Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Die krijg je doorgaans niet zomaar, dan moet er wel wat meer aan de hand zijn namelijk, Of je krijgt gewoon antwoord op een PB die je zelf hebt gestuurd, ik beantwoord PB namelijk altijd.
En er is nu dus niets aan de hand, dus begrijp ik jullie klein geschreven commentaar niet zo best.
Ik zie ook nog niemand met een officieele waarschuwing in het heliforum trouwens, en dat willen we graag zo houden ;)
Dat geeft aan dat het er hier redelijk rustig aan toe gaat.

Groet,
Eric

ik moet je toch echt teleurstellen hoor!
ik heb er al 3 gehad!

Mij stel je niet snel teleur hoor...
Dan zal er wel een gegronde rede geweest zijn voor de PB's die je hebt ontvangen.
Jullie zijn niet in de Pilot mess beland, dit draadje is in de Pilot mess beland...
We hebben duidelijk aangegeven hoe het zou moeten werken op een forum, met meer dan voldoende mogelijkheden om je vragen en ervaringen kwijt te kunnen.
Dit is van oorsprong een prachtig draadje, maar nu zeker geen goed voorbeeld meer hoe er met het forum omgegaan moet worden.
We kunnen het ook gewoon sluiten als continu Off-topic draadje en het verplaatsen naar heli algemeen, maar dat wilde we zelf niet omdat het dan wegzakt in de vergetelheid, hier staat het vrij prominent bovenaan.
Zeg het maar, de keuze is aan jullie...

M.vr.gr.
Eric

We kunnen het ook gewoon sluiten als continu Off-topic draadje en het verplaatsen naar heli algemeen, maar dat wilde we zelf niet omdat het dan wegzakt in de vergetelheid, hier staat het vrij prominent bovenaan.

M.vr.gr.
Eric

Pffff....... wist je trouwens dat er een nieuwe banner onderaan elke pagina staat tegenwoordig?

Mij stel je niet snel teleur hoor...
Dan zal er wel een gegronde rede geweest zijn voor de PB's die je hebt ontvangen.
Jullie zijn niet in de Pilot mess beland, dit draadje is in de Pilot mess beland...
We hebben duidelijk aangegeven hoe het zou moeten werken op een forum, met meer dan voldoende mogelijkheden om je vragen en ervaringen kwijt te kunnen.
Dit is van oorsprong een prachtig draadje, maar nu zeker geen goed voorbeeld meer hoe er met het forum omgegaan moet worden.

M.vr.gr.
Eric

Joh wat mij betreft ... shift delete. Ik ben klaar hier.

Gewoon sluiten, kan er ook niet meer oftopic gepraat worden, zoals nu. Sommige mensen hebben niet eens meer de disipline om een verhaal naar 1 lijn te laten gaan.

Gelukkig hoef ik hier niet snel meer te zijn. Ik vlieg geen King meer. Ik wilde er mee leren opstijgen en landen, en dat heb ik gedaan. Zijn ze ook perfect voor. Maar ik ga nu met wat serieuzers beginnen.

Nou, laat maar lekker staan. Zolang de mods zich alleen bezigen met het toezien van kuis taalgebruik (hoewel een enkeling op deze pagina na verschillende waarschuwingen verder gaat met een andere naam ;-) ) is dit voor mij verder een prima draadje. Een ieder wordt hier prima geholpen met vragen over de King en alle mogelijke randapparatuur die er op van toepassing is.

net weer ff een lipo gehoverd in de huiskamer hier.......
als het goed is plaats ik vanavond nog een link naar het filmpje daarvan.
Ging redelijk goed.
Ik heb allen het idee dat de King soms ongecontroleerde bewegingen maakt.
als ik voor die tijd dat ik ga "vliegen" de sticks flink rond beweeg een tijdje lijkt het wel of het hoveren daarna een stuk betr gaat...................
Zou dat aan de zender liggen of beeld ik me dat in
(zometeen volg een linkje naar mijn hover poging van vanavond):p

Ha Arnold, wat komt mij dat bekend voor zeg... dan 'opeens' schiet hij iets omhoog of opzij. Het lijkt electronisch en is het misschien ook wel. De stock zender is verre van high tech en heeft duus héle goedkope potmeters. Daarnaast is deze ook vrij gevoelige voor externe inslag 'glitch'.
Wat mij nu (met iets meer ervaring) wel duidelijk is, is dat je in de woonkamer veel meer last hebt van het ground effect (opstuwende wind van de heli) waardoor de stijgkracht wisselt en dus de hoogte van de heli.

Ben benieuwd naar je filmpje!

nog ff wachten net geupt bij YT,zal zo snel mogelijk de link geven.;)
quvsvmyjangs5v5plbol.jpg

Ik heb allen het idee dat de King soms ongecontroleerde bewegingen maakt.
als ik voor die tijd dat ik ga "vliegen" de sticks flink rond beweeg een tijdje lijkt het wel of het hoveren daarna een stuk betr gaat...................
Zou dat aan de zender liggen of beeld ik me dat in

Het is bekend dat de E-sky zenders slecht zijn en dat de potmeters snel kapot gaan of tenminste een haperende servo beweging geven..

