Eerste F5B wedstrijd seizoen 2013: 20 April in Wijk en Aalburg

Het was een frisse maar gezellige dag. Ik heb lekker kunnen vliegen en veel geleerd. Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de hulp!

Voor mij ook weer een leerzame dag, die bijna eindigde bij het begin. De ontvanger die ik bij mij had voor de jury had ik in mijn jaszak zitten en op de een of andere manier brak daar de antenne draad. En ja, een 2,4 ontvanger met gebroken antenne werkt niet meer en heeft geen ontvangst. De draad was gebroken op het punt waar die uit de ontvanger kwam. Na wat rondzoeken en vragen bleek niemand een extra Multiplex ontvanger bij te hebben. Gelukkig had Luc wel nog reserve antennes bij van Robbe ontvangers, en die passen dus ook op de Multiplex ontvangers. De coaxkabel was wel iets langer, maar dat deert niet, het gaat immers om het laatste stukje wat werkelijk de antenne is, en dat blijkt dus voor alle 2,4 Ghz ontvangers precies hetzelfde te zijn. Dus snel die antenne verwisseld, dat ging simpel door de coaxstekker die eraan zit.

Dankzij Gerben die mij bij het rakkenvliegen coachte weer veel geleerd. Mijn persoonlijke record van 31 rakken met een klein rakje verbeterd naar 32 rakken terwijl die 33 er echt wel inzatten, maar door een cut op rak B net niet meer haalde. Verder alleen enkele slechte landingen die mij 30 punten per landing hebben gekost. Wel moet ik bij het rakken vliegen enkele kleine dingen aanpassen en wel het hupje op het b-rak en proberen het eerste rak op hoogte te blijven, en de bochten korter maken. Maar volgens Mark die op het b-rak zat maakte ik niet veel extra meters daar, terwijl voor mijn gevoel dat wel het geval was.

Nu op naar Landgraaf op 11 Mei, en flink trainen..........

Zo, financiele administratie is weer op orde, morgen met de uitslagen en wat reparatie onderzoekwerk bezig. Ik heb m'n cut's record tijdens één vlucht aardig weten te evenaren. Mark zal wel scheef voor het b-rak hebben gezeten. Alleen Zeewolde was 2 jaar terug geloof ik nog erger. Verder verwacht ik de volgende keer wel terrasheaters bij het a-rak en het zweef-vak.

En ook ik ben eindelijk weer thuis.
Redelijk veel toeschouwers, een paar nieuwe piloten erbij en natuurlijk de heerlijke hamburgers van de club.
Wat vliegen betreft was het voor mij een dag om snel te vergeten.
Weinig rakken, steeds weer in de limiter, geen tijd om mijn model anders af te stellen, etc.
Maar... gelukkig was er nog steeds de gezelligheid, dat maakt een hoop goed.

De dag afgesloten door even taxi te spelen omdat een auto het opgegeven had, dus van Wijk en Aalburg naar Winterswijk en terug naar Amsterdam.
Morgen maar eens lekker de hele dag in bed liggen.

Tot slot nog de nieuwe groepsfoto van dit seizoen.

F5B2013.jpg

Truste!
GJ

Laatst bewerkt:
Was een lekker daggie! Leuk om iedereeen weer terug te zien zo na het winterseizoen.

Modelvliegclub Aalburg weer bedankt voor de gastvrijheid, top!
Altijd gezellig bij de MVA, met als bonus de heerlijke burgers en saeetje. Geen wonder dat ze uitverkocht waren in de middag :)

De eerste vluchtjes soms nog wat 'roestig' maar tijdens de dag zag je iedereen er weer lekker inkomen. Her en der evenaringen of zelfs verbeteringen van PB's, super natuurlijk. De nieuwkomers lieten ook strak vliegwerk zien, zag er gewoon goed uit mannen!
Maar het belangrijkst is natuurlijk het gezellige clubje piloten, iedereen helpt elkaar en maakt er een leuke dag van. De groepsfoto zegt al genoeg, allemaal lachende gezichten. :)

Tot ziens op 11 Mei in Landgraaf!

Gerben

Toch nog wat kleine foutjes in het invullen van de scoresoftware. Maar ach we zijn allemaal ook maar mensen. Zijn wat ronden verwisseld. De echte uitslag komt er wel aan later vandaag.

Laatst bewerkt:
Wat ongelofelijk goed om te zien hoe het animo weer stijgende is.
Kon er deze keer (weer) niet bij zijn, maar de Zeewolde meeting kom ik zeker.

Rick

Hoi Rick,

't is gewoon een leuk spelletje :)
Jammer dat het voor jou niet ging, was een leuke dag. Heb je zin om te helpen in Zeewolde (das de Eurotour) ?

Voor die tijd hebben we Landgraaf nog, past die nog in je agenda?

Gerben

Was een hele leuke dag. Voor het eerst sinds eind 1998 weer F5B gevlogen en toch had ik niet het gevoel dat ik ruim 14 jaar afwezig was geweest en zelfs de spierpijn de "day after" is weer heel herkenbaar. Het blijft een leuk spelletje.

De nieuwe Surprise 16 maakte de 4e t/m de 7e vlucht en moest op een paar punten worden bijgetrimd. Het zweven in de thermiektaak gaat prima. Tijdens het rakkenvliegen kneep de regelaar het vermogen en schoot bovendien een paar keer in de beveiliging waardoor de motor niet inschakelde en de afstandstaak vroegtijdig eindigde. (Regelaar settings af-fabriek.) Na de wedstrijd heeft Gert-Jan de regelaar naar F5B setting geprogrammeerd. Dus dat zal stukken beter gaan de volgende keer. Toch een keer de 40 rakken gehaald en dat biedt perspectief. Nu nog leren vliegen.:D

Met heel veel dank aan Gert-Jan van wie ik 2 accu's mocht lenen. Kijk, dat kan nog altijd bij F5B en ook wat dat betreft is er niets veranderd.

