Zo vandaag de elcheapo batterijen maar eens uit de zender gehaald, deze vervangen door 2300mAmp NimH accu's. Verder ook maar een laad snoertje gemaakt, gaat direct via een plugje de zender in (Let wel even op de polariteit + zit aan de buitenkant), gemeten laadstroom bij 12V is 135mAmp met 8 NimH's (9,1V).
Ik heb als beveiliging wel even een Diode in serie opgenomen, mocht ik dan perongeluk + en - omdraaien .. gaat er niets kapot.
M'n volgende projectje zal zijn een stroombegrenzing en spannings meting voor het laden van de NimH's worden, dan hoef ik die dingen er voorlopig niet meer uit de zender te halen...
Verder heb ik contact gelegd met die lui van E-sky... en heb inmiddels de correcte part nummers voor mijn up-grade naar BL + ESC als mede 3 verschillende tandwielen, 9T, 10T en 11T, denk dat ik ze alle drie maar bestel.
Ook heb ik het probleem van slingerende tandwiel aangekaart... eens kijken hoe men hier op reageert.
Hier nog een paar plaatjes;
NimH accu's
Aansluiting oplader... sorry voor de kwaliteit...
Deze schakelaar ...pas daar mee op... heb mijn heli er bijna mee laten crashen... motor gaat van 0... 100% in een nano seconde.. ze noemen hem de Idle switch.
De throtle stick wordt op dat moment een echte pitch control, niets mis mee maar wel voor de gevorderde piloot..