Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

het is wel grappig die zender is een standaard zender met een aantal knopjes er bij :P:P
google maar es op 47g zelfde alleen de indicatie van de batterij is anders:)

groeten
 
met dat FMS voor mij niet goed is bedoel ik dat ik het op FMS gewoon kan, ik kan perfect hoveren, rondjes vliegen, zelfs heef goed 3D, maar als ik het dan in praktijk ga doen lukt er niks van!!
daarom voldoet het voor mij niet!

Tim
 
Tuurlijk is er verschil in simulators.
Het gaat gelukkig niet aleen om orientatietraining, ben het er wel mee eens dat het voornamelijk je orientatie en stick reactie traint, en niet "echt" is.
Maar je zou de makers van de goede Simulators gruwelijk te kort doen als je denkt dat het verschil zich alleen in de graphics uit.
Ik ben een poos lid geweest van een team dat zich bezig hield met de ontwikkeling van een CAR simulator (3d modeleren) en weet daardoor aardig wat de verschillen zijn tussen Bijv. FMS. versus Realflight, Phoenix e.d.
Er is ook een wereld van verschil wat betreft de Physics (het virtuele rekenhart wat alle 3d modellen zo natuurgetrouw mogelijk laat bewegen) tussen de verschillende SIM's.
Het is veel en gecompliceerd werk, en de prijsverschillen tussen de SIM's zijn naar mijn mening gerechtvaardigd.
Ik heb zelf PhoenixRC gekocht, de Physics komen dicht bij die van Realflight, na de aangekondigde update zelfs veel beter verwacht ik.
En qua prijs komt hij er ook voordeliger uit.
Echt een aanrader!

Eric
 
Zo vandaag de elcheapo batterijen maar eens uit de zender gehaald, deze vervangen door 2300mAmp NimH accu's. Verder ook maar een laad snoertje gemaakt, gaat direct via een plugje de zender in (Let wel even op de polariteit + zit aan de buitenkant), gemeten laadstroom bij 12V is 135mAmp met 8 NimH's (9,1V).
Ik heb als beveiliging wel even een Diode in serie opgenomen, mocht ik dan perongeluk + en - omdraaien .. gaat er niets kapot.
M'n volgende projectje zal zijn een stroombegrenzing en spannings meting voor het laden van de NimH's worden, dan hoef ik die dingen er voorlopig niet meer uit de zender te halen...

Verder heb ik contact gelegd met die lui van E-sky... en heb inmiddels de correcte part nummers voor mijn up-grade naar BL + ESC als mede 3 verschillende tandwielen, 9T, 10T en 11T, denk dat ik ze alle drie maar bestel.

Ook heb ik het probleem van slingerende tandwiel aangekaart... eens kijken hoe men hier op reageert.

Hier nog een paar plaatjes;
NimH accu's
accu1.jpg


Aansluiting oplader... sorry voor de kwaliteit...
charge1.jpg


Deze schakelaar ...pas daar mee op... heb mijn heli er bijna mee laten crashen... motor gaat van 0... 100% in een nano seconde.. ze noemen hem de Idle switch.
De throtle stick wordt op dat moment een echte pitch control, niets mis mee maar wel voor de gevorderde piloot.. :P
switch1.jpg
 
FastForward zei:
RTFM? Nou, die van mij is beknopt en karig en daar vind je bar weinig in :?

Btw. om een stabielere vlucht te krijgen voor deze micro-heli heeft 't zeker zin om de fly-bar gewichten helemaal naar de flybar paddles te verplaatsen, pas als er echt 3D gevlogen moet worden schuif je ze weer terug. E.e.a. zit vast met een imbusboutje op de flybar zelf.

FastForward

De manual is aangaande de zender een fars... de normale zaken staan er wel in, maar alle extra opties worden niet besproken.
Maar op de site van e-sky www.twf-sz.com is het mogelijk om een manual (JPG files ) te downloaden.. hier staat iets meer info in.
Met name de pitch control wordt er sumier uit gelegd.
Over de Idle switch wordt niet gesproken en over de Gyro schakelaar is al helemaal niets te vinden. Ben er ook nog niet achter wat de functie nu eigenlijk is van dat ding... zie of hoor niets als ik hem flip.
Dus toch TRY and ERROR "RTFM" is hier helaas dus niet van toepassing!

Ik zit nu maar te spelen zonder dat de motor aangesloten is.. daar door word je wel wat wijzer... thats it.
 
pa5ca zei:
Zo vandaag de elcheapo batterijen maar eens uit de zender gehaald, deze vervangen door 2300mAmp NimH accu's. Verder ook maar een laad snoertje gemaakt, gaat direct via een plugje de zender in (Let wel even op de polariteit + zit aan de buitenkant), gemeten laadstroom bij 12V is 135mAmp met 8 NimH's (9,1V).
Ik heb als beveiliging wel even een Diode in serie opgenomen, mocht ik dan perongeluk + en - omdraaien .. gaat er niets kapot.
M'n volgende projectje zal zijn een stroombegrenzing en spannings meting voor het laden van de NimH's worden, dan hoef ik die dingen er voorlopig niet meer uit de zender te halen...

Verder heb ik contact gelegd met die lui van E-sky... en heb inmiddels de correcte part nummers voor mijn up-grade naar BL + ESC als mede 3 verschillende tandwielen, 9T, 10T en 11T, denk dat ik ze alle drie maar bestel.

Ook heb ik het probleem van slingerende tandwiel aangekaart... eens kijken hoe men hier op reageert.

Hier nog een paar plaatjes;
NimH accu's
accu1.jpg


Aansluiting oplader... sorry voor de kwaliteit...
charge1.jpg


Deze schakelaar ...pas daar mee op... heb mijn heli er bijna mee laten crashen... motor gaat van 0... 100% in een nano seconde.. ze noemen hem de Idle switch.
De throtle stick wordt op dat moment een echte pitch control, niets mis mee maar wel voor de gevorderde piloot.. :P
switch1.jpg
 
FastForward zei:
Frans,

Inderdaad zie ik ook wat axciale slag in ht rotor tandwiel, maar daar word ik niet echt zenuwachtig van, ik schat 1,5 mm.
Ik heb de heli inmiddels al op 100% laten draaien en je merkt verder weinig, hij loop mooi rustig en soepel, trilling is minimaal!

Ik vind de hoogteslag wel een probleem, je tandwiel slijt er namelijk harder van en je hebt meer kans op een gestript tandwiel bij heftige manoeuvres of een crash. Ze hadden beter 't motortandwiel langer kunnen maken, zodat je daarmee de hoogteslag compenseert en er dus altijd 100% contact is tussen beide tandwielen. Mijn tandriem is overigens al gesleten door indraaien in de fabriek, gezien t slijpsel wat ik terugvond en de slijpsporen op de lagers (die zijn zwart ipv. zilver) omdat de tandriem er scheef overheen loopt, het zal je maar gebeuren dat je tandriem breekt tijdens 't vliegen, dan valt er weinig meer te redden ben ik bang.

FastForward

Ik heb inmiddels al een reactie op mijn mail aan E-sky;



Dear Frans,
Thanks for your concerns to our products, we had forwarded your information to our engineer, and asked them to make an improvement, thanks again for your feedback.


Thanks and best regards

Lucy

TWF HOBBY Co., Ltd

Tel: 86-755-82124391/92(ext818)
Fax: 86-755-82124390
Email: lucy@twf-sz.com
Web: www.twf-sz.com


Ben benieuwd wat er komen gaat, heb jij al een reactie op jou comments????

Frans
 
FastForward zei:
Bedankt Frans,

Goed idee, ik heb ze zojuist ook even een email gestuurd, met de foto's etc. Ook heb ik contact gehad met de wimkelier, de heli gaat gewoon retour en ik krijg daar gewoon 't geld voor terug, netjes opgelost dus. Dan ga ik de komende tijd even de kat uit de boom kijken, waarschijnlijk ga ik voor een nette T-rex of Mini Titan, maar da's nog niet zeker, 't scheelt namelijk nogal in prijs.

FastForward

Dat is mooi opgelost voor je.. klasse.
Ik heb ook staan kijken bij de T-rex'n en moet bekenen dat dat een heel ander product is... goed hangt ook een prijskaartje aan sure.
Ik ga voorlopig nog even verder met de King II, eerst vliegen en dan misschien een kleine upgrade naar BL motor en iets zwaardere LIPO accu.
Ik ben de laatste dagen druk doende met oefenen .. gisteren heb ik de Heli weer op tafel laten draaien en gekeken hoe alles zich houdt onder belasting. Moet toe geven dat ik geen onregelmatigheden bespeur behoudens de wobble van 1mm in de main rotor gear.
Nu maar afwachten of ze je klacht serieus nemen bij E-sky... misschien dat je hun comments wil posten .. anders een PB'je.

Succes met je zoek tocht... T-rex nieuw met alles erbij moet je denken aan 875....925 Euro!! dat is wel een ander bedrag.
Een Walkera wordt aan alle kanten afgeraden!.. ook kwaliteits problemen en een eigewijze zend / ontvanger systeem. Dat hebben ze bij E-sky gelukkig wel onder de knie en in gezien!

Frans
 
pa5ca zei:
Zo vandaag mijn nieuwe aanwinst kunnen uitpakken.
E-Sky Honey Bee King II belt driven tail.
Alles keurig verpakt, ook de inhoud van de doos.

Op en aanmerkingen:
- Handleideing redelijk compleet wat betreft de mechanica.
- Weinig dokumentatie betreffende de Zender met daarop gemonteerde extra potmeters en schakelaars.
(had hierdoor ook al bijna mijn eerste crash... de motor gaat in full spin als de linker schakelaar niet goed staat! had
gelukkig de heli goed beet toen ik hem om zette.)
- Bij geleverde AA batterijen (zender) zijn met ongeveer een 15 a 20 minuten leeg.
- Afdek kapje batterijen compartiment zender is slecht, als de batterijen geplaatst zijn vergrendeld deze niet meer.. balen.
- Motor een 20 minuten laten inlopen, de gemonteerde heatsink is geen overbodigge luxe.
- Gyro wilde niet Initialiseren, na twee keer uit en weer aan doet ie nu goed.
- De heli loopt erg fraai, bij 75% staat ze trillingsvrij op de tafel.

Verdere op of aanmerkingen zal ik op een later tijdstip posten.
Ik heb nog niet gevlogen...

Zo nog een paar notes.
Inmiddels wat meer ervaring met de heli;

- Het Initialiseren van de Gyro en daarmee het locken is verslechterd, ik heb inmiddels contact met E-sky en mijn leverancier.
Soms heb ik wel 5 minuten nodig voordat dat deze gelocked is. Je moet dan allerlei truucks uithalen.. Of dan het ene met het andere te maken heeft weet ik ook niet meer... er zit namelijk geen systeem in! :evil:
- De zender gebruikt naar mijn mening erg veel stroom, batterijen (accu's) zijn na 30 min leeg! :evil: Ook hier heb ik contact over.

Ook nog iets positiefs te melden;
- Inmiddels mijn eerste pogingen gedaan om de heli van de grond te krijgen.
Wat mij opviel is dat deze erg rustig loopt en nagenoeg trillingvrij is.
Het vliegen opzich valt tegen maar dat is niet de schuld van de heli... Ha :P Maar meer aan mij :wink: .

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die hun of haar ervaring wil posten.. lijkt me erg nuttig.
- Gyro problemen.
- Levensduur batterijen.
- Het vliegen in het algemeen.



-
 
volle yoghurt zei:
heej wat bedoel je met locken???

Locken, dat is het moment dat de Gyro stabiel is en de tail servo kan aansturen. Normal duurt dat even .. en dan zet ie de tail servo op je juiste plek.
Nu dat even duurt bij mij ongeveer 20 sec en dan komt ze met een fout en de tail servo wordt dan ook niet aangestuurd. En dat is lastig...! :evil:
Oorzaak is vaak instabiliteit van de Gyro (Electronisch), foute informatie van de zender / ontvanger, de heli staat niet stil op het moment dat de gyro aan het initaliseren is.
Nu bij mij weet ik het nog niet... kan alles zijn. Soms locked ze na 10 sec. maar meestal (bijna altijd) pas na 5 min klooien.
 
FastForward zei:
Bedankt Frans,

Goed idee, ik heb ze zojuist ook even een email gestuurd, met de foto's etc. Ook heb ik contact gehad met de wimkelier, de heli gaat gewoon retour en ik krijg daar gewoon 't geld voor terug, netjes opgelost dus. Dan ga ik de komende tijd even de kat uit de boom kijken, waarschijnlijk ga ik voor een nette T-rex of Mini Titan, maar da's nog niet zeker, 't scheelt namelijk nogal in prijs.

FastForward

T-rex of Mini Titan is idd heel andere prijsklasse...
Je zou nog een Walkera 36 ofzo kunnen overwegen. Qua prijs vallen die reuze mee en vliegen doen ze toch aardig :)
 
Niet werkende gyro is inderdaad funest.

Ben nog niet eerder een NIET werkende gyro tegengekomen bij mijn walkera's. Wel eens een verkeerd ingestelde, of minder goed ingestelde, maar dat is allemaal te verhelpen.

Zelf heb ik goeie ervaringen met mijn DF 36. Volgens mij heeft een heleboel met correct afstellen/instellen te maken!

Voor het geld dat je aan een T-rex/Mini T uit moet geven voor complete aanschaf kun je ook 2 36's kopen; heb je er één reserve en daarnaast direct een boel spares :mrgreen:
 
Ik heb pas een soort gelijk onderwerp gestard met mijn bevindingen maar dat mag dan toch wel mooi weg nu ik dit hier lees.

-Locken van de gyro duurt bij mij ook redelijk lang
mischien eens een nieuwe aanschaffen aangezien deze het snel zal begeven.

-vliegen gaat zalig!!!

-zender verbruikt bij mij ook veel
met de meegeleverde batterijen heb ik welgeteld een vlugt kunnen doen(nu gebruik ik ze in mijn 47G wat nog prima gaat)
maar met de oplaadbare batterijen heb ik er toch al zo'n 5 vlugten op zitten zonder heropladen)

-Ik heb ook dat tandwielprobleem

voor de rest: heli vliegen is een zalige sport!!!
 
jeronymos zei:
Ik heb pas een soort gelijk onderwerp gestard met mijn bevindingen maar dat mag dan toch wel mooi weg nu ik dit hier lees.

-Locken van de gyro duurt bij mij ook redelijk lang
mischien eens een nieuwe aanschaffen aangezien deze het snel zal begeven.

-vliegen gaat zalig!!!

-zender verbruikt bij mij ook veel
met de meegeleverde batterijen heb ik welgeteld een vlugt kunnen doen(nu gebruik ik ze in mijn 47G wat nog prima gaat)
maar met de oplaadbare batterijen heb ik er toch al zo'n 5 vlugten op zitten zonder heropladen)

-Ik heb ook dat tandwielprobleem

voor de rest: heli vliegen is een zalige sport!!!

Gyro probleem bij mij is nu redelijk onder controle, mits ik op de zender de tail 3..5 kliks naar rechts trim. Locken duurt +/- 10 sec. :?
Stoom verbruik zender, dat blijft een uitdaging.. kan nu met de NiMh's de zender 1 uur aan hebben daar na is het al snel einde oefening. :roll:
 
Back
Top