Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wow dat is geluk hebben zeg,altijd lastig te achterhalen, zelf herstellende servo,s bestaan niet en zo te horen geen speling op je stuurstangen vertikaal,mischien te lange afstand servo naar pendel.slippend inbus boutje is ook wel te achterhalen ,mischien schakelaar mixing iets mee fout gegaan , zou maar zo kunnen .maar echt weten nee .Pfffff dat was me het dagje wel weer!
Eindelijk heeft de vision weer gevlogen!
Gisteren de boel klaargezet en nagelopen, alles in orde.
Checklistje bewijst zn nut toch wel!
10:00 op het veld en na een bakkie de boel klaargezet.
Dit maal instructeur Mick laten vliegen.
Door mijn vorige ervaring toch wat shaky en we wilden gaan voor een goed uitgetrimd vliegtuig.
Vliegen was voor mij niet het belangrijkste, eerst de boel maar eens goed zien te krijgen.
En dat was het, tadeloos!
Na de aanpassingen die gedaan zijn vliegt hij vele malen beter!
Wel bleek de downmix van het hoogteroer nog te weinig want bij full flaps had hij iets down nodig.
Daardoor ook een wat bumpy landing maar dat kan t gear prima hebben.
Na een bakkie en de kist even nagelopen te hebben & getankt was hij klaar voor zn tweede vlucht.
Ook deze vlucht deed Mick, met het oog op de flaps en we wilden hem eerst echt 100% hebben alvorens ik weer eens aan de knuppels zou gaan.
Alles weer lekker in orde, mick had een goed gevoel bij de kist.
Dan maar eens een rol proberen!
Ging ook prima, netjes strak om de lengte as en weer keurig vlak uitgerold.
Kistje vloog een seconde of twee weer level, half gas, voldoende snelheid, niks aan de hand...
BAM! Uit het niets, rol naar links, nose down naar beneden!
Kak, daar gaat ie dacht ik...
Mick kreeg hem weer level op een meter of 15 boven moeder aarde...
Hij gaf meteen de call dat hij fors naar links wilde rollen en vloog nu dus met een flinke input naar rechts level.
Direct een circuit linksom ingezet, flaps down en een keurige landing als besluit.
Al met al gewoon balen! Waarom? Wat gebeurde er?
Na de vlucht zag ik dat de twee pendelroeren (hoogte) ineens ongelijk stonden.
Dit was voor de vlucht 100% zeker niet zo.
Na de cooldown van de motor power er af en de kist naar de montage tafel gebracht.
Power on -> roeren gelijk....
Alles nagelopen, geen speling, niks los.
Ik heb er iig flink de P in.
Eerst maar eens de motor en pijp eruit en dan alle servo's open, tandwielen checken, stuurstangen nalopen, hevels aan de pendelroeren checken.
Wie t weet mag t zeggen.........
HD
Ik ben bang......, fotootje eerder:Wie t weet mag t zeggen.........
Ik had de indruk dat ze na de landing scheef stonden en niet meer recht, Mel will tell.....Gek dat ze opeens weer recht zaten later...
Hmmm, dát vind ik pas eng! Noem mij maar ouderwets maar dat is precies de reden dat ik zo weinig mogelijk electronica in m'n kisten wil hebben....effe afkloppen maar het heefd mij nog nooit tot mishaps geleid, die dag zal ongetwijfeld nog wel aanbreken....de roeren stonden ongelijk na de landing en nadat ik de kist uit en weer aan had gezet stonden ze weer gelijk