Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Probleem opgelost:pim:
Wat bleek ?? Er een paar tandjes van mn main gear waren afgesleten?? Was echt onopvallend..
Gelukig heb ik hier nog een main gear dus die er nog even onder gezet ,, En me eerste vlucht al gevlogen .. Meteen hoorde en voelde ik het. Ze vloog echt een stuk rustiger geen trilling meer.. :)
Heb dus nog effe mooi kunnen vliegen..
Kan al bijna in spiegelbeeld vliegen:D
Zonder dat ik een sim heb :cool: Dus heb alles van moedernatuur geleerd.. Waha
Maar wil nogsteeds een sim kopen maar moet nog me schulde bij me stief vader betaalen.. van mijn zender:rolling:

Gr Justin

Vanavond 2 lipo's leeggevlogen zonder te crashen. waren mijn 5 en 6e lipo geloof ik. Hoveren ging al best lekker, maar af en toe wil hij er nog vandoor.

Gewoon lekker blijven proberen, en dan komt alles goed. Alleen zodra de heli wil ronddraaien heb ik een probleem, dat nose-in wil echt nog niet :P

Vanavond 2 lipo's leeggevlogen zonder te crashen. waren mijn 5 en 6e lipo geloof ik. Hoveren ging al best lekker, maar af en toe wil hij er nog vandoor.

Gewoon lekker blijven proberen, en dan komt alles goed. Alleen zodra de heli wil ronddraaien heb ik een probleem, dat nose-in wil echt nog niet :P

Dat duurt echt nog wel even hoor, blijven oefenen dan gaat het vanzelf wel.

gr,
Frans

Sorry Benno, je bent me kwijt.....

Zo moeilijk is het toch echt niet.. zelfs ik begrijp het...
Ik ga er van uit dat je de esky HH op je king hebt met een dx6i zender met bij behorende ontvanger..
Kanaal 4 en 5 heb je dan op de gyro aangesloten. Kanaal 4 is voor de servo sturing en kanaal 5 voor het instellen van de gyro..
Op de gyro stel je de delay op minimaal in en de limit zover dat de servo in de verste stick bewegingen net niet vast loopt...
Op de zender stel je kanaal 5 in op een schakelaar zodat je kanaal 5 in en uit kunt schakelen.. (als je dit wilt controleren sluit je een servo even aan op de kanaal 5 uitgang van je zender...) Dan zoek je de travel limits van kanaal 5 op je zender en stel je de limits op 60% plus en min.. Te bereiken door de schakelaar om te zetten. en te controleren door de servo die je juist had aangesloten... Dan de sens ingang van de gyro weer aansluiten..
Als je nu de schakelaar op je zender omzet gaat het rode lampje op de gyro aan en uit...
Aan is HH functie aan..... Nu gaan vliegen.. als de staart rustig is dan de 60% verhogen tot de staart gaat zwaberen dan ga je te hoog met de gain (60%).. Het zelfde voor de rate stand en en -60%...

Ik hoop dat het nu duidelijker is...

Benno

zo vanavond 4 lipo's achter elkaar leeggevlogen zonder problemen. Bij de laatste was de schemering wat lastig maar het ging nog prima. Ik wordt steeds wat wilder met de bewegingen en het gaat weer als tijdens de vorige vakantie dus van nu af aan weer verder leren. Op hoogte vliegen gaat ook steeds makkelijker. Wat ik wel nog steeds heb is dat de staart een kwartslag om swiept wanneer ik ineens heel veel gas geef. Ben ik de enige die dat heeft. Als ik het wat minder fanatiek doe is het niet. Volgens mij hoort dat niet en heeft ie dat voor de crash ook niet gedaan.

gr,
Frans

zo vanavond 4 lipo's achter elkaar leeggevlogen zonder problemen. Bij de laatste was de schemering wat lastig maar het ging nog prima. Ik wordt steeds wat wilder met de bewegingen en het gaat weer als tijdens de vorige vakantie dus van nu af aan weer verder leren. Op hoogte vliegen gaat ook steeds makkelijker. Wat ik wel nog steeds heb is dat de staart een kwartslag om swiept wanneer ik ineens heel veel gas geef. Ben ik de enige die dat heeft. Als ik het wat minder fanatiek doe is het niet. Volgens mij hoort dat niet en heeft ie dat voor de crash ook niet gedaan.

gr,
Frans

Heeft de mijne ook wel een beetje..
Heeft volgens mij te maken met de gyro instelingen..
Die zou wat sneller moeten reageren..
Maar het is dan ook geen trex met een 401 gyro..

Benno

Sorry Benno, je bent me kwijt.....
Op mijn DX7 ziet het er zo uit:
DSCN5968.jpg

Aux2 is gekoppeld aan chanel 5. Head hold gain 72% tja ehm Normal mode nooit meer afgeregeld...
Groeten, Wilbert

BTW alle schermen van mij DX7 staan in dat foto album

Hoi Rob, welkom op je eigen forum...:D
Dit zijn nogal wat vragen...

1-HBK III ken ik niet kan er dan ook niets over zeggen.. sorry
HBK II zonder upgrades is verder wel okay... ik beschouw de BL moter + ESC niet als upgrade maar als must...
Verder hoef je niets the upgraden... en kun je met de standaard HBK II prima leren vliegen.

2- Als je een gebruikte HBK II kopen kunt is dat best de moeite waard om te overwegen.
Alle onderdelen zijn relatief goedkoop... dus koop je een erfenis.. so what.. die dingen vervangen die niet sporen en voor een paar Euro ben je Airborne.

3- Ken de FF9 niet... maar zou gaan voor 35MHz als je gaat vliegen... de 2.4GHz module is een mooie optie.. zeker een aanrader! Ontvangers zijn wat duur.. 35MHz kosten 25 Euro.!

4- Standaard kopen met BL motor en ESC, Alu zooi is zonde van het geld... eerst maar een leren vliegen en dan zien wat je wil gaan up-graden of net zoals mij gaan voor iets groters...

Rob,
Groeten...

Frans....W

1: De King 3 is volgens velen (er is nog geen praktische kennis) minder qua prijs/prestatie, iets waar ik het vooralsnog mee eens ben. Als de prijs daalt veranderd de zaak wellicht.
Nu zou ik gaan voor de King 2, evt. later upgraden met enkele onderdelen van de 3 zoals de hekrotor aansturing die is voorzien van een ball-link. Ik heb ik de handleiding van de 3 gekeken en veel lijkt uitwisselbaar en heel veel is er niet veranderd. Andere hekrotor aansturing, nieuwe belt-pulley voor, nieuwe swashplate, nieuw frame en nog wat kleine dingen.

2: Een gebruikte King is best een optie. Als deze kan worden voorgevlogen is het mooi, anders moet je er van uitgaan dat je de afstelling helemaal opnieuw moet doen om er zeker van te zijn dat de heli ook vliegen kan. Er worden soms mooie heli's aangeboden voorzien van de nodige onderdelen.

3: Ik zou zeggen 2.4 of 35 Mhz, met een voorkeur voor 2.4. Punt is wel dat je al e.e.a. hebt waardoor je wellicht beter je ff9 kunt gebruiken en/of aan kunt passen. De e-sky stock zender is troep. Ik heb heel regelmatig last van glitches door de cheap-ass potmetertjes die erin zitten. Ik wil zsm mijn eigen ff7 zender gaan gebruiken.

4: Ik zou en standaeard King kopen samen met een Brushless + ESC. Je hebt dan voor een relatief lage prijs een volledig uitgeruste heli. Eventueel bestel je dan een 40 Mhz pakket zodat je direct je eigen zender kunt gebruiken, hoewel ik niet aanraad om op 40 Mhz te gaan vliegen.

Alu kop zie ik niet zo zitten. Het is een leuke heli, maar als je die strakker wilt maken dan moet je meer doen dan alleen de kop vervangen. Frame stijfheid moet dan ook omhoog, speling moet uit de links etc. Ik vind het zonde van het geld, tenzij je van Bling houdt.

Alvast welkom bij de king-club,
groet, Arjan

EDIT: Zie net dat JohnHobby de King 3 al voor 120 euro pre-ordered. Dat veranderd wel iets, behalve dat niemand nog weet hoe de heli vliegt.

Frans en Arjan, hartelijk bedankt voor jullie info, ik ga maar eens op zoek naar een gebruikte en zal een BL motor als noodzakelijk beschouwen.

Laatst bewerkt:
He mannen, dank voor jullie bijdrage. Vanavond heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en de dx6i gekoppeld aan de HBK2.
Alles lijkt te werken inclusief de gyro met een beetje creep maar dat moet er met de subtrim wel uit te halen zijn (wat zeg ik nou?! :-) )

Als ik naar voren en achteren beweeg, gaat het goed. Als ik gas geef, bewegen alle servo's aan de swash plate omhoog. Zover prima. Maar....
Als ik van links naar rechts beweeg, werkt het in spiegelbeeld????
Moet ik dan van de pitch en aux kanalen de waarde van +100 naar -100 brengen? dan heb ik toch een reverse werking daarop en kan ik niet meer naar voren en naar achteren...
Iemand goede raad?

He mannen, dank voor jullie bijdrage. Vanavond heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en de dx6i gekoppeld aan de HBK2.
Alles lijkt te werken inclusief de gyro met een beetje creep maar dat moet er met de subtrim wel uit te halen zijn (wat zeg ik nou?! :-) )

Als ik naar voren en achteren beweeg, gaat het goed. Als ik gas geef, bewegen alle servo's aan de swash plate omhoog. Zover prima. Maar....
Als ik van links naar rechts beweeg, werkt het in spiegelbeeld????
Moet ik dan van de pitch en aux kanalen de waarde van +100 naar -100 brengen? dan heb ik toch een reverse werking daarop en kan ik niet meer naar voren en naar achteren...
Iemand goede raad?

Ik weet niet hoe het bij de Spektrum precies werkt, maar bij mijn Futaba f7 moet je dit in het Swash menu aanpassen. Anders krijg je idd vreemd gedrag op de swash.

Ja, ik zat net ook al even te ijkenn bij een draadje van Justin, die had iets vergelijkbaars alleen dan van voren naar achteren. Dat zat ook in het swash menu. Ik ga even kijken, ik dacht dat je daar alleen kon kiezen tussen 90graden met 1 servo of ccpm.

Ja, ik zat net ook al even te ijkenn bij een draadje van Justin, die had iets vergelijkbaars alleen dan van voren naar achteren. Dat zat ook in het swash menu. Ik ga even kijken, ik dacht dat je daar alleen kon kiezen tussen 90graden met 1 servo of ccpm.

Nee het zit in dat menu van 120 graden CCPM...
Ergens een extra min of rev/normaal...
Ik weet niet precies waar dat in de dx6i zit..

Suc6
Benno

Nou, het bleek dat de linker en rechter servo verkeerd om aangesloten waren. Na dit gecorrigeerd te hebben was het helemaal feest :-(
Zender naar fabrieksinstellingen gebracht en u is de basis goed. Nu alleen weer de pitch curve etc instellen. Weer een urtje youtuben ;-)

Alles is weer ingesteld en ik moet zeggen dat het wel een wereld van verschil is zeg zo'n zender die doet wat hij moet. Eindelijk wat meer precisie in de servo's!

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat vriend 4RC mij geleerd heeft met getrokken gas te vliegen. De zender staat nu niet zo en ik merk dat dat erg vervelend is als je reflex de verkeerde kant op is.

Ik kan natuurlijk throtle reverse zeten, alleen weken dan aleron, elevator en pitch de verkeerde kant op. Volgens mij kan ik deze drie niet op reverse zetten omdat dan links en rechts toch ook verkeerd staat?

Heeeeeeeeeelllllllllllllllllllllppppp!

Dan moet je met de motor ontkoppeld even met de instellingen rommelen.
Ik vlieg met de MX 12 ook met getrokken gas, dus het kan prima.
Je moet alleen wat instellingen van aileron, pitch en elevator omzetten van + naar - of vice versa.

Gewoon rommelen met de instellingen tot je ze goed hebt staan ! :D

Ik kan natuurlijk throtle reverse zeten, alleen weken dan aleron, elevator en pitch de verkeerde kant op. Volgens mij kan ik deze drie niet op reverse zetten omdat dan links en rechts toch ook verkeerd staat?

Normaal hoort dit geen effect te hebben want je reversed gewoon throttle channel1 (op mijn AR7000 iig) en niet de andere channels.

Het probleem is dus niet dat ik de throtle niet krijg omgekeerd; dit gaat prima.
De pitch werkt dan alleen omgekeerd. Terwijl ik dit schrijf zit ik te bedenken dat ik dus de pitchcurve precies moet omdraaien. Is dat gebruikelijk?

Back