Eigen ontwerp B737 maken

Beste Raymond,

ik weet niet of je in de buurt blijft wonen... als dat wel het geval is zou je eens bij de HLC kunnen gaan kijken. We zitten nu nog in hoofddorp met een gransbaan van 90x60 maar als alles goed gaat gaan we eind dit jaar verhuizen naar abbenes en daar zouden we 2 gras banen krijgen 160x40 en als dat gras hetzelfde is als nu verwacht ik geen problemen met de 737. Een hetrc f20 op 25mm wielen komt ook los (wel met een paar hobbeltjes natuurlijk).
Als je valkenburg vliegt ken je de familie van der vecht vast wel, die kunnen je ook aan de nodige info helpen over de hlc en het nieuwe veld.

Groeten en succes Bas.
 
Ik blijf in Hillegom wonen, dus afstand tot HLC is geen enkel probleem. Echter, de HLC is niet de meest geschikte club om te zweefvliegen ivm de hoogtebeperking, en dat doe ik 95% van de tijd. Ik ben al lid van 2 clubs, om daar nou nog een 3e bij te nemen alleen voor deze kist, ik weet het niet....

Ik heb deze 737 voorlopig even uit mijn hoofd gezet. De status van Valkenburg is erg onzeker, maar het lijkt erop dat het ergens in 2012 op gaat houden met beschikbaar zijn voor modelvliegers. Dit project zou niet veel voor die tijd klaar gaan zijn, aangezien ik pas op zijn vroegst komend voorjaar zou beginnen met de bouw (ivm verhuizing in het najaar). Ik heb besloten toch weer een zwever te gaan bouwen. Hoewel minder uniek, zijn dat ook erg leuke bouwprojecten en zal ik een zwever veel vaker gaan gebruiken dan een 737. Waarschijnlijk wordt het een niet te grote (2,5-3 meter) schaalzwever (ASK-13 / Ka-7) die nog aan het elastiek gestart kan worden.
 
Tja, daar valt niks tegenin te brengen!!!
Alsnog succes met de zwever en hoop de 737 toch eens in vliegende glorie te mogen bewonderen!
 
Ik blijf in Hillegom wonen, dus afstand tot HLC is geen enkel probleem. Echter, de HLC is niet de meest geschikte club om te zweefvliegen ivm de hoogtebeperking, en dat doe ik 95% van de tijd. Ik ben al lid van 2 clubs, om daar nou nog een 3e bij te nemen alleen voor deze kist, ik weet het niet....

Ik heb deze 737 voorlopig even uit mijn hoofd gezet. De status van Valkenburg is erg onzeker, maar het lijkt erop dat het ergens in 2012 op gaat houden met beschikbaar zijn voor modelvliegers. Dit project zou niet veel voor die tijd klaar gaan zijn, aangezien ik pas op zijn vroegst komend voorjaar zou beginnen met de bouw (ivm verhuizing in het najaar). Ik heb besloten toch weer een zwever te gaan bouwen. Hoewel minder uniek, zijn dat ook erg leuke bouwprojecten en zal ik een zwever veel vaker gaan gebruiken dan een 737. Waarschijnlijk wordt het een niet te grote (2,5-3 meter) schaalzwever (ASK-13 / Ka-7) die nog aan het elastiek gestart kan worden.

De status van valkenburg?
Bedoel je dat ze het vliegveld weghalen?
 
Vliegveld Valkenburg gaat verdwijnen. Ik meen dat de zweefvliegclub al op zeer korte termijn het veld moet ruimen, misschien dat de modelvliegers wat langer door kunnen gaan, maar het is zeker eindig. Er gaan huizen gebouwd worden waar nu het vliegveld is.

Intussen is er een ander idee ontstaan: een PSS B737 (PSS = Power Scale Soaring), oftewel een hellingzwever. Sleephaak in de neus zodat hij ook achter een motorkist omhoog kan. Stukken goedkoper doordat er geen dure motoren/accu's etc in hoeven, maar wel aardig schaal te maken. En het blijft inzetbaar hier op het strand of op andere hellingen.
Ik laat het idee nog even sudderen, maar het is aantrekkelijk.
 
Ik heb inmiddels een B737-700 model van Windrider besteld. Een schuim model, maar op foto's op RCGroups te zien met behoorlijke detaillering. Ik verwacht het model ergens deze maand op de mat.
Mogelijk schrijf ik een artikel over dit model in de Modelbouw Aktueel, dat een doorstart maakt. Later zal ik ook hier mijn ervaringen delen, maar ik vind het niet netjes om dat te doen voor het betreffende artikel is verschenen. Nog even geduld dus.
 
Ik ben zeeeeeeeer benieuwd.
Ik ook! De eerste kits zijn al hier en daar aangekomen, mijn kit moet via Lindinger komen. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren.
Ga je de voorgeschreven setup gebruiken ?
Ik ga de standaard setup gebruiken, dus de HK2221-8 op 3S. Ik ga hem voorlopig vanaf asfalt vliegen, en dan zou 3S genoeg moeten zijn voor een schaal vliegbeeld.

Een kleine indruk van de kit:
full


En een indruk van het vliegbeeld

Je zult begrijpen dat ik in spanning afwacht......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Windrider 737 is klaar en heeft gevlogen. De ervaringen komen in de Modelbouw Aktueel van juli, en om jullie die te laten kopen het volgende filmpje:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi filmpje Raymond.

Maar was jij nou zo zenuwachtig of is het toestel zenuwachtig op rol? Ik zie alleen maar schuchtere bewegingen op rol.
 
haha mooi hoor! met de nodige dramatiek gefilmd en gemonteerd. Leuke kist misschien toch maar een MBA kopen in juli. Het eerste nummer na de doorstart viel nogal tegen; veel oud nieuws.
 
Maar was jij nou zo zenuwachtig of is het toestel zenuwachtig op rol? Ik zie alleen maar schuchtere bewegingen op rol.
Het vliegtuig is niet zo heel zwaar, dus ondanks zijn grootte relatief gevoelig voor turbulentie. De plek waar ik stond lag precies achter een rij bomen waar de wind recht overheen kwam. Het waaide niet heel hard, maar genoeg om er aardig last van te hebben. In de start (richting de bomen) was het werken, de landingen (die een stuk verder achter de bomen plaatsvonden) waren relaxed.
misschien toch maar een MBA kopen in juli. Het eerste nummer na de doorstart viel nogal tegen; veel oud nieuws.
Dat oude nieuws is logisch, het blad had lange tijd stil gelegen en de eerste nieuwe druk is dus gevuld met nieuws dat nog 'op de plank' lag. De volgende uitgaven zouden recentere zaken moeten behandelen.
 
Daar heb je een mooi filmpje van gemaakt!

(Meestal klik ik die net-echt dingen snel weg, maar dit is echt mooi gedaan! :yes:)

Kistje ziet er ook apegeil uit! :p

Vliegt 'ie een beetje, of . . . :confused:

Asfalt baan lijkt me wel noodzakelijk! :???:


jan.
 
Prachtig filmpje!
Alleen het gewicht vind ik aan de hoge kant, voor een dergelijk formaat toestel.
 
Vliegt 'ie een beetje, of . . . :confused:

Asfalt baan lijkt me wel noodzakelijk! :???:
Hij vliegt prima.
Starten van gras gaat met deze setup denk ik niet lukken, dan moet je op 4S gaan vliegen (kan met deze fans en motoren). Maar ik betwijfel of het landingsgestel dat gaat houden.
Alleen het gewicht vind ik aan de hoge kant, voor een dergelijk formaat toestel.
Op RCGroups zijn een aantal lui bezig de hele kist te bekleden met tissue oid. Die gaan allemaal een stuk meer wegen. Die gasten hebben nog niet gevlogen, maar ik moet nog zien hoe die kisten zich gaan gedragen. Ik heb echt niet veel geks gedaan buiten spuiten (weegt weinig) en stickeren (weegt iets). De landingssnelheid is echt niet hoog hoor, hij komt lekker rustig binnen.
 
Ik heb als enige referentie mijn F-27 van 1.80m span die destijds, welliswaar zonder retracts, maar met 8 Sub-C NiCd cellen en de romp geglasd met 48 gr glasdoek, ca. 1800 gr woog.
 
Gisteren heeft mijn stickerman op een beurs in Duitsland staan praten met mannen die het hadden over mijn Boeing 737, dat moeten dus lezers van dit draadje zijn. Zij hebben een grote 3D kist gefilmd. De stickerman is zeer geinteresseerd in die beelden ivm nauwe contacten met de bouwers van het vliegtuig. Kunnen de filmers contact opnemen als zij dit lezen?
 
Back
Top