hehe, eindelijk weer een update. Er is afgelopen nog wel wat aan gedaan, maar ook wat enkele andere projectjes tussendoor.
Als aandrijving komt er toch een buitenloper in. Een robbe roxxy 5065/09
Dit is een vrij forse buitenloper met een toerentalconstante van 335RPM/V.
Gewicht is 377gram. Aangezien dit vrij veel is, kan ik hierdoor in problemen komen met het zwaartepunt. Daarom de wordt de as verlengd, zodat de motor dichter bij het zwaartepunt komt. Aangezien ik zelf nog nooit iets gedraaid heb, heeft Edwin (medebouwer) deze maar gedraaid.
Passend gemaakt voor een extra lager:
Draad erop snijden:
Geeft:
Mountje maken:
Motormount is gelijmd met 24uurs epoxy, en alles draait soepel en zonder speling
Na 2 avonden gestoeid te hebben met een stickerplotter eindelijk resultaat.
Alles afplakken:
En het eerste resultaat na het verwijderen van tape en folie. Op verschillende plekken is het wit meegekomen...
De tape heeft er maar 2 uur op gezeten.. Ik heb het er expres afgehaald toen de lak nog nat was. Geen idee hoe ik het de volgende keer anders moet doen. Misschien is de gebruikte lijmlaag van de folie wat te sterk.
Van dicht bij ziet het er niet uit....
Links:
Rechts: (let op de "L" en de "04")
Hierna hebben we nog stukken bijgewerkt, waar wit vanaf is gegaan. En dit met en groot overlap. De lelijkste plekken zijn wel weggewerkt. Maar perfect is het nog lang niet....
Hier zie je nog duidelijk kleurverschil tussen 2 lagen Wit. (waar de spiegeling ophoud)
Nouja, van 2 meter afstand is niet makkelijk zichtbaar... Dus hier laten we het er maar bij. Volgende keer wit eerst beter dekkend afspuiten.
Nu nog blanke lak erover en het spuiten is klaar. Dan ook bijna €90,- aan spuitbussen kwijt

, dus ook dat gaat de volgende keer anders.
Toch wel leerzaam...