Deze week verwacht ik mijn heaterkoffertje en voor de volgende wedstrijd in Thumaide op 5 mei heb ik waarschijnlijk ook mijn 9S accu's binnen. Morgen direct bestellen.

Zo, alles is opgestuurd. Mark staan ze al online :-)

Wat is er aangepast in de uitslagen.
- Bij Pieter, Gerben en Emanuel waren er een paar typefoutjes in overtypen van de briefjes
- Bij Gerben, Ronald en Johan is er op A niet gedrukt bij het invliegen na een stijgvlucht, terwijl er wel door het rak A uitgevlogen is.

En nu op naar Landgraaf.

was weer zeer gezellig, en ik zie pas bij thuis komen hoe mooi de 2e prijs "beker"" van 2012 is! (was in januari te laat om hem op te halen). De familie is onder de indruk. PS Bij de uitslagen mis ik mijn mooie resultaat van de eerste ronde, 40 rakken, ~10min zonder motorloop en 2e cirkel.

Wat een mooie dag! Een hoop opkomst. Fraaie resultaten. Doch niet een ieder was even happy, verliep het beneden de verwachting in de competitie. Maar er werd schadevrij wedstrijd gevlogen.
Gerben, Luck en Willy de toon zettend voor knap strak getimed vliegwerk. Forummers Emanuel en Medusa dapper aan het werk, lieten zich niet uit het lood slaan. Ging behoorlijk netjes, goed gecoached.
En zo een hele club bij elkaar maakt het dan tot een succesvolle dag met tevreden gezichten.

Veel wind. Voor mij en Mark behoorlijk fris op rak A en B. Gelukkig wat bijval van een Aalburgse club vrijwilliger en later nog even Frank. Na zo een zit op A of B, zie je er uit als een verfromfraaide drenkeling. Gelukkig heerlijke Hamburgers om warm te blijven, bij te tanken.
De wedstijdleiding had het iets minder zwaar, in de relatief comfortabele tent, geconcentreerd bezig alles op rolletjes te doen verlopen.
Afsluitend zwart op wit nog nog even een dankje aan de wedstrijdleiding fam. De Groot, GJVO de grote promotor en JohanvG, voor al het gesjor en gesjouw en het faciliteren.

Aflsluitend atijd een immer gezellige feestmaaltijd gelijk een Bommel of een Asterix, kan niet missen. Top!

Laatst bewerkt:
Ik heb denk ik het lek boven water.
Mijn YGE regelaar was spontaan teruggevallen in fabrieksinstellingen.
Hij reageerde ook heel traag wat het voor de werper ook niet makkelijker maakte.
Nu alles weer opnieuw geprogrammeerd, hij is weer net zo snel als vorig jaar.

Dan het andere probleem, waarom ie niet bleef zweven.
Tja, als het zwaartepunt 10mm te ver naar voren ligt is de snelheid eruit en zweeft ie ook als een baksteen.
Verder de totale instellingen nagelopen, de ene welfklep stond 3mm naar beneden, de andere 4.
In de speedstand stond alles ook totaal uit het midden.
Geen idee wat ik allemaal gedaan heb van de winter maar nu is het weer in orde.
Volgend weekend gaan we maar in Gommersheim testen.

Gerben, Johan en ik zijn daar, mocht er nog iemand die kant opwillen om te vliegen laat dat dan even weten.
Je moet wel KNVvL lid zijn en een sportlicentie hebben, anders mag je niet meevliegen in de eurotour.

GJ

Hoi Rick,

't is gewoon een leuk spelletje :)
Jammer dat het voor jou niet ging, was een leuke dag. Heb je zin om te helpen in Zeewolde (das de Eurotour) ?

Voor die tijd hebben we Landgraaf nog, past die nog in je agenda?

Gerben

In Zeewolde kan ik er 1 1/2 dag bij zijn weet nog niet of de halve Za of Zo is.
Wil zeker helpen maar ook graag wat rondes vliegen.
Ook Landgraaf is niet geheel zeker maar hoop er wel bij te zijn.

Fantastisch Pieter, 40 Laps, ga ik niet halen met mijn 1 kW Raketenwurm, maar vooral mijn (huidige) vliegkunst.

Rick

PS moet zodadelijk naar de crematie van Ton Koot, de broer van Ferry en Hans die vorig jaar overleed.

Ha, Pieter er ook weer bij na al die jaren. Heb Eric Wilke even een e-mailtje gestuurd, kijken of hij ook nog een keer mee wil doen.

Goed bezig, 40 rakken na al die tijd en met nieuw techniek is zeker niet verkeerd. Klinkt als of er nog wel meer in zit.

:)

Jos

En ook ik ben eindelijk weer thuis.
Redelijk veel toeschouwers, een paar nieuwe piloten erbij en natuurlijk de heerlijke hamburgers van de club.
Wat vliegen betreft was het voor mij een dag om snel te vergeten.
Weinig rakken, steeds weer in de limiter, geen tijd om mijn model anders af te stellen, etc.
Maar... gelukkig was er nog steeds de gezelligheid, dat maakt een hoop goed.

De dag afgesloten door even taxi te spelen omdat een auto het opgegeven had, dus van Wijk en Aalburg naar Winterswijk en terug naar Amsterdam.
Morgen maar eens lekker de hele dag in bed liggen.

Tot slot nog de nieuwe groepsfoto van dit seizoen.

F5B2013.jpg

Truste!
GJ

Ondanks het total losje van de vertrouwde Ibiza van mijn vrouw, was t weer
een bere gezellige dag met puike vliegprestaties:D:D:D

Gr Frank

Back