pa5ca zei:king2 zei:Ik heb sinds anderhalve week ook een king2 heb echter het probleem dat mijn gyro niet locked.
hij heeft het 6 dagen gedaan toen hij plotseling niets meer deed. Na veel pielen kreeg ik hem ineens weer aan de praat en heeft het weer 2 dagen gedaan. Nu doet hij het ineens weer nietmeer.
Ik heb alles geprobeerd wat ik op dit forum kan vinden, dus batterijen vol, trims in het midden servo armpjes mooi haaks heb de gyro in een ander kanaal gedaan wat ook niet werkt de trim iets uit het midden kortom alles!
heeft iemand misschien een oplossing?
verder is het een super heli (als hij het doet)
Herkenbaar probleem.....
Ik heb exact het zelfde gehad en was in de veronderstelling dat ik het hier gepubliceerd had.![]()
Het euvel wordt veroorzaakt door de zender.
Trims in het midden is niet altijd de waarheid.
Ik ben er na een week en vervangen van de gyro achter gekomen dat ik mijn tail trim 4 clicks uit het midden naar rechts moet zetten.
Doe ik dat niet dan zal ook mijn gyro niet locken!!!
Op het moment dat je de trimstand gevonden hebt waarbij de gyro wel locked moet je mogelijk de tailrotor-servo iets op de staartbuis verzetten om de afwijking te compenseren.
Ik heb aardig wat tijd besteed om deze afstelling goed te krijgen en kun je alleen door te proberen goed krijgen … try and error!
Het locken van de gyro wordt naar mijn mening (bevindingen) bepaald door de tail trim. Andere trims hebben geen invloed!
Begin gewoon met 1 click bv naar rechts dan 2 clicks tot dat de gyro locked. Of je naar links of recht moet.. uit een kwestie van uitproberen. (neem niet te grote stappen 1 click per keer, ga je te ver dan schiet je over het nul punt van de zender en zal de gyro vervolgens weer niet locken!!!! :evil:
Je MOET wel de ontvanger opnieuw uit en weer aan zetten bij elke click actie!!!!! :!:
Zoals ik al een keer beschreven heb.. de zender is een beetje brak bij de mijne beginnen de potmeters al slijtage verschijnselen te vertonen….. toch maar een mx12 of 16
Suc6. :lol:
Frans
Bedankt voor je reactie! ik heb alles standen geprobeerd precies zoals jij beschijft en ook dit werkt niet... erg jammer aangezien mijn zender accu's eerder leeg zijn dan dat ik mijn gyro gelocked krijg :evil: ik ga nog even verder prutsen en hopelijk komt iemand nog met de gouden tip! :wink: