Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zonder dat ik een sim hebDus heb alles van moedernatuur geleerd.. Waha
Maar wil nogsteeds een sim kopen maar moet nog me schulde bij me stief vader betaalen.. van mijn zender:rolling:
Gr Justin
Vanavond 2 lipo's leeggevlogen zonder te crashen. waren mijn 5 en 6e lipo geloof ik. Hoveren ging al best lekker, maar af en toe wil hij er nog vandoor.
Gewoon lekker blijven proberen, en dan komt alles goed. Alleen zodra de heli wil ronddraaien heb ik een probleem, dat nose-in wil echt nog niet![]()
Sorry Benno, je bent me kwijt.....
zo vanavond 4 lipo's achter elkaar leeggevlogen zonder problemen. Bij de laatste was de schemering wat lastig maar het ging nog prima. Ik wordt steeds wat wilder met de bewegingen en het gaat weer als tijdens de vorige vakantie dus van nu af aan weer verder leren. Op hoogte vliegen gaat ook steeds makkelijker. Wat ik wel nog steeds heb is dat de staart een kwartslag om swiept wanneer ik ineens heel veel gas geef. Ben ik de enige die dat heeft. Als ik het wat minder fanatiek doe is het niet. Volgens mij hoort dat niet en heeft ie dat voor de crash ook niet gedaan.
gr,
Frans
Op mijn DX7 ziet het er zo uit:Sorry Benno, je bent me kwijt.....
Heeft de mijne ook wel een beetje..
Heeft volgens mij te maken met de gyro instelingen..
Die zou wat sneller moeten reageren..
Maar het is dan ook geen trex met een 401 gyro..
Benno
Hoi Rob, welkom op je eigen forum...
Dit zijn nogal wat vragen...
1-HBK III ken ik niet kan er dan ook niets over zeggen.. sorry
HBK II zonder upgrades is verder wel okay... ik beschouw de BL moter + ESC niet als upgrade maar als must...
Verder hoef je niets the upgraden... en kun je met de standaard HBK II prima leren vliegen.
2- Als je een gebruikte HBK II kopen kunt is dat best de moeite waard om te overwegen.
Alle onderdelen zijn relatief goedkoop... dus koop je een erfenis.. so what.. die dingen vervangen die niet sporen en voor een paar Euro ben je Airborne.
3- Ken de FF9 niet... maar zou gaan voor 35MHz als je gaat vliegen... de 2.4GHz module is een mooie optie.. zeker een aanrader! Ontvangers zijn wat duur.. 35MHz kosten 25 Euro.!
4- Standaard kopen met BL motor en ESC, Alu zooi is zonde van het geld... eerst maar een leren vliegen en dan zien wat je wil gaan up-graden of net zoals mij gaan voor iets groters...
Rob,
Groeten...
Frans....W
1: De King 3 is volgens velen (er is nog geen praktische kennis) minder qua prijs/prestatie, iets waar ik het vooralsnog mee eens ben. Als de prijs daalt veranderd de zaak wellicht.
Nu zou ik gaan voor de King 2, evt. later upgraden met enkele onderdelen van de 3 zoals de hekrotor aansturing die is voorzien van een ball-link. Ik heb ik de handleiding van de 3 gekeken en veel lijkt uitwisselbaar en heel veel is er niet veranderd. Andere hekrotor aansturing, nieuwe belt-pulley voor, nieuwe swashplate, nieuw frame en nog wat kleine dingen.
2: Een gebruikte King is best een optie. Als deze kan worden voorgevlogen is het mooi, anders moet je er van uitgaan dat je de afstelling helemaal opnieuw moet doen om er zeker van te zijn dat de heli ook vliegen kan. Er worden soms mooie heli's aangeboden voorzien van de nodige onderdelen.
3: Ik zou zeggen 2.4 of 35 Mhz, met een voorkeur voor 2.4. Punt is wel dat je al e.e.a. hebt waardoor je wellicht beter je ff9 kunt gebruiken en/of aan kunt passen. De e-sky stock zender is troep. Ik heb heel regelmatig last van glitches door de cheap-ass potmetertjes die erin zitten. Ik wil zsm mijn eigen ff7 zender gaan gebruiken.
4: Ik zou en standaeard King kopen samen met een Brushless + ESC. Je hebt dan voor een relatief lage prijs een volledig uitgeruste heli. Eventueel bestel je dan een 40 Mhz pakket zodat je direct je eigen zender kunt gebruiken, hoewel ik niet aanraad om op 40 Mhz te gaan vliegen.
Alu kop zie ik niet zo zitten. Het is een leuke heli, maar als je die strakker wilt maken dan moet je meer doen dan alleen de kop vervangen. Frame stijfheid moet dan ook omhoog, speling moet uit de links etc. Ik vind het zonde van het geld, tenzij je van Bling houdt.
Alvast welkom bij de king-club,
groet, Arjan
EDIT: Zie net dat JohnHobby de King 3 al voor 120 euro pre-ordered. Dat veranderd wel iets, behalve dat niemand nog weet hoe de heli vliegt.
He mannen, dank voor jullie bijdrage. Vanavond heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en de dx6i gekoppeld aan de HBK2.
Alles lijkt te werken inclusief de gyro met een beetje creep maar dat moet er met de subtrim wel uit te halen zijn (wat zeg ik nou?!)
Als ik naar voren en achteren beweeg, gaat het goed. Als ik gas geef, bewegen alle servo's aan de swash plate omhoog. Zover prima. Maar....
Als ik van links naar rechts beweeg, werkt het in spiegelbeeld????
Moet ik dan van de pitch en aux kanalen de waarde van +100 naar -100 brengen? dan heb ik toch een reverse werking daarop en kan ik niet meer naar voren en naar achteren...
Iemand goede raad?
Ja, ik zat net ook al even te ijkenn bij een draadje van Justin, die had iets vergelijkbaars alleen dan van voren naar achteren. Dat zat ook in het swash menu. Ik ga even kijken, ik dacht dat je daar alleen kon kiezen tussen 90graden met 1 servo of ccpm.
Ik kan natuurlijk throtle reverse zeten, alleen weken dan aleron, elevator en pitch de verkeerde kant op. Volgens mij kan ik deze drie niet op reverse zetten omdat dan links en rechts toch ook verkeerd staat?