Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Oke daar zal ik nog even naar kijken.

De geleiders wel gewoon op hun plek laten zitten?

Nog even een ander vraagje. Welke Canopies passen allemaal op de King? Met welke andere heli kan je de grote van de canopy vergelijken?

Pasqual zei:
Oke daar zal ik nog even naar kijken.

De geleiders wel gewoon op hun plek laten zitten?

Nog even een ander vraagje. Welke Canopies passen allemaal op de King? Met welke andere heli kan je de grote van de canopy vergelijken?

Stangetje gewoon er uit klikken en de geleiders een kwart slag draaien, bij mij zit er nog maar een... maar is ook al niet meer in gebruik. :wink: Met de canopies kan ik je niet verder helpen.

Frans

Stangetje gewoon er uit klikken en de geleiders een kwart slag draaien, bij mij zit er nog maar een... maar is ook al niet meer in gebruik. :wink:

Oke dan laat ik geleiders er los bij zitten. Als ik een keer bij de staart moet zijn kan ik de geleiders verwijderen. Loopt zonder die geleiders idd een stuk beter.

Met de canopies kan ik je niet verder helpen.

Dat is jammer. Maar heb in de tussen tijd een beetje gezocht. Na heel wat topics door te hebben gelezen op diverse forums zijn er toch aardig wat mensen die een Canopy van de T-Rex 450 erop zetten. Ben ook de canopy van de Zoom 400 tegen gekomen.

070707stillpics001gf3.jpg

Als een winkel hem in Nederland zou moeten hebben dan zou het RCTechnics.eu moeten zijn volgens mij. Hij is distributeur van E-SKY in Nederland, volgens de site van E-sky.

Maar in de US en HK is ie al te krijgen.

Kreeg net ook een pakketje binnen vanuit de US met een nieuwe canopy. Vind hem zelf veel netter als de standaard. Ook is de heli beter in balans zodat ie niet elke keer naar achter valt op zijn staart.

36049057ay8.jpg

52137007ls1.jpg

Laatst bewerkt:
Als een winkel hem in Nederland zou moeten hebben dan zou het RCTechnics.eu moeten zijn volgens mij. Hij is distributeur van E-SKY in Nederland, volgens de site van E-sky.

Maar in de US en HK is ie al te krijgen.

Kreeg net ook een pakketje binnen vanuit de US met een nieuwe canopy. Vind hem zelf veel netter als de standaard. Ook is de heli beter in balans zodat ie niet elke keer naar achter valt op zijn staart.

36049057ay8.jpg

52137007ls1.jpg

Overal waar ik ze heb gevonden heb ik gecontacteerd met de verkoper, en nergens zijn ze meer op voorraad. De leverancier heeft hem ook niet meer op voorraad dus de leverdatum kan niet worden bepaald.
Ik wil graag een King v2 halen, en deze upgraden tot deze carbon edition. Maar dan zul je net zien zodra ik er eentje koop dat dan de Carbon edition weer te koop is. Dat zou wel een beetje jammer zijn...

Wat voor canopy's zetten jullie op je king v2, dat is van een T-rex zeker, maar welk model is dat dan?? Ik vind het ook erg mooi namelijk!!

Waar kopen jullie je upgrades? (alu en carbon)

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wel jammer dat ie nergens te krijgen is.

Maar denk dat het goedkoper is om de Carbon versie gelijk te kopen. Upgrade naar de Carbon zal ook een drama worden volgens mij. Nog weinig tot geen shops gezien waar ze de Carbon delen hebben voor de King V2. Chassis en tailfins nog nergens tegen gekomen.

Zoals ik ze ben tegen gekomen worden er idd wel is de T-rex canopies gebruikt. Ik heb zelf een canopy gekocht bij XMSeller. Deze was volgens hun special voor de King V2. Maar dat blijkt wel pas prima en de balans is ook beter zoals ze zeggen.

Nieuwe accu + lader...

Sinds gisteren in het bezit van een nieuwe lader + balancer en accu.
Lader: Robbe power peak FUN duo
Balancer: Robbe Lithiumtop 65.
Accu,HI model 1700mA 20C.

Lader is een verademing... laad mijn 1000mA accu's met 1200mA en zijn nu met een uur geladen..
Ook heb ik de cellen onderling gemeten... zit 1 mV vershil na het laden.
De 1700 moet ik nog gaan laden wil dat met 2000mA doen
Gisteren de MX12 ook geladen via output 1 en deze op 100mA NiMh ingesteld... gaat ook als een speer...

Ook voor het eerst gevlogen met de 1700 accu, deze is ruim 100gram zwaarder dan de 1000mA en dat merk je gelijk.

Vliegtijd eerste keer 13 minuten.
De King II vliegt een stuk logger met deze accu.. je merkt het extra gewicht meteen.. ook is ze wat meer aan het dansen (hoog / laag).
De motor die ik nog nooit warm gevlogen heb is nu iets meer dan handwarm... de accu daarin tegen is niet of nauwlijks warm! (de 1000mA's 30...40 graden na 7minuten)
Ik vlieg nu nog steeds met de pitch en throtle curve voor de 1000mA's , ik zou misschien iets meer head speed kunnen geven waardoor de heli iets minder last heeft van het gewicht, draai nu op 85% throtle.
Het zal een qwestie zijn van wennen.. !
Na de 1700mA heb ik gelijk twee 1000mA's weg gevlogen al met al een kleine 30 minuten vliegen.
Maar dan merk ik toch dat de concentratie behoorlijk minder aan het worden is...!

De lader en balancer zijn een voorschot op de te komen T-rex 600... mooi project voor de kerst vakantie......

Groeten,

Frans...

Accu

Sinds gisteren in het bezit van een nieuwe lader + balancer en accu.
Lader: Robbe power peak FUN duo
Balancer: Robbe Lithiumtop 65.
Accu,HI model 1700mA 20C.

Lader is een verademing... laad mijn 1000mA accu's met 1200mA en zijn nu met een uur geladen..
Ook heb ik de cellen onderling gemeten... zit 1 mV vershil na het laden.
De 1700 moet ik nog gaan laden wil dat met 2000mA doen
Gisteren de MX12 ook geladen via output 1 en deze op 100mA NiMh ingesteld... gaat ook als een speer...

Ook voor het eerst gevlogen met de 1700 accu, deze is ruim 100gram zwaarder dan de 1000mA en dat merk je gelijk.

Vliegtijd eerste keer 13 minuten.
De King II vliegt een stuk logger met deze accu.. je merkt het extra gewicht meteen.. ook is ze wat meer aan het dansen (hoog / laag).
De motor die ik nog nooit warm gevlogen heb is nu iets meer dan handwarm... de accu daarin tegen is niet of nauwlijks warm! (de 1000mA's 30...40 graden na 7minuten)
Ik vlieg nu nog steeds met de pitch en throtle curve voor de 1000mA's , ik zou misschien iets meer head speed kunnen geven waardoor de heli iets minder last heeft van het gewicht, draai nu op 85% throtle.
Het zal een qwestie zijn van wennen.. !
Na de 1700mA heb ik gelijk twee 1000mA's weg gevlogen al met al een kleine 30 minuten vliegen.
Maar dan merk ik toch dat de concentratie behoorlijk minder aan het worden is...!

De lader en balancer zijn een voorschot op de te komen T-rex 600... mooi project voor de kerst vakantie......

Groeten,

Frans...

Hoi Frans,

Ik vlieg ook een hb king II,
Ik heb er een kokan 1800Mah accu bij en dat vind ik ook niet fijn vliegen precies wat jij zegt , heel lomp en dansend, maar misschien als ik een zwaardere brushless motor heb dat dat dan scheelt maar dat moet ik dan maar uitvinden, of kun jij zo al zeggen dat dat niet scheelt.

Groetjes
Maarten

Hoi Frans,

Ik vlieg ook een hb king II,
Ik heb er een kokan 1800Mah accu bij en dat vind ik ook niet fijn vliegen precies wat jij zegt , heel lomp en dansend, maar misschien als ik een zwaardere brushless motor heb dat dat dan scheelt maar dat moet ik dan maar uitvinden, of kun jij zo al zeggen dat dat niet scheelt.

Groetjes
Maarten

Hoi Maarten,
Ik vlieg met een Brushless combo 3100 kV incl 25A ESC Artikelcode: EK5-0080, kost 37,95 Euro en heb daar een 10T op zitten.
Het enige wat ik verzinnen kan is de headspeed wat op krikken, ik kan nog 15% er bij prutsen. Mijn MX12 staat op 85% throtle...
Ik weet dat er lui zijn die met 2200 accu's vliegen in combinatie met een 3800 motor...! Maar je wil denk ik niet weten wat daar de headspeed is...!

Wat weegt die Kokan accu... de mijne +/- 170gr...

Groeten,
Frans

Laatst bewerkt:
Hoi Maarten,
Ik vlieg met een Brushless combo 3100 kV incl 25A ESC Artikelcode: EK5-0080, kost 37,95 Euro en heb daar een 10T op zitten.
Het enige wat ik verzinnen kan is de headspeed wat op krikken, ik kan nog 15% er bij prutsen. Mijn MX12 staat op 85% throtle...
Ik weet dat er lui zijn die met 2200 accu's vliegen in combinatie met een 3800 motor...! Maar je wil denk ik niet weten wat daar de headspeed is...!

Wat weegt die Kokan accu... de mijne +/- 170gr...

Groeten,
Frans

Net weer even met de 1700mA gevlogen en inderdaad het is ook een questie van wennen. Ik vloog vandaag al weer een stuk rustiger. De 3100kv motor wordt wel een stuk warmer! Maar als het daar bij blijft vindt ik het wel best.

Groeten.

Vandag 04-12-2007 weer een 1700mA accu gevlogen.. moet zeggen nu dat ik er aan gewend ben het prima gaat. Ik heb op de MX12 ook nog niets veranderd... laat het maar even zo. Met de huidige instellingen kan ik ook met de 1000mA uit de voeten.

De nieuwe Robe lader en balancer zijn een sprong voorwaards, buiten het feit dat ik de accu's met een uur weer vol heb komen ze ook weer wat beter op capaciteit, mijn 12C accu is van 730mA naar 870mA gestegen. Ook de onderlinge verschillen tussen de cellen is nooit meer dan 1 a 2 mV

Frans........

Laatst bewerkt:
Ik heb echt geen idee wat een kokan weegt, ik weet alleen dat je portemone er een stuk lichter van word.
een ruwe schatting is dat ie 50 gram meer weegt als de orriginele 1000Mah die je bij de HB II geleverd krijgt, maar dat is heeel ruw geschat hoor.
Maar wat ik ook wilde weten is of de Esky brushless motor een goede motor is...?

Groetjes
Maarten

Hallo,
Ik ben overgestapt van de lama v4 naar de king 2. vanavond voor het eerst buiten in de tuin gevlogen en dat ging al een stuk beter als binnen want dat heeft al een paar setjes bladen en een gat in mijn kamerdeur gekost. ik heb er nou een 3800 kv motor inzitten met een 1800 ma accu en de originele zender. maar het trimmen van de zender is bij mij zeer gevoelig dus ik zat te denken aan een 6 exa van futaba of een mx 12 van graupner.
Zit er nog veel verschil tussen die zenders met afstellen en welke past het beste bij de king 2???

De groeten Menno Buist

Ik heb echt geen idee wat een kokan weegt, ik weet alleen dat je portemone er een stuk lichter van word.
een ruwe schatting is dat ie 50 gram meer weegt als de orriginele 1000Mah die je bij de HB II geleverd krijgt, maar dat is heeel ruw geschat hoor.
Maar wat ik ook wilde weten is of de Esky brushless motor een goede motor is...?

Groetjes
Maarten

Maarten, de BL 3100kv E-sky motor en regelaar zijn prima... prijs prestatie de beste denk ik...

Groeten,

Frans

Maarten, de BL 3100kv E-sky motor en regelaar zijn prima... prijs prestatie de beste denk ik...

Groeten,

Frans

En hoe zit die met de 3800 motor in combinatie met een ESC 25A?
http://aerotronic.nl/heavy-brushless-motor-3800kv-king-p-427.html?cPath=74_78
Ik heb deze extra bijbesteld toen ik mijn King v2 gisteren ging bestellen in de webshop van aerotronic.nl , omdat ik vaak heb gelezen dat de orginele motortjes toch snel doorbranden e.d.

Is het perse nodig om ook gelijk een andere accu te gaan gebruiken als ik dit motortje plaats, of kan ik nog even door met de orginele accu?

Laatst bewerkt:
Hallo Lars,

Ik weet van me zelf uit dat de 25A esc van esky zelf een juiste keus is, voor dat geld en in combo met de BL3800 is het een leuke opzet. Ik zelf vlieg ook met deze opzet en tot nu toe geen enkel probleem.

Nu mijn vraag hier op het forum;

Standaard word er meegeleverd met de upgrade van Metal Rotor Head de special shaft meegeleverd. Kan iemand mij vertellen hoe je deze monteerd (hij is korter dan de standaard blade fixed shaft die geleverd wordt bij Metal Main Blade Holder) ?

Ik kan nergens hierover iets vinden, ook wordt de special shaft (http://www.twf-sz.com/english/sjj1.asp?keywords=EK1H-E016/17) gezien als een nieuwe upgrade!

Ik hoor het wel.

Groeten

Taeke

En hoe zit die met de 3800 motor in combinatie met een ESC 25A?
http://aerotronic.nl/heavy-brushless-motor-3800kv-king-p-427.html?cPath=74_78
Ik heb deze extra bijbesteld toen ik mijn King v2 gisteren ging bestellen in de webshop van aerotronic.nl , omdat ik vaak heb gelezen dat de orginele motortjes toch snel doorbranden e.d.

Is het perse nodig om ook gelijk een andere accu te gaan gebruiken als ik dit motortje plaats, of kan ik nog even door met de orginele accu?

Ik heb met de 3100KV Esky motor geruime tijd met de 1000mA 10C gevlogen... hoe dat gaat met de 3800KV ik heb geen idee.. alles hangt ook af welk tandwiel je monteerd.
Heb je deze er wel bij besteld??? orgineel zitten er geen rondsel tandwieltjes bij!!
Ik persoonlijk denk dat je niet boven de 10T moet gaan gezien het feit dat de headspeed wel heel erg kan gaan oplopen! Ook een groter tandwiel zal je accu zwaarder belasten. Denk maar even aan het fietsen met een kleine versnelling kost minder energie maar de afgelegde afstand is naar verhouding ook minder!
Zwaardere motor is in de regel ook een zwaardere accu en dan heb ik het over het gewicht. Dit extra gewicht drukt de levensduur van de heli!

Groeten.... en suc6 met het maken van je keuze.
Frans

Back