Eerste Nederlandse Winter DLG Postal

Afdeling Zuidlaren hheft de taak vanmiddag ook volbracht. Twee Ofa's, 1 Blaster, 1 SuperGee en 1 Baggerbak.
Wind was erg vlagerig kracht 4 en later afnemend. Dikke plassen water in het land. Resultaten zijn niet best. De Blaster heeft nog het beste gepresteerd.
Naja, volgende week alle resultaten op de site.

hehehe, word tricky, ik ga bidden voor volgende week, weet iemand nog een coole god die wel luisterd? :roll:

Was echt niet te doen, steeds langer wachten tot het wat af nam... Maarja, is stond ook tussen bomen en huizen... Best redelijk veld, de wind komt alleen over half Den Haag... Af en toe stuiterde hij dus 5 meter op en neer, dan vloog ie ineens op z'n kop, en dan viel hij vanaf 5 meter opeens op de grond...
TE vaag gewoon. tsja, en toen was het alweer donker :roll:.
Ik moet ook nog even een manier bedenken om in me eentje zo snel mogelijk de tijden tussendoor op te schrijven.. Anders blijft er weinig van die 30 min over.. Iemand een tip? Vliegen er meer mensen alleen?

Ben bezig met de supergee, snel doorbouwen :D hahaha

Afdeling NLC heeft voor twee-derde de taak volbracht.
Mark (M6) en ik zijn vanmiddag in Wychen wezen vliegen op een aardig veldje.
Vriend van Mark kwam helpen als tijdwaarnemer.
Tegelijk starten en dan zijn de tijden van twee vliegers best te noteren...
Ging uiteindelijk best redelijk, alleen kunnen vangen bij enkele kortere vluchten.
Mark wist uiteindelijk tijdens de taak een boom te vangen...
Ben tevreden over de mylar bekleding, heb het idee dat mijn micro nu een iets beter glijgetal heeft.
Ik kan grotere afstanden overbruggen.

Ben benieuwd wat jullie allemaal vliegen...

En natuurlijk ook wat Jurgen (Maaskie) nog voor elkaar kan krijgen als laatste NLC-er (natuurlijk kijken we aan het einde van deze fijne wedstrijd ook naar de onderlinge resultaten van ons drieën)

sietse zei:
Ik moet ook nog even een manier bedenken om in me eentje zo snel mogelijk de tijden tussendoor op te schrijven.. Anders blijft er weinig van die 30 min over.. Iemand een tip? Vliegen er meer mensen alleen?

Ha die Sietse,

Dan is het zuije toch beter..........
Vanmiddag vaak genoeg naar buiten gekeken, niet meer als 3 Beaufort geweest (klopt aardig met de data van windfinder.com; jij kijkt toch altijd ook pas nà het vliegen hoe hard het waaide :))
Kom volgende week lekker hier vliegen zou ik zo zeggen......
En wat die tijden betreft; ik moet het ook alleen doen en heb met behulp van 2 wasknijpers een scoresheetje/plankje aan mijn zenderantenne geklipt. Gaat prima hoor !

arno888 zei:
sietse zei:

Ha die Sietse,

Dan is het zuije toch beter..........
Vanmiddag vaak genoeg naar buiten gekeken, niet meer als 3 Beaufort geweest (klopt aardig met de data van windfinder.com; jij kijkt toch altijd ook pas nà het vliegen hoe hard het waaide :))
Kom volgende week lekker hier vliegen zou ik zo zeggen......
En wat die tijden betreft; ik moet het ook alleen doen en heb met behulp van 2 wasknijpers een scoresheetje/plankje aan mijn zenderantenne geklipt. Gaat prima hoor !

Mmhh, volgens station Rotterdam (buienradar.nl) was het toen ik bezig was net 9m/s... Daarna afnemend naar 7, maarja, toen begon het al te schemeren.. Ik gok lekker op volgende week met de supergee :). Moet alleen nog staartdelen maken en elektro inbouwen in het rompje...
Volgende week zondag heb ik wel weer een verjaardag vanaf 3 uur. Hopen dat het vóór die tijd goed is, of misschien zaterdagmiddag na de post! Lache dit. Ik let gelijk weer meer op het weer! Ideaal :D

Scorebordje op de antenne, tis een idee :), thnx

Wat heeft iedereen toch? Uitstellen vanwege het slechte weer, familiaire omstandigheden, niet na 11.00 uur, dan weer een verjaardag (nou en??, volgend jaar zijn ze weer jarig, met een beetje mazzel, is het weer nog slechter en ben je misschien zelf niet meer jarig....).

Dit is de eerste winter postal DLG, de poolkappen smelten (door stijgende temperaturen), de warme golfstroom komt tot stand waardoor we hier in de toekomst eerder een ijstijd kunnen verwachten dan een tropisch klimaat (tenminstte op de korte termijn (10.00 jaar)).

Vandaag was ik op de Peel om voor de eerste keer in mijn 1 jarige RC-leven met een geleend RC-pylon model ronde te racen (gvd, dat gaat best snel zeg, en ook dwars door de thermiekbellen heen). Prachtig weer voor mijn eerste DLG-taak, maar ja, die vloog ik vorig weekend al, onder het toezicht van mijn niet RC minnende en nu meelezende echtgenote. Had ik misschien vandaag maar gevlogen........

Misschien dat de nieuwe taak wat brengt en waar iedereen zegt, O maar dat kan iedereen op iedere dag, op ieder moment , ik heb wel wat met Sinterklaas en ik kan wel een middag vrij regelen.

Zo, vandaag ook de eerste taak volbracht. Het ging naar omstandigheden (buiige wind) best wel goed maar het zijn niet de tijden die ik gewend was. In Ede kwam vanmiddag de zon goed door, helaas had ik toen de taak al gevlogen. Het is toch vooral een kwestie van het weer inschatten en het goede moment pakken lijkt mij. Succes voor degenen die nog moeten vliegen.

Ton

Moet alleen nog staartdelen maken en elektro inbouwen in het rompje

Sietse.

Ik ken het probleem. Ik moet ook nog een nieuw stabilo en richtingsroer maken. De pook op op het
rompvoortsuk lijmen. De rc apparatuur inbouwen, model afstellen, leren vliegen en dan van het weekend
de eerste taak...en Sinterklaas....gaat niet lukken denk ik, maar ach 'never mind' :|

Ik had afgelopen week-end al een stabilo en richtingsroer gemaakt met carbon tissue en epoxy in een vacuum bag,
maar die heb ik afgekeurd te zwaar, niet glad, niet sterk en niet stijf...(kan het slechter ?) :mrgreen:
Ik ben in ieder geval lekker bezig, hopelijk heb ik as zaterdag toch iets af en dan ga ik het
proberen. Ga denk ik even naar Vlaardingen.
Cheers

Bart :D

Haha, lache :).
Gelukkig kan ik wel smijten met me micro!

Maar Carbon Tissue? Dat heb ik nog nergens gevonden... zal wel duur zijn? Is het trouwens niet handiger om dat met een andere matrix op te brengen? Epoxy lijkt me te zwaar en dik idd.. Ik ben nu met de vleugelbevestiging bezig. Heb 2 pinnen door de staartboom zoals hoort bij de supergee. Maar nu heb ik van xps een soort vleugelzadel eromheen gemaakt. Daaromheen gister nog carbon band gedaan. Gewoon losjes erop leggen, drupje CA-lijm erop, aandrukken met stukkie plastic zak, en zo verder tot alles doordrenkt is. Extreem licht en behoorlijk sterk.

Ik heb zo het idee dat balsa staartdelen met carbon tissue en CA erg sterk/stijf en licht worden. :). Ben benieuwd. Zaterdag word het hem :)

Theo zei:
Afdeling Zuidlaren hheft de taak vanmiddag ook volbracht. Twee Ofa's, 1 Blaster, 1 SuperGee en 1 Baggerbak.
Wind was erg vlagerig kracht 4 en later afnemend. Dikke plassen water in het land. Resultaten zijn niet best. De Blaster heeft nog het beste gepresteerd.
Naja, volgende week alle resultaten op de site.

Niet scherp, wel leuk :D
Zondag%20DLG.jpg

Zelf was ik wel aanwezig, maar gok op morgen/overmorgen. Ik heb de DLG wel gevlogen, maar niet de postal competitie. Ik ben benieuwd. Vincent (Vip-er) heeft een paar vluchtjes getimed nadat ik besloten had niet de postal te vliegen, en die vielen me eigenlijk een beetje tegen (het lijkt altijd langer als je niet timed :mrgreen: ), vandaar dat ik op Morgen/Donderdag gok.

Greetz, Aldert

Nog wat foto's van de zuidlaren sessie onder leiding van master Theo ;)

Kopie%20van%20IMG_4395.JPG

Theo houd de score netjes bij..

Kopie%20van%20IMG_4399.JPG

Nog enkele aanwijzigen van Theo richting Martijn..

Kopie%20van%20IMG_4400.JPG

Martijn bezig met zijn worp..

Kopie%20van%20IMG_4396.JPG

Arnold in aktie!!

Kopie%20van%20IMG_4403.JPG

En Aaalie die een wel heel raar DLG model meebracht..

Mvg, Vincent

T-Rex 600? Coool :)

Oei Martijn, zie ik dat nou goed? Bijna met je DLG door een koeievlaai :D hahaha

Ik heb vandaag ook geprobeert :).
Was tegen half 5 thuis. Toen nog naar mijn veldje. Hoei, toch wel wat wind nog voor me micro. Ook net wat gedraait waardoor hij precies over de bomen komt zetten :(.. Naja, ff smijten maar... Enig probleem was dat het ook net HET hondenuitlaatuurtje voor het eten was blijkbaar... Van die mensen die met een heel groepje met 2x zoveel honden vlak bij je komen staan kleppen.. :roll:
Half uur is dan best rap voorbij!
Maar goed. de zon was allang weg en de wind werd alleen maar vlageriger, dus het ging zowieso al niet zo geweldig. Het gekke is dat het steeds slechter ging (25 sec...). maar dat toen het uiteindelijk echt stikdonker werd, ik opeens 2 keer achter elkaar best goed vloog! rond de minuut :). Lachuuuh
Ik wacht nog ff met opsturen, misschien dat het morgen nog wat word. Voor komend weekend ziet het er steeds slechter uit :(....

sietse zei:
Ik wacht nog even met opsturen, misschien dat het morgen nog wat word. Voor komend weekend ziet het er steeds slechter uit :(....

Nu ga ik niet direct met het vingertje wijzen hoor maar om te voorkomen dat ook anderen die taktiek gaan toepassen. :D

Gevlogen is gevlogen. Als je besluit dat je de taak start en begint te timen is je half uur gestart. Eindtijd is definitief een half uur later!!! Dan zit jou taak erop!! Je mag dan niet je score bewaren en later die week (weken) het nog eens proberen om te zien of je dan een betere score hebt en die dan opsturen.

dusssssssssss.... :wink:

Mooie foto's Vincent.

Niet? oh, dat dacht ik.
Verkeerd gedacht dus :).
Kwam denk ik omdat er stond dat je de resultaten max 2 dagen na het vliegen mag doorsturen. Ik dacht, dan kan je dus niet een week later weer proberen, maar wel net een dag ofzo.

Maar goed, je ziet hem wel verschijnen :D.
En het is voor de lol :)
Snel me Supergee doorbouwen! daar mag ik nog wel mee vliegen hè? haha ( niet dat het zondag mooi weer word :roll: :) )

naja, een molshoop is beter dan die lading kuilen van ±0.5 met er diep, gegraven door honden.. Ben na wat rondzoeken op 1 plekje gaan gooien waar ik net zo'n 5 meter vrij van gater had :).

Staat geen hek omheen? en? kunnen toch wilde koeien zijn? of gnoes :D. Daar ver weg op de prairie :)

Wow, ik zie net dat Hans en Frans met windkracht 7 hebben gevlogen :D haha STOER!
Frans zelfs nog met een micro!

Er moeten er nog een paar, Ziet er naar uit dat vandaag de laatste redelijke dag is. Morgen windkracht 5, zaterdag kans op iets minder wind, maar dat geloof ik niet (want dan moet ik post bezorgen...). Zondag knalt ie weer naar 7Bft!
volgens www.windguru.cz (scheveningen).
Zet hem op jongens!

Het waren inderdaad molshopen maar ondanks de heuveltjes toch wat lkkre vluchtjes gemaakt 2 of 3 van boven de 2 minuten.

Hey,

gisteren gevlogen. Het was inmiddels wat later in de middag, toch heb ik wel redelijk wat zon gezien. De wind was wat hard, maar niet byzonder storend, je moest er even aan wennen.
Eerst een paar worpen ingevlogen. Toen kort gewacht op het "juiste" moment (zonnetje).
De eerste vlucht ging naar mijn gevoel perfect... blijkt dat het ook meteen mijn beste vlucht was.
Qua gevoel ben ik dik tevreden, echter als je de tijden bekijkt is het huilen met de pet op :roll: .

Greetz, Aldert

Vandaag en morgen de laatste mogelijkheid. Op 6 man na heeft iedereen de taak gevlogen. Dinsdagavond (de laatste inzenddag van taak 1) zal ik de score's op de site zetten. Zondagavond krijgt iedereen taak 2 toegestuurd.
Voor diegene die taak 1 niet hebben kunnen vliegen is het geen ramp omdat je 1 taak weg mag strepen. Voor deze taak krijg je gewoon 0 punten en wordt niet meegenomen in de totaalscore.

Voor die die hem nog gaat vliegen VEEL SUCCES.

Ben wel benieuwd naar de scores :).

Leuke taak dit trouwens!! Denk alleen dat het vooral met de micro's een extreme uitdaging word :).
snel weer doorbouwen met de supergee, hahaha

Back