Dus ik denk dat je aan een nieuwe zender toe bent..
Misschien even de motor aansluiting los nemen en zonder motor een alle sticks langzaam bewegen en kijken of de zender echt slecht is.
Overigens zijn ontvanger storingen ook een goede mogenlijkheid wat wordt veroorzaakt door een matige ontvanger, Slecht opgestelde antenne en stoor bronnen uit de omgeving..

Verder vind ik het knap dat je toch binnen in de woonkamer blijft proberen.. Ik ben na de 2e week al weggestuurd..

Benno

Het is bekend dat de E-sky zenders slecht zijn en dat de potmeters snel kapot gaan of tenminste een haperende servo beweging geven..

Dus ik denk dat je aan een nieuwe zender toe bent..
Misschien even de motor aansluiting los nemen en zonder motor een alle sticks langzaam bewegen en kijken of de zender echt slecht is.
Overigens zijn ontvanger storingen ook een goede mogenlijkheid wat wordt veroorzaakt door een matige ontvanger, Slecht opgestelde antenne en stoor bronnen uit de omgeving..

Verder vind ik het knap dat je toch binnen in de woonkamer blijft proberen.. Ik ben na de 2e week al weggestuurd..

Benno

hahaha.... klinkt me bekend in de oren:alien:

yep je kon wel eens gelijk hebben qua omgeving.......
ik heb verschillende draadloze apparaten in de directe omgeving staan.
Mijn hoop is gevestigd op een (bijna) winstille dag en dan lekker naar buiten met de King:D

nog ff wachten net geupt bij YT,zal zo snel mogelijk de link geven.;)
quvsvmyjangs5v5plbol.jpg

Als dat draadje rond je landingsgestel de antenne van je ontvanger is.....? dan heb je je storingsprobleem al gevonden hoor.

Een antennedraad op deze manier opgewikkelt verliest zoveel ontvang capaciteit dat je heli wellicht daardoor vreemde bewegingen maakt.

Het hoveren gaat je al best goed af; de gyro houdt de staart ook mooi stil. Nu inderdaad lekker naar buiten als het weer het toelaat. Een beetje ruimte doet wonderen! Als je overigens wilt landen dan kun je beter maar iets terug bewegen naar mid stick; maakt de klappen iets zachter. Ik weet dat het lastig is dit aan te wennen.

Nu het indoorvliegen weer is begonnen, heb ik ook een King 2 besteld.
Ik ga er meteen een Gy 240 gyro op zetten en een 2,4 ghz ontvangertje van Asan inbouwen. Ik begin gewoon met de stock motor en zal zien hoe dat bevalt !

Wat heb je nou besteld??
een rtf of een barebone..

Je vervangt dan de helft van de electronica en vergeet gewoon het enige wat belangrijk is.

Tuurlijk, een 2,4Ghz zender/ontvanger is een grote verbetering en de Gyro vervangen voor een HH gyro maakt het leven makelijker maar de servo's van E-sky zijn niet best.. Op de kop breken de tandwielen bij de minste crash en de Digitale servo's branden nog wel eens door..
En de Standaard motor en ESC deed het bij mij ongeveer 1 lipo lading voordat de ESC bij mij in rook op ging. Dus welke upgrade je ook doet. Bestel in iedergeval de 3900KV met ESC kombi kit er bij.. Je gaat hem snel nodig hebben. (o,ja bestel daar ook 4x een 10 tanden pinion bij mee..)
Die dingen slijten als een gek en de standaard 9 tanden scheert je nylon tandwiel in een week aan flarden..

verder een prima aankoop..
Hoop dat je er net zo veel plezier aan beleefd als ik doe..

Benno

Die combo was ik al van plan te bestellen, hoe zit die pinion eigenlijk vast ?

Ik heb gewoon de RTF set genomen, heeft al even gehooverd in de kamer !

Het spul lijkt aardig te werken, geen bladspoor.

Die combo was ik al van plan te bestellen, hoe zit die pinion eigenlijk vast ?

Ik heb gewoon de RTF set genomen, heeft al even gehooverd in de kamer !

Het spul lijkt aardig te werken, geen bladspoor.

Geklemd of gekrompen (hoe je het maar wilt horen)

Ik heb met een M20 moer en wat hobby werk een tandwiel trekker gemaakt. Je kunt er ook een kopen.. maar voor nood werkt een punttang en 2 grote schroeven draaiers ook wel.. Het nieuwe tandwiel met een M3 moertje en een bankschroef of een grote waterpomp tang terug er op zetten..
Maar je hebt ook tandwielen met een schroefje maar die willen nog wel eens los trillen..

Benno

Back