Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ach, als de wind lekker door de bomen waait vliegen we gewoon binnen !! ;)

Met dank aan Frans heb ik de heli weer helemaal op orde. Vanochtend lekker op zolder lopen rotzooien.

zie hier het resultaat. Trainingskruis is er inmiddels af :bday:

gxwp2vbNRBI[/media] - Sunday hovering

Heeeeeeeeeeeeee Francis... sterk werk man.
Ziet er goed uit...making progress...
Fijn dat de heli het weer goed doet... zo zie je maar twee weten meer als een.
Ik zal eens kijken wanneer we deze week weer in de gym zaal kunnen... bel je nog wel.

Frans.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
leuk filmpje frans,

Alleen jammer dat je bladen zo in onbalans zijn.
Dat zie je goed op het filmpje maar ziet er goed uit.
Welke accu gebruik jij?

doei
 
Blad-spoor (blade tracking)

Zo vandaag maar eens de moeite genomen om wat bladspoor weg te stellen.
Ik merkte dat de heli wat onrustig werd de laatste tijd... logisch gevolg van veel vliegen en hier en daar wat meer speling krijgen. De heli vliegt sinds september 2007 bijna dagelijks 4 accu packs. Sta versteld hoe de mechanica zich houdt, er komt hier en daar wat meer speling maar voor een 179 Euro speeltje doet ze het echt geweldig..
Bladspoor op zich is niet zo ernstig als vele het zien, een 5… 10 mm daar word ik niet echt zenuwachtig van, maar 15…20 mm is niet echt jofel.
Dus met twee White-board markers zwart en een rode de rotorbladen gemerkt, ging als een zonnetje. Het rode blad lag duidelijk te laag…
Desbetreffende link los gemaakt en 1.5 slag langer gemaakt, bladspoor nu nauwelijks zichtbaar en de heli vliegt nu weer trillings vrij en merkbaar beter!! Daarna de rode en zwarte troep weer van de bladen geveegd… dat is het gemak van White-board markers.. :lol: Geen geplak met stickers en daardoor kans op onbalans in de bladen… gaat prima met die stiften.

Groeten,

Frans…

Francis jij al weer airborne?????
 
Nope Frans,

Aan het wachten op mijn rotorbladen.
Mocht ik morgen echt de geest krijgen dan ga ik ff naar Doetinchem een setje halen. Sta nu bijna een week aan de grond en begin behoorlijk de bibbers te krijgen als ik eerlijk moet zijn.
Ach, ben nu bezig met een nieuwe website voor de zaak van mijn vrouw, dus echt vervelen doe ik me niet, maar het blijft kriebelen he :mrgreen:
 
Nope Frans,

Aan het wachten op mijn rotorbladen.
Mocht ik morgen echt de geest krijgen dan ga ik ff naar Doetinchem een setje halen. Sta nu bijna een week aan de grond en begin behoorlijk de bibbers te krijgen als ik eerlijk moet zijn.
Ach, ben nu bezig met een nieuwe website voor de zaak van mijn vrouw, dus echt vervelen doe ik me niet, maar het blijft kriebelen he :mrgreen:

Hoi Francis, je weet ik heb nog een setje liggen... kan en mag je wat mij betreft ophalen.. Tegen de tijd dat jou bladen binnen zijn zie ik wel weer een setje in mij crash kit belanden... Scheelt je weer 46Km rijden ...

Frans
 
Misschien moet ik dat maar doen dan :hammer:
Moet vandaag toch nog richting Warnsveld om de WII om te laten bouwen.
Bel je dan wel ff of je thuis bent.
 
HEj modelbouwers

Weet iemand hier toevallig hoe ik mijn esky king v2 mode 1, kan omzetten naar mode 2
en of dat uberhaupt wel mogelijk is?

groetjessss
 
okeej bedankt.
kheb mijn zender even open geschroefd en heb gezien dat ik met 2 dingetjes om solderen al klaar ben. kheb wel een cockpit mm liggen maar die is nogal lastig programeerbaar wat heli´s betreft. voor mijn vliegtuigen is hij wel erg goed.
dit is mijn eerste heli.
nou eerst nog even goed oefenen op de sim en dan......
 
Volgens mij hoef je niet te solderen, kijk maar eens in de handleiding daar staat het in als het goed is. Volgens mij de Veer van je throttle stick en een dipswitch omzetten.
 
Pion gear vervangen

Mijn Pion gear begon nu redelijk wat slijtage te vertonen, Remco maakte zaterdag ook al de opmerking dat de heli erg veel lawaai maakte. (was even in Doetinchem om wat te op te halen, dus gelijk maar even gevlogen in de hal.... Eddy was er ook nog)
Ik wist dat ze aan vervanging toe was, de tanden waren op plekken nog maar een streepje dik.
Vandaag dus met mijn trek tooltje het Align 10T tand wiel van de BL motor as gehaald.
Echter... deze had ik met locktite vast gelijmd.
Daarbij kwam ook nog het euvel dat mijn trek tool aan de motor kant te dik was... balen.
Dus eerst het tandwiel met de krimpkous föhn warm gestookt en voorzichtig met een schroeven draaier het tandwieltje 1mm op de as verschoven... ging heel gemakkelijk... de rest kon ik met met home made trekker doen.

Ik gebruik nu 10T tandwieltjes met een hoogte van 7mm en een as gat van 2mm (met dank aan Alderd), dus deze heb ik op de draaibank naar 2,3mm geboord.
Vervolgens met minimaal locktite op de motor as geperst. Zit als gegoten!
Onder de microscoop de maingear geïnspecteerd, ziet er nog fantastisch uit, ik heb een nieuwe maar laat deze nog even liggen tot de volgende tandwiel wissel. Deden we vroeger ook met de kettingen en tandwielen op onze brommers... twee voortandwielen op een achtertandwiel, dat was zo de cyclus :lol: :lol: )
Het Align 10T pion wieltje heeft het prima gedaan, een kleine 500 vluchten gemaakt.. Pfffff sta er van te kijken hoe snel dat aanbost, twee keer per dag 4 accu's vliegen.
In tijd 500 * 7 min = 3500 min = 58 uur.

Zo straks eens kijken hoe ze vliegt... ben er van overtuigd een stuk stiller... :lol:

Update--- Wow. ze vliegt weer als nieuw... ongelofelijk muisstil geweldig gewoon.
Het voordeel van dit 7mm lange tandwiel is dat je nu geen last meer hebt van de wobbel wat in de maingear zit, ik heb twee accu's gevlogen en de tandjes glimmen mooi. De maingear loopt perfect in het midden van het pion wieltje.


Frans
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben hier nieuw en heb gisteren mijn King II binnen gekregen. Ziet er erg gaaf uit. Was in eerste instantie van plan om een helikopertje voor alleen binnen te kopen maar toen kwam ik erg veel lovende recensies van de King onder ogen. Dacht toen ook voor een paar tientjes meer heb ik gelijk een stuk leuker spul. Nu heb ik de eerste 10 bladzijden van dit topic doorgelezen en begin behoorlijk te twijfelen aan mijn aankoop. Wat een hoop moeilijke termen en handelingen ben ik tegengekomen. Was ik veel te naïef om te denken dat ik zonder enige vliegervaring(nog nooit met een helikopter gevlogen) deze king leuk rondvliegend te zien krijg? Of is het verstandig om zonder het een keer te proberen 'm weer door te verkopen? Zou zonde zijn om de eerste keer gelijk de grond te testen en een hoop te moeten vernieuwen.
 
Hehe :) Zie je wel vaker dit soort berichten (dagelijks bijna). Maargoed, het kan wel, maar echt verstandig is het niet. Je hebt nu eigenlijk 2 opties:

- Volg de lessen op: http://www.dream-models.com/eco/flying-index.html en hou je er tot in detail aan.
- Koop en simulator zender (20euro ofzo) en ga uren, dagen, weken zitten oefenen met Heli-X, FMS of een andere simulator.


Ennem, koop een trainingskruis, bekijk alle filmpjes op youtube van Subzzzzzzzero over het afstellen van de King 2 ( YouTube - subzzzzzzzero's Channel ), en last but not least: Lees je goed in, zodat je bijvoorbeeld niet 3 lipo's opblaast voordat je doorhebt dat je een Lipo niet helemaal leeg mag vliegen, en begrijp wat de heli doet en hoe het werkt.


(Ohja, nog even iets belangerijks: Het knopje, links boven op de zender, ten alltijde uit laten staan! Oftewel naar achteren. Doe je dit niet, dan gaat de heli in Idle-Up mode en de motor op volle toeren draaien, handig voor stuntwerk ed, maar niet voor jou (of mij, ben ook nog maar een beginneling).

Hallo, ik ben hier nieuw en heb gisteren mijn King II binnen gekregen. Ziet er erg gaaf uit. Was in eerste instantie van plan om een helikopertje voor alleen binnen te kopen maar toen kwam ik erg veel lovende recensies van de King onder ogen. Dacht toen ook voor een paar tientjes meer heb ik gelijk een stuk leuker spul. Nu heb ik de eerste 10 bladzijden van dit topic doorgelezen en begin behoorlijk te twijfelen aan mijn aankoop. Wat een hoop moeilijke termen en handelingen ben ik tegengekomen. Was ik veel te naïef om te denken dat ik zonder enige vliegervaring(nog nooit met een helikopter gevlogen) deze king leuk rondvliegend te zien krijg? Of is het verstandig om zonder het een keer te proberen 'm weer door te verkopen? Zou zonde zijn om de eerste keer gelijk de grond te testen en een hoop te moeten vernieuwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga eerst zo'n oefenkruis halen en een simulator. Vind het wel een beetje minder van Esky dat ze niet even alles een beetje uitleggen met de zender. Zitten knoppen op waar ik van denk:wtf Maar dat denk ik over het hele helikopterjargon ;)
Ben echt een leek merk ik. Heb ook een brandstofauto 1:6 maar dat is wel iets makkelijker zeg. Maar als ik hier de topics lees is iedereen wel erg positief over het vliegen. Dus zeker het proberen waard denk ik.

Nog een vraagje: De zender die erbij geleverd word kan toch ook gebruikt worden voor een simulatie op de computer? Alleen een kabeltje kopen?
 
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga eerst zo'n oefenkruis halen en een simulator. Vind het wel een beetje minder van Esky dat ze niet even alles een beetje uitleggen met de zender. Zitten knoppen op waar ik van denk:wtf Maar dat denk ik over het hele helikopterjargon ;)
Ben echt een leek merk ik. Heb ook een brandstofauto 1:6 maar dat is wel iets makkelijker zeg. Maar als ik hier de topics lees is iedereen wel erg positief over het vliegen. Dus zeker het proberen waard denk ik.

Nog een vraagje: De zender die erbij geleverd word kan toch ook gebruikt worden voor een simulatie op de computer? Alleen een kabeltje kopen?

Hoi Frits,
Op de eerste plaats welkom.
Geen paniek... gewoon je vragen stellen en in de regel krijg je snel een antwoord.
Er is ook nog geen enkle reden om je HB king II gelijk weer van de hand te doen.... Je heb een verstandig besluit genomen om een trainings kruis en een simulator te halen.
Probeer je te beheersen en ga eerst eens met de simulator aan de gang.. en post je vragen hier op het forum... er is inmiddels genoeg ervaring om je verder te helpen.
Ik ben ook begonnen als leek... en heb me de termen en uitdrukkingen ook machtig moeten maken. Uit eindelijk lukt dat en dan zul je zien dat je veel plezier kunt hebben van de hobby.
Lees de eerste 20 pagina's wat sneller door vanaf dan zijn er veel leerzame zaken aan bod geweest.

Groeten en gefeliciteerd met je mooie aanwinst.

Frans

PS.
Je kan je zender gebruiken maar dat is niet aan te raden... je kunt beter een E-Sky setje aanschaffen.. 25 Euro compleet met kabel en stukje freeware software.
De reden is dat als je, je eigen zender gebruikt de potmeters van de besturing onnodig laat slijten... omdat je in verhouding de simulator veel zult gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga eerst zo'n oefenkruis halen en een simulator. Vind het wel een beetje minder van Esky dat ze niet even alles een beetje uitleggen met de zender. Zitten knoppen op waar ik van denk:wtf Maar dat denk ik over het hele helikopterjargon ;)
Ben echt een leek merk ik. Heb ook een brandstofauto 1:6 maar dat is wel iets makkelijker zeg. Maar als ik hier de topics lees is iedereen wel erg positief over het vliegen. Dus zeker het proberen waard denk ik.

Nog een vraagje: De zender die erbij geleverd word kan toch ook gebruikt worden voor een simulatie op de computer? Alleen een kabeltje kopen?

Klopt, met een kabeltje kan het prima, maar dan moet je wel het kristal eruithalen en de batterijen erin laten en die zijn met 2 uurtjes ook weer leeg. Ik heb zelf de ESky simpulator zender gekocht (23 euro ofzo) en heb dat gedoe met kabeltje, batterijen en het kristal eruithalen dus niet. Ik vlieg met Aerofly Professional. Goede sim, vliegt redelijk natuurgetrouw heb ik het idee, wel duur, maarja, ook verkrijgbaar als illegale software natuurlijk ;). Heli-X en FMS zijn gratis.

Heli vliegen is een geweldige hobby, waar helaas wel veel geld in gaat zitten. Zelfs bij een goedkope heli als de King 2 moet je bedenken dat je gewoon altijd bezig blijft met tunen, vervangen van onderdelen ed. Motortjes gaan kapot (zeker de standaard borstel motor heeft een korte levensduur) en elke crash kost een tientje ofzo. Maar de kick die je ervan krijgt is geweldig.

De beschrijving van ESky is bagger inderdaad, maar er is genoeg over te vinden. Kijk die filmpjes op Youtube van Subzzzzzzero eens, dan ben je gelijk al een heeeeel stuk wijzer in het heli jargon (pitch, blade-tracking, etc etc).

Even in het kort over de zender: Knopje linksboven ALTIJD van je af laten staan, komt over een maand of 3 wel dat je die omzet.. 2 draaiknoppen op 0 werkt prima, merk je uiteindelijk vanzelf wel wat ze doen (namelijk meer/minder pitch (blad-hoek) bij gasgeven. geloofik en nog iets was t. Even vergeten.

Ik heb ook als eerste een King 2 gekocht voordat ik ook maar enige ervaring had en kan momenteel redelijk vliegen na een maandje of 3/4. Hooveren gaat prima, en da's het belangerijkste. Nu ben ik nog steeds bezig met side-in en nose-in hooveren onder de knie te krijgen, wat verdomd lastig is. Dus oefen ik heel veel op de sim.
 
Jullie beide bedankt voor de tips. Is er eigenlijk een club of iets dergelijks in mijn buurt(zuid Holland)? Toch wel fijn als iemand mij een beetje kan helpen met afstellen en zo. Durf nu nog niet een poging te doen om 'm op te laten stijgen omdat nog niet alles vast of goed zat toen ik 'm uitpakte.
 
Jullie beide bedankt voor de tips. Is er eigenlijk een club of iets dergelijks in mijn buurt(zuid Holland)? Toch wel fijn als iemand mij een beetje kan helpen met afstellen en zo. Durf nu nog niet een poging te doen om 'm op te laten stijgen omdat nog niet alles vast of goed zat toen ik 'm uitpakte.

Komende tijd moet je sowieso niet proberen hem te laten opstijgen :) Eerst op de grond oefenen, daarna de bunny-hop techniek ofzo (korte sprongetjes zegmaar).

Maarem, clubs heb je overal eigenlijk wel, in zoetermeer heb je ZLC: Zoetermeerse luchtvaart club

Maarem, eerlijk gezegd is een micro-heli meer iets voor een park of een grote achtertuin en niet direct iets voor een modelvlieg club, hoewel je daar natuurlijk ook ongetwijfeld welkom zult zijn.

Ik woon niet bepaald dicht bij, anders had je een keertje langskunnen komen :)
 
Deze home made Pinion puller zijn deze toevallig ook te koop :roll::wink:

Vandaag de nieuwe accu's voor mijn King besteld 2 stuks om precies te zijn eens kijken hoe deze het gaan doen.
De link Klik kunnen binnen 15-16 min geladen worden en zijn zeer geschikt voor de King v2 volgens mij. Een 3s1p dus 11.6V 1400Mah weegt 129 gram.

Grt.
Jan-Willem
 
Deze home made Pinion puller zijn deze toevallig ook te koop :roll::wink:

Vandaag de nieuwe accu's voor mijn King besteld 2 stuks om precies te zijn eens kijken hoe deze het gaan doen.
De link Klik kunnen binnen 15-16 min geladen worden en zijn zeer geschikt voor de King v2 volgens mij. Een 3s1p dus 11.6V 1400Mah weegt 129 gram.

Grt.
Jan-Willem

" Deze home made Pinion puller zijn deze toevallig ook te koop :roll::wink:"

Jan-Willem, gewoon zelf maken.. dat is nog het leukste.. ik heb het idee van Francis gehad en heb hem daarna zelf na gemaakt. 't werkt ook nog.. inmiddels al twee tandwieltjes mee vervangen... een van Francis en een van mij zelf.
Veel werk is het niet, het enige is misschien het tappen van de M2 schroefdraad, verder is het een kwestie van boren vijlen en geduld... :lol:

Frans...
 
Back
Top