Vermits het een zeilboot is heb je dus geen accu's nodig voor de aandrijving - enkel voor de servo's... (aandrijving = wind)
Een klein rekensommetje: een "gewone standaard" servo verbruikt 150mA in beweging (slechts 8mA als hij stil staat) en een stevige zeil-servo (met zo'n lange arm) ongeveer 250mA in beweging
Dus gesteld dat je je servo continue beweegt (wat in de praktijk niet is) dan verbruiken je 2 servo in totaal 400mA.
Rekenen we nog het verbruik van de ontvanger erbij, en het feit dat een servo onder belasting wat meer verbruikt, komen we misschien aan een 600 à 700mA
Met een standaard accu-pack van 2400mA geeft dat dus al ongeveer 4u vaartijd (er van uitgaande dat je servo's continue bewegen!)
In de praktijk zal het zelfs langer meegaan, en er zijn uiteraard ook accupack van 3000mA, 3700mA, 4200mA, en zelf hoger denk ik. Dus met 1 enkele accupack ga je gewoon een hele namiddag kunnen varen...
Dus waarom ingewikkelde systemen met extra accu's, schakelaars.... geeft gewoon extra risico's op slechte contacten, faling....
En het extra gewicht van een 2° accupack heb je trouwens liever in je kiel zitten dan in je romp zelf....