Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

reparatie

mocht het zo zijn dat je rvs moet hebben heb ik hier nog een pijp liggen van 200rond en 600mmlang .
de dikt 0.4 goed te bewerken.. buigen en puntlassen.
ik hoor het wel groetjes Rene.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, heb hier nog een mooie pijp liggen:

Voorkant buitenwerks 90mm, binnenbuis 60
achterkant 75mm, binnenbuis iets kleiner als 60, kan ik ff niet meten.
Totale lengte is 750mm, status is prima.
Misschien is zelfs de binnenbuis te verwijderen en dat je alleen de buitenkant gebruikt, het is RVS volgens mij.
Een mooie kelk zit er niet bij.
Mag je gratis hebben als je er iets mee kan doen (After sales service :) )

IMG_1251.JPG


IMG_1250.JPG
 
Hey richard!

Das heel mooi! Ik kan er denk ik wel wat mee, zal even moeten kijken en passen met de kist erbij om t zeker te weten maar ik kom m graag halen!

Erg vriendelijk van je! volgende week donderdag kan ik eventueel even langskomen, ik bel wel even!
 
Zo, vanavond was de plastidip binnen dus nog maar even de vleugel en ecu kabels gedipt!

Van sinterklaas twee hele mooie dvd's gehad, dus met een colaatje op de bank "studeren" vanavond!

8c22c6c2.jpg


Even geeeeeen geknutsel, drukke dag gehad en morgen ook weer!

Mn Squadron viert zn 15 jarig bestaan!
 
Ah! Wil je mijn dvdtjes even lenen dan?? :mrgreen:

Vandaag het 15 jarig bestaan van ons squadron geviert, Gerald had ik uitgenodigd om hierbij aanwezig met zn F16 en alles geregeld voor een demonstratievlucht vanaf de hoofdbaan!

Staan me daar toch alle bomen gewoon bijna haaks om op dat vliegmasjieneveld van ons!!!

Balen! Maar wel de gelegenheid om flink te kletsen over straaljagers en mn thrustpijp nogeens te laten bekijken door hem.

Er zijn wat mogelijkheden en zal deze dan ook even nader gaan bekijken en uitleggen later, waarschijnlijk wordt het de pijp dusdanig verbouwen zodat er gewoon een 1 1/2 cm voor en na het spant geen buitenpijp zit.

Maar eerst ga ik de pijp van richard maar eens halen voor ik de zaag in mn mooie nieuwe pijp zet, wie weet past die er zo in!
 
Staan me daar toch alle bomen gewoon bijna haaks om op dat vliegmasjieneveld van ons!!!
Tsja, ik vlieg graag maar dit was me nét effe niets té veel.....gust 45knopen wind (84 km/h wind) kan ik m'n F16 achteruit laten landen! :D

K'hoop dat je wat ideeen heb opgedaan met de pijp, we komen er altijd wel uit. Verder was het erg gezellig, aantal collega's van je gesproken, hebben ze tóch nog een demo kist gezien. ;)

Grt,
Gerald
 
Het was zeker gezellig, en enorm veel reacties gehad tijdens het borrelen van alle collega's.
Bij veel mensen vielen de oogjes uit het hoofd! Maarja, allemaal F16 specialisten die geen foutje konden vinden!

Heb de pijp inmiddels uit de kist gehaald, dit koste veel ruimte dus alles wat ik zover had ingebouwd ligt er weer uit... Nouja, t is wat dat betrefd maar goed, heb de pomp nu aan een AA cell gehangen en hij loopt nu even twee uurtjes in, misschien helpt t wat om de pompspanning naar beneden te halen straks.

Volgens Jetcat moet hij mooi stabiel lopen zonder grote toerenfluctuaties.
En dat doet ie, wel als ik er mee schudt maar das normaal lijkt me, wat vinden jullie:

[media=youtube]1kqbawaIEZ8[/media]

T dippen in plastidip is ook netjes geworden, mooi spul:

5d4d12f9.jpg


Vanavond rij ik even naar Richard om de pijp op te halen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha, maar het is gelukt, alles netjes (genoeg).
Een zeer vermoeide Melvin is net de deur uit, was gezelli.

Jammer, de binnenpijp was te klein, dus onverrichterzake terug.
Maar ik heb toch iets geleerd, dat de naad van de pijp altijd naar boven moet wijzen. Schijn jij hem ooit verteld te hebben, wissikkooknie!
 
Haha, of had hij dat nou van mij?

Heb ik hem maandag verteld, heb ik ook weer van andere jetgoeroes maar vondt er wel een kern van logica inzitten.

Liever een bbq in de pijp door lekkende brandstof dan een bbq in de kist omdat de brandstof door de naad de kist in sijpelt.
 
Tjeee wat een nette werkplaats zeg! Maar goed dat je even hebt opgeruimd, weet tegenwoordig alles af van luchtwaardigheids borging, dus als t nog een bende had geweest nou... :mrgreen:

Was inderdaad weer even gezellig! Te gezellig want optijd naar bed is niet gelukt! Drukke week gehad dus vandaar dat mn oogjes wat klein werden Richard!
Maar bedankt voor de hulp!

Pijpje was dus te klein, t zal dus de FEJ pijp worden die ik ga verbouwen.

@berto; zou goed kunnen! Heb jou, Gerald en Richard deze week gesproken, zal t wel door elkaar gehaald hebben maar volgens mij zei Gerald het ook nog...
Overdosis aan thrustpijp info deze week!

Nu echt tukken! Morgen nog an de grote stroaljagers knutselen!
 
In de pauze maar even zitten prutsen aan een soort van checklist.

Heb gister wat zaken afgekeken van Richard.

Was qua tekst al een eindje begonnen maar de foto was zijn idee, zeker handig als je meerdere kisten vliegt.

Ik wil voor mezelf een vast riedeltje in mijn hoofd hebben hoe ik dingen doe met vliegen.
Met mijn prop kisten zit die in mn hoofd maar met zo'n jet, wat toch even wat harder gaat lijkt het mij wel een goede zaak uit veiligheids oogpunt en portemonnee technisch gezien...

Ik zal er niet constant op zitten kijken maar t is meer een soort leidraad.

Hier vindt je hem (suggesties???? graag!! hij is nog niet definitief)

https://docs.google.com/spreadsheet...HlvS242eTBQbkhBQWw3Q0JKWm51S0E&hl=en_US#gid=0
 
hey melvin,

Zo'n checklist is errug handig. Heb zelf al twee keer gehad dat ik op het veld sta zonder mn stabilo of mn staartbomen, niet echt slim!
Denk dat ik maar ff een kopietje maak van jouw lijstje.

Gr Danny
 
Hier mijn sjeklijssies:
De eerste gebruik ik voor het voorbereiden

D'r zitten was modelspecifieke zaken bij, aanpassen aan je eigen spul.


Jet meenemen checklist

Thuis voorbereiden:
Modellen geladen, 3-4 accus per model!
Luchtpompen geladen. (pistool pomp en reserve accu pomp)
Zenders geladen.
Fuel kan geladen en vol, stekkers los.

Meenemen:
PASPOORT (sorry folks is voor Deelen)
Notebook PC (tja je vliegt Weatronic of niet)
Zenders
F16, vleugel kist, motorhatch/canopy, cradle
Hotspot: vleugelkist, canopy, cradle
MB: Vleugelkist, motorhatch/canopy,cradle, check SPECIAL TOOLTJE voor vleugels.(reserve bij gereedschap in auto, bitje in gewone startkist)
Koffers:
Blauw kistje met modelgegevens.
Reserve kist (met CAMPACS, servos en modules)
Jet kist: Luchtpomp met setje diverse koppelingen
Siliconen spuitbus
Gas bussen
GSU
Eagletree
Overlooptanks voor fuel en smoke oil
Blusser
Poetslap
Slang voor handpomp (in auto)
Oordoppen

Fuel kan, Smoke kan.
Luchtpompen (2 X)
Gewone modelkist, check 2 gordels!
Handpomp (in auto)

Privé:
Zonnebril, petje, thee, mobiel.
Deken om op te liggen voor opbouw.

Alternatief:
Regenkans: Groen zeil.
Winter: zenderhoes
Zomer: Klapstoel, parasol met voet, grondhaak en scheerlijn, hamer.

Veel vliegen:
12V accu
Opladers kist
Extra brandstof


De volgende gebruik ik tijdens en na het opbouwen:

Knipsel.JPG
 
@danny: zeker handig! Pb me je mailadres even dan mail ik m even door!

@Richard: ah daar zie ik nog wat zaken die ik kan toevoegen! Even wat wijzigen nog!! Oa over de timer! Thanks!

Gelijk een vraag over de timers:

Ik heb 1 timer van 6 minuten geschakeld via mn turbibe switch, hij begint te lopen zodra je de switch in de stand "run" zet.

De tweede staat op mijn flap switch: flaps take-off: timer start, 4 min.

Waarop hebben jullie de timers geschakeld?

Tijden zijn misschien nog wat conservatief met 2,5 liter aan boord maar eerst maar eens kijken hoe het met het verbruik gaat!
 
Ik heb mijn timer ook op de aan/uit switch van de turbine maar op 8 minuten. Kist heeft nog niet gevlogen dus ook even zoeken. Heb 2 liter aan boord. Met een verbruik van 350 cc pm vol vermogen. Dit is krap 6 minuten loop maar je hebt eerst je start cyclus daarna taxiën bij ons over beton. En je vliegt niet volle pot. Ik dacht dat het zo zou moeten kunnen.

Gert-Jan
 
Ah ok! Maar wat voor motor heb je in je kist zitten? Ik heb dus twee timers, 1 voor zodra de motor start, en een voor het daadwerkelijke vliegen!
 
Back
Top