Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Ruimte maken voor de stuur hevel, paste net niet onder de romphuid door bij gear down.
Ook bij gear up niet, moest een klein geultje in de steun maken. Zie foto, net voor de retract.
Plaatjes onder de retract was geen optie, komt de neus te ver omhoog.

Moet je alleen nog even kijken hoe de stuurdraden straks vallen.

Zal morgen ook het schakelaartje ff in de bus gooien.

@Berto; thx! Kabels komt goed, heb even bij anderen afgekeken! [emoji16]

@Edwin; Nee, er zit aan een kant een vlakke zijde waar een verenstalen plaatje tegenaan valt welke er voor zorgt dat je neuspoot centreerd op het moment dat je het gear up doet. (De kabels van de stuurservo vallen dan nl slap)
Dit kon ik niet omzetten vandaar.

Zo, we zijn weer even wat aan t prutsen geweest.
De avonden waren erg kort na een aantal drukke dagen dus veel is t niet maar ik heb nu in ieder geval een idee wat waar komt.

Ik hou van een nette inbouw maar ook met zoveel mogelijk componenten zichtbaar.
Zo kan ik makkelijk zaken controleren voorafgaand aan een vliegdag.
Twee dingen die lastig samengaan maar ik denk dat het zo aardig gaat lukken:

Helemaal voorin de powerbox met aan weerskanten de schakelaars. Links daarvan de ontvanger tegen de rompwand aan en de ECU accu komt in het neusje bovenop de neuswielbak.
De twee LiFe accu's tbv de powerbox komen links en rechts van de neuspoot in de wielbak zelf.
Rechts voor de tank komt de hoppertank met daarnaast de pomp, filter en vervolgens net achter het spantje, naast de tank, de fuelvalve.
Aan de linkerkant de ECU en daarnaast de luchkleppen voor gear & brakes.
Aan deze kant achter het spantje naast de tank komt de gasklep.

De gas, fuel en servobekabeling kan mooi onder en langs de tