Eigen gemaakte paraglider

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ergens heb ik opgepikt, dat het HobbyKing scherm van nogal stugge stof gemaakt is, en het ding schijnt beter te gaan functioneren als je het ding flink verkreukelt, oppropt, nat maakt, te drogen hangt, weer verkreukelt etc etc.

Gewoon om het weefsel soepeler te krijgen.

Met name die vervormingen, en het open blijven van de luchtinlaten schijnt er van te verbeteren.

Maar ik weet het niet, of dat ook echt zo is. Het is het proberen waard, voor die centen...

Groet, Bert

Vandaag weer een vlucht gemaakt met mijn 3 meter scherm en gondel.
het waait behoorlijk hard , ik moest een kilootje er bij hangen.
Door de grote van het geheel is het niet zo makkelijk om in te schatten hoe ver de gondel verwijderd is van mij , dus op een haar na niet in de bomen beland.
moet mij chute ook nog een paar kleine aanpassingen geven.
Tis ook moeilijker sturen met die harde wind , maar ben heelhuids terug thuis geraakt.
en jammer genoeg nog geen filmpje
heeft er al iemand een servo gevonden die dit geheel kan trekken?
Natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

Ik was enkele weken geleden op Elsefly (een 1:1 meeting) en daar zag ik dit rondvliegen, ik dacht eerst dat het een echte was, maar het geluid was "anders"....een elektromotor dus en op schaal :cool:

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, ik had de gegevens al via Pascal gekregen wie dit toch was en gezien je woonplaats e.d., al even bekend op dit forum ;)

He piet , heb je met opzet dit filmpje in een andere taal opgenomen?
Wel prachtig zo een machine en dan ook nog met zo een volg camera,
Daar moet ik mij ook eens in verdiepen ( zelfbouw natuurlijk )

Hoi Jan,

Ik ben regelmatig actief op het paraglider forum van RC-network.de, vandaar het commentaar in het duits.
Hier staan ook enkele foto's:

Verfolgerkamera

Als ik de kans krijg neem ik ook regelmatig deel aan rc-paraglider evenementen aldaar, zoals de Moosbergmeeting en het open duitse kampioenschap te Heidelberg.
Dit jaar helaas niet, vorig jaar 5e geworden in de trike klasse.

Mvg,

Piet

hallo mensen, nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag of er een goedkope servo bestaat die mijn karretje kan trekken.
wie o wie weet raad?

Het is een beetje afgezaagd maar kijk zelf eens bijvoorbeeld bij HK. Daar hebben ze een zee van servo's die over het algemeen prima zijn. Ze hebben ook heel sterke servo's en tegen prijzen die eigenlijk belachelijk laag zijn.
Ik heb een paar voorbeelden voor je gevonden:
De AeroStar ASI-621MG Coreless Digital Metal Gear Servo 61g / 21.06kg
De TrackStar TS-601MG Digital 1/8 Scale Buggy/MT Steering Servo 57g / 13.2kg
De TrackStar TS-621MG Digital 1/8 Scale Truggy Steering Servo 57g / 21.2kg
De H-King High Torque Metal Geared Ball Bearing Waterproof Servo 58g/12.8kg cm

Met een klein beetje moeite kan je er ook bij andere leveranciers vast nog meer vinden.

Hallo allemaal ,
Hier een update van mijn gondel.
Nu met 1 servo met trekkracht van 15 kg.
full

full

Alles samen weegt dit 2,560 kg.
Nu nog een vlucht inplannen, hopelijk met filmpje

Hallo mensen,
Mijn nieuwe opstelling van de servo werkte ook niet.
De servo arm is te breekbaar als de gondel iets te hard op de zij terecht komt.
Dus weer een nieuwe opstelling maar nu met twee servos van 15 kg,
Aangesloten op een servo arm, foto komt nog.
En de verlengde arm ook een beetje korter zodat deze tegen een stootje kan.
Word vervolgd.

Hier even een update,
Ik heb vanmiddag een mooie vlucht gehad met mijn vernieuwde gondel.
full

Ik ga nog iets proberen voor mijn servos te sparen onder dat gewicht, namelijk alleen de achtste lijnen aan de servos en de rest vast aan de gondel.
Word vervolgd

Hallo beste lezers,
Ik heb even in de ouwe doos gesneupt en daar vond ik nog wat electronica en een antie vliegstolp van xenos en een ouwe matras van 1.4 m uit China .
En even later kwam dit er uit;
full
full
full
full

En nu nog wachten op een beetje vliegweer.

Zo en weer een gondelke klaar ,maar tis wat koud voor deze uit te proberen.
Word natuurlijk nog vervolgd met hopelijk een filmpje.
Op foto grote broer met jongste telg
full
full

Hallo mensen ,
Ik heb mijn grote gondel (2,6 kg) weer moeten aanpassen.
De opstelling met de twee servos werkte afteraf gezien toch niet naar behoren, deze waren nog te zwak voor de grote servo armen die ik voorzien had.
Ik heb nu een servo van Hobbyking :
TrackStar TS-700MG Digital 1/5 Scale Truck/Buggy Steering Servo 145g / 33.33kg .
Normaal voor een rc auto maar nu ga ik deze gebruiken als stuurservo voor mijn trike.
Kijk maar eens op dit filmpje.
http://youtu.be/XARqTo2oTb8
Moet wel nog zijn luchtdoop doen , maar ziet er veelbelovend uit.
Word vervolgd ( bij beter weer )

Hè Jan en Bart, we gaan niet moeilijk doen over een benaming van iets wat iedereen weet wat het is.
En Bart , je hebt misschien wel gelijk over dat dit in een ander draadje.
Maar dit was wel zo bedoelt dat iedereen er op kan reageren met ideeën en suggesties. Dus ook naar andere lings door gestuurd kunnen worden.
En kijk Piet geeft het voorbeeld al van wat ik bedoel.
Bart heb jij ook een paraglider, en dan bedoel ik dit:
full

full
full

Hè Jan en Bart, we gaan niet moeilijk doen over een benaming van iets wat iedereen weet wat het is.

Nou... dat is juist het punt, als jij boven een draadje zet "paraglider" dan ga ik kijken want ik denk, dat gaat over een paraglider. En vervolgens blijkt het dan niet over een paraglider te gaan. Zo'n titel heeft een zekere functie.
Als iemand boven een draadje zet "zweefvliegtuig" en het gaat over een motorvliegtuig, dan is dat niet slim. Punt.

Bart heb jij ook een paraglider,

Nee ik heb géén paraglider. ik heb een zeilvlieger of deltavlieger, en dan 1:1, daar gaat het hier zowiezo niet over. Zou kunnen dat ik binnenkort een 1:1 paraglider koop -géén paramoteur dus. Maar ik deed al aan deltavliegen toen in de jaren 80 het parapenten werd uitgevonden, en beschouw het als een verwante sport... vandaar.

Back