Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Damn mel, zie dat mn belastingcenten weer goed besteed word ;)
Super gaaf geworden en goed zichtbaar ook, altijd handig.
Mooie zender btw krijg je geen spijt van.
Idd met recht een tevreden mens!
Dit jaar nog de maiden?! Moet lukken toch.

Gr danny

Hey Danny!

Thanks! En welke belastingcenten? Weet je wat dit heeft gekost??!!

Maarreuh, dit jaar de maiden gaan we niet aan beginnen, zal mezelf eerst de programmatuur van de zender eigen moeten maken!
En t torretje moet nog op de post voor de update + pompcheck..

Dat ziet er wel heel profi uit buurman.
Damn moet binnenkort maar eens even met je praten ;-)

Maar je begint vast al te denken aan de eerste vlucht?

Grt,
Berto.

Hehe idd buurman! Zeker profi, secundaire arbeidsvoorwaarden! :mrgreen:

Ben r erg wijs mee!

En je hebt mij al heel erg op weg geholpen dus jij mag met me praten hoor! :-)

Maiden is on my mind inderdaad...
Maar toch heb ik nog een hoop te doen voor die tijd!

Vanavond nog even wat trimwerk aan de bestickering gedaan en de cockpit van een zilveren biesje voorzien:

fdc5e306.jpg

Ik was nog een foto van de onderkant vergeten te maken, deze is duidelijk anders dan de bovenzijde voor de herkenbaarheid in de lucht:

857a22c1.jpg

Hee Melvin, makkelijk zo ff op het werk plotten. Waar zijn de no step/ no push etc?? :rolleyes:

Mooi man die vette sticker op de tail, kunnen jullie die van de Jumper ook maken haha.

Grt, Peter

Nondekannonne......ik zou ook wel zo'n team ter besschikking willen hebben ha ha ha! Mooi werk joh, doen die mannen ook es wat ;)....en zo te zien zijn ze blij dat ook te doen!

Super tevreden mens!!!![/QUOTE]

Prachtige kist geworden melvin,ken hem niet meer terug, ben benieuwd naar totaal gewicht.
bij ons komt ie dicht bij de 11 kg.
veel succes met de afwerking !
gr Rene.

Laatst bewerkt:
Hee Melvin, makkelijk zo ff op het werk plotten. Waar zijn de no step/ no push etc?? :rolleyes:

Mooi man die vette sticker op de tail, kunnen jullie die van de Jumper ook maken haha.

Grt, Peter

Hey peter!

Mooi he! Hahaa!
Zal nog wel eens terug gaan voor die no step/no push :-)

Kan ik gelijk vragen voor dat orange jumper logo ;-)

Nondekannonne......ik zou ook wel zo'n team ter besschikking willen hebben ha ha ha! Mooi werk joh, doen die mannen ook es wat ;)....en zo te zien zijn ze blij dat ook te doen!

Hey gerald!

Dat heb je toch? :mrgreen: let me know!
Maar dank voor de complimenten!
Je wil niet weten hoe druk die
Mannen t hebben met die stickers :-)

Prachtige kist geworden melvin,ken hem niet meer terug, ben benieuwd naar totaal gewicht.
bij ons komt ie dicht bij de 11 kg.
veel succes met de afwerking !
gr Rene.

Thanks!

T is inderdaad wel eens een idee om m te gaan wegen!

11kg met volle tanks neem ik aan. Hij woog bij mij droog 8.2kg.

Heel veel heb ik niet toegevoegd aan spullen Herman, en er is ook wat uit gegaan. denk dat ik wel rond de 8,5 kg leeg (met volle hopper) uit ga komen.
Binnenkort maar eens wegen!

Update:

Vanavond even met de programmering aan t prutsen geweest, de kist is grotendeels al ingeregeld, alleen de expo nog uit zien te vogelen!
Toch heel anders dan graupner, zo'n futaba zender!

Verder had ik hele mooie stuurstangetjes gekocht voor rolroeren en flaps maar die blijken toch niet te passen qua dikte.

Helaas... Ga eens kijken of ik wat anders kan verzinnen of dat ik de originele terugzet.

Laatst bewerkt:
gewicht

Hey peter!

Mooi he! Hahaa!
Zal nog wel eens terug gaan voor die no step/no push :-)

Kan ik gelijk vragen voor dat orange jumper logo ;-)

Hey gerald!

Dat heb je toch? :mrgreen: let me know!
Maar dank voor de complimenten!
Je wil niet weten hoe druk die
Mannen t hebben met die stickers :-)

Thanks!

T is inderdaad wel eens een idee om m te gaan wegen!

Heel veel heb ik niet toegevoegd aan spullen Herman, en er is ook wat uit gegaan. denk dat ik wel rond de 8,5 kg leeg (met volle hopper) uit ga komen.
Binnenkort maar eens wegen!

Update:

Vanavond even met de programmering aan t prutsen geweest, de kist is grotendeels al ingeregeld, alleen de expo nog uit zien te vogelen!
Toch heel anders dan graupner, zo'n futaba zender!

Verder had ik hele mooie stuurstangetjes gekocht voor rolroeren en flaps maar die blijken toch niet te passen qua dikte.

Helaas... Ga eens kijken of ik wat anders kan verzinnen of dat ik de originele terugzet.

Ik denk dat je wel wat lichter uit zal komen de turbine van ons is wat zwaarder uitgevoerd zoals de ketel is van 1mm dikte en de trustpijp wat zwaarder 0.4mm rvs met alu buitenmantel.
gr Rene.

Laat hem ,hij komt vanzelf eens de verkeerde tegen,erg zielig als je ons van een afstand zit te bekijken en niet het lef hebt om het veld op te komen.

Ik ken hem 35 jaar en altijd al zo geweest , nogmaals laat hem z,n gang gaan !!!

vreemd, wij kennen hem ook al jaren en al die tijd een fijne vent aan hem gehad, en met ons vele anderen...... kan het ook zijn dat sommige weinig of andere humor hebben???
wij hebben in ieder geval enkel leuke en fijne ervaringen met deze.......

maar goed , ik wil je mooie draadje niet vervuilen, ziet er allemaal erg mooi uit, super bezig

grtjs
serge

@ rene: ah dat zal dan wel iets schelen, we zullen zien!

@ serge: dank voor de complimenten!

Straks lekker verder met de vision!

Laatst bewerkt:
Vanmiddag had ik ineens de geest om de turbine nu maar eens definitief vast te gaan zetten.
Ik had hem al eens uitgelijnd om te zien of ik mooi uitkwam qua startmotor vs vleugelbuis.

Volgoede moed begonnen en de motor netjes op kunnen lijnen met de pijp. Later nog even onder de voorste bouten een ringetje om m net ietsje mooier op te lijnen met de downthrust die in de pijp zit en BAM!
Daar ging het draad van de motormount....

Oke, rustig blijven, die tap ik wel even op op t werk maandag.

Dan verder met de pijp.

De pijp zit vooraan vast met drie beugeltjes en boutjes, op een plaats zaten er geen ringen tussen de binnen en buitenwand van de pijp waardoor het cooling kanaal dicht gedrukt wordt.
"even een paar ringetjes ertussen"

Niet dus, kwam er achter dat de pijp op meerdere plaatsen kleine scheurtjes heeft, en das nie goed... Dat wordt dus toch een nieuwe pijp...

Ik heb er een liggen maar die is te groot qua buitendiameter... Dat wordt t spant aanpassen of toch een kleinere pijp vinden...

Licht uit op de hobbykamer, motivatie is even ver te zoeken.....

Thanks,wist ik al, sterker nog hij HAD er twee!
Die andere ligt hier al maar is veel te groot! Kan echt max een pijp van 8 cm buitendia kwijt...

Mmm gerald, denk je dat t nog wel kan dus? Ben bang dat ie het ineens inflight begeeft en dan staat er 8kg thrust met 600 graden tegen een dichte pijp te blazen...????

Ow, da`s minder :-(

Een kleinere pijp is altijd wel te regelen maar hoe ziet de huidige pijp eruit met de scheurtjes (fotootje?).

Of even IRL bekijken bij je?

Grt,
Berto.

Heren,

Allemaal bedankt voor jullie aangeboden hulp!

De pijp is niet meer te redden, toch erg veel scheuren, Berto is even langs geweest en hij heeft m afgekeurd :-)

Ook hebben we een plan qua reparatie, ik heb nl een pijp liggen maar deze is 8 cm binnen diameter.
Mijn huidige pijp is 8cm buitendiameter. Ik kan ook geen grote pijp plaatsen en wel om het feit dat de doorgang van mn laatste spant 8 cm en een beetje is. Op dit spant zitten mijn hoogteroeren gemonteerd:

03ec55bf.jpg

Kortom, geen speelruimte...

Idee van berto was: pijp in zn geheel doorhalen in de lengte en opnieuw aan elkaar puntlassen (lastig) of alleen het laatste stukje na het laatste spant alleen de buiten pijp verwijderen. Het spant kan ik wel iets naar boven en naar beneden uitslijpen om wat ruimte te laten voor de koellucht die tussen de twee pijpen uitkomt.
Koeling zal t probleem niet zijn, deze binnenpijp is al een cm wijder als de huidige.

Woensdag neem ik de kist en de pijp even mee, wie weet ziet gerald nog een andere oplossing!

Back