De barebone was nergens meer te krijgen , in duitsland vroegen ze er 89euro voor. Daar kwam verzendkosten nog bij ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
pa5ca zei:crash1000 zei:welke lipo gebruik je? 20 minuten vind ik echt lang! (ja is ook wat te lang, heb het nog eens na gemeten.. is 15 minuten!!!)
Ik heb twee accu's 1000mA 3C en een 4C.
Gisteren gehooverd, 15 min zonder aan de grond geweest te zijn, verder nog wat starts en landingen gedaan omdat ik toch nog iets aan de tail servo moest stellen, bij elkaar was het ruim 15 minuten.. Vandaag ook twee accu's gevlogen die gingen iets korter mee omdat ik veel moest corigeren ivm de sterke wind. Was voor mij een uitdaging om te zien of ik de heli goed in de lucht kon houden.. en warempel.. dat ging best aardig. Ik had de volle wind op de tail staan en af en toe brak ze aardig uit maar kon dat prima opvangen. Maar dit vergt wel wat meer vermogen zodoende dat ik vandaag niet verder kwam als 10min per accu.
Ik vlieg door tot dat de ESC minder vermogen begint te geven...!
Frans
Ronny Kruissen zei:Ik leg me er weer bij neer... na vanavond te hebben gevlogen kom ik niet verder dan dat de tandriem er steeds weer afloopt.
Wat heb ik allemaal gedaan... ben van de week bij Remco wezen inkopen. Eigenlijk alle kogellagers voor de staart heb ik vervangen exclusief een lager waar Remco ook verrast door was, er zit een lager in de bladhouder van de staartroter, deze had Remco niet. Verder natuurlijk een nieuwe riem en een nieuwe set met bladen.
Gisteren ging het vliegen op zich lekker maar vandaag blijft het riempje eraf lopen. Riem strakker of zelfs te strak leverd hetzelfde effect op, losser doen en het schroefje losser doen waardoor de riem meet speel ruimte krijgt lost niets op. Het vreemde is nog wel dat hij er rechts vanaf blijft lopen. Ik zou bij zeggen dat de draaing in de staart verkeerd is waardoor de riem te l;aag uit komt maar ik ben het spoor nu bijster.
Mocht iemand een tip hebben !?!?
Pluim zei:Ik heb nu sinds 2 weken ook een HBK II, en het is een machtig mooi apparaat!
Nu heb ik sinds 2 dagen een probleem, mijn riempje blijft eraf lopen... :? Hierdoor is mijn riempje al aardig beschadigd, ik heb nu een tyrib gebruikt zodat het riempje niet meer eraf kan lopen (dus niet meer omlaag kan).
Maar ik heb nu nog steeds wanneer ik de lucht in ga, en lekker aan het hoveren ben, dat de helikopter op het gegeven moment stevig naar links wil draaien waardoor ik elke keer bijna crash... ik weet niet wat ik hier mee aanmoet... ik hoop dat er iemand is die het zelfde probleem heeft gehad en misschien een oplossing heeft?
Michiel
crash1000 zei:pa5ca zei:crash1000 zei:welke lipo gebruik je? 20 minuten vind ik echt lang! (ja is ook wat te lang, heb het nog eens na gemeten.. is 15 minuten!!!)
Ik heb twee accu's 1000mA 10C en een 12C.
Gisteren gehooverd, 15 min zonder aan de grond geweest te zijn, verder nog wat starts en landingen gedaan omdat ik toch nog iets aan de tail servo moest stellen, bij elkaar was het ruim 15 minuten.. Vandaag ook twee accu's gevlogen die gingen iets korter mee omdat ik veel moest corigeren ivm de sterke wind. Was voor mij een uitdaging om te zien of ik de heli goed in de lucht kon houden.. en warempel.. dat ging best aardig. Ik had de volle wind op de tail staan en af en toe brak ze aardig uit maar kon dat prima opvangen. Maar dit vergt wel wat meer vermogen zodoende dat ik vandaag niet verder kwam als 10min per accu.
Ik vlieg door tot dat de ESC minder vermogen begint te geven...!
Frans
hoeveel gram is je heli met canopy erop, maar zonder lipo?
Gebruik je verder standaard gyro,servo en ontvanger van eksy? welke motor gebruik je? 3100kv met 9tanden?
Sorry voor al die vragen... maar wil ik graag ook wat langer vliegen. :lol:
pa5ca zei:Pluim zei:Ik heb nu sinds 2 weken ook een HBK II, en het is een machtig mooi apparaat!
Nu heb ik sinds 2 dagen een probleem, mijn riempje blijft eraf lopen... :? Hierdoor is mijn riempje al aardig beschadigd, ik heb nu een tyrib gebruikt zodat het riempje niet meer eraf kan lopen (dus niet meer omlaag kan).
Maar ik heb nu nog steeds wanneer ik de lucht in ga, en lekker aan het hoveren ben, dat de helikopter op het gegeven moment stevig naar links wil draaien waardoor ik elke keer bijna crash... ik weet niet wat ik hier mee aanmoet... ik hoop dat er iemand is die het zelfde probleem heeft gehad en misschien een oplossing heeft?
