter in dit draadje :) )
 
Ik heb contact gehad met MVC Aalburg.
De sateetjes en andere versnaperingen staan al op ons te wachten.
Ik hoop dat we weer wat nieuwe deelnemers hebben.
Emanuel met zijn HK Hawk?
Johan C. met zijn Surprise 16 (die ik nu bijna klaar heb).
Pieter Douma met zijn S16.
En iedereen die het een keer wil proberen, kom gewoon langs, alles wat als een hotliner vliegt is welkom.
Wat je aan rakken tekort komt kan je terugwinnen in de zweeftaak en doellanding!

Ik denk dat het etentje maar weer in Heusden gaat gebeuren.
Volgens mij hadden die ook een hondenmenu voor de F5B teckel.

Ik ga volgende week nog een vluchtje maken en inderdaad, trainen is niet goed voor je apparatuur, dan slijt het alleen maar.

Ik duik nu weer bed in, topsporters moeten veel slapen...

GJ

Tja, wie weet. Als ik tijd heb kom ik zeker even kijken. Als ik m'n motor snel binnen heb vlieg ik misschien nog wel een paar rondjes mee ;-)
Als het net zo goed gaat als mijn EF-1 wedstrijd gisteren dan vrees ik het ergste...
 
Lol, oeps, dat krijg je ervan als je op je werk 3 dingen tegelijk doet...
Sorry Emanuel... :):)
 
Hallo Frank,is het miss. mogelijk om tijdens mijn vluchten iets warmer en veel thermiek?
alvast bedankt en tot volgende week zaterdag.:-)
 
Mijn zender windscherm is net onderweg. Dus ja dan zal het weer vanaf nu vast alleen maar beter worden. Zal voor de zekerheid ook vast wat paraplu's in de auto leggen.
 
Ach, een paar vuurkorven voor de thermiek en om ons op te warmen is al voldoende..... en daar kunnen die satetjes en hamburgers en..... ook op gegrild worden......

Zo een zenderhandschoen had ik hier nog liggen, maar kan er zelf niet echt goed mee overweg, of komt dat omdat ik de modellen zelf moet gooien en dan dat gat niet vind om mijn hand aan de zender te krijgen zodat ik kan sturen.......
 
Vorig weekeind bij de lage temperaturen met zenderhoes gevlogen, ging eigenlijk best goed, maar dat was dan met een pult-zender. Moest even aan het idee wennen maar viel me alles mee.
Met een hand zender lijkt het me inderdaad lastiger...

Gerben
 
mag je de avond van tevoren eigenlijk bruine bonen eten voor thermiek aan het a-rak of is dat doping?
 
Die hoort mee te doen, samen als een 'team' thermiek genereren...hmm nu snap ik ineens waarom de Duitsers met 4 man achter het A-rak staan...
 
Hey hey, dat mag niet, dat is straalaandrijving (pulsjet), we mogen alleen electrische aandrijving........
 
Back
Top