Michiel
Hoi Michiel,
Mijn eertse indruk, dat riempje heeft zijn beste tijd gehad... raakt jou tailrotor de grond vaak??
Tweede wat mij opvalt... als je een denkbeeldige lijn trekt van de poelie naar de geleide rollen dan staan de rollen behoorlijk scheef ten opzichte van de poelie!
Vraag, hoe loopt jou rotor uit als je deze electrisch uitschakeld, bij mij loopt de rotor (dus ook de tailrotor) behoorlijk lang na!
Verder kontroleer eens hoe zwaar de tail totor draait, ik smeerde het bronze lager regelmatig met olie, maar dat was geen suc6, gebruik nu heel slap vet en dat gaat super. Het bronze lagertje heeft de neiging om wat vast te lopen als de bladen max naar links getrokken worden, nu met het hele kleine plukje vet bijft alles soepel en stress vrij draaien.
Kontroleer bij het vervangen van je riem ook de lagers van de geleiderollen! zonodig deze ook vervangen.
Mijn HB King II heeft er al redelijk wat vlieg uren opzitten, per dag 4 LIPO's (40 minuten) en loopt gelukkig nog als een zonnetje.
Verbazingwekkend... ook geen bladspoor!
Groeten,
Frans.
Pluim zei:pa5ca zei:Pluim zei:Ik heb nu sinds 2 weken ook een HBK II, en het is een machtig mooi apparaat!
Michiel
Bedankt voor je antwoord Frans,
Ik heb nog een nieuw riempje liggen, dus die zal ik maar vervangen ook al zien de tandjes van het riempje er nog mooi uit alleen de buitenkant is beschadigd door het langs de rolletjes lopen. Wanneer ik de rotor electrisch uitschakel mooi lang door heb met fiets kettingolie alles een beetje gedruppelt. De bladen van mijn mainrotor lopen netjes op 1 lijn, dit heb ik vandaag nog weer even aangepast.
Hoe zou ik de poelie en de rollertjes beter op één lijn kunnen zetten, want volgens mij kan ik hier vrij weinig aan veranderen?
king2 zei:Ik heb sinds anderhalve week ook een king2 heb echter het probleem dat mijn gyro niet locked.
dutchhelipilot zei:king2 zei:Ik heb sinds anderhalve week ook een king2 heb echter het probleem dat mijn gyro niet locked.
Heb je de trim in het midden van de staart, want anders lock hij niet.
Als de staart last heeft van driften moet dat niet met de trim regelen maar de servo op de staartbuis verplaatsen.
gr Remco
pa5ca zei:Pluim zei:pa5ca zei:Pluim zei:Ik heb nu sinds 2 weken ook een HBK II, en het is een machtig mooi apparaat!
Michiel
Bedankt voor je antwoord Frans,
Ik heb nog een nieuw riempje liggen, dus die zal ik maar vervangen ook al zien de tandjes van het riempje er nog mooi uit alleen de buitenkant is beschadigd door het langs de rolletjes lopen. Wanneer ik de rotor electrisch uitschakel mooi lang door heb met fiets kettingolie alles een beetje gedruppelt. De bladen van mijn mainrotor lopen netjes op 1 lijn, dit heb ik vandaag nog weer even aangepast.
Hoe zou ik de poelie en de rollertjes beter op één lijn kunnen zetten, want volgens mij kan ik hier vrij weinig aan veranderen?
Je zou het kunnen oplossen door er ringetjes onder te leggen zodat de geleiderolletjes wat zakken.
Ik vindt het nog steeds een vreemd verhaal, er zijn meer mensen die last hebben van dit fenomeen.. dus lijkt het op een structueel probleem bij een aantal van deze helies.
Nog een vraagje, vlieg jij in de Idle up stand???? Ik doe dat namelijk niet... vlieg dus op toeren en pitch... dus mijn rotot draait dan ook niet de maximale snelheid... en de riem dus ook niet.
Ik probeer alleen de verschillen te vinden... er moet gewoon ergens iets afwijkens zijn.. het is alllen de vraag wat!!! :evil:
Frans.....
king2 zei:Ik heb sinds anderhalve week ook een king2 heb echter het probleem dat mijn gyro niet locked.
hij heeft het 6 dagen gedaan toen hij plotseling niets meer deed. Na veel pielen kreeg ik hem ineens weer aan de praat en heeft het weer 2 dagen gedaan. Nu doet hij het ineens weer nietmeer.
Ik heb alles geprobeerd wat ik op dit forum kan vinden, dus batterijen vol, trims in het midden servo armpjes mooi haaks heb de gyro in een ander kanaal gedaan wat ook niet werkt de trim iets uit het midden kortom alles!
heeft iemand misschien een oplossing?
verder is het een super heli (als hij het doet)
eddieb zei:vervang dan je bladas ook maar want die is dan ook krom
dit is in 99% zeker als je bladen een tik hebben gehad
Pluim zei:Het schroefje van m'n voorste servo is midden in m'n vlucht afgebroken, hierdoor is mijn staartrotor beschadigd en m'n main blade... hoop dat er voor de rest niets mis mee is,
Michiel
eddieb zei:vervang dan je bladas ook maar want die is dan ook krom
dit is in 99% zeker als je bladen een tik hebben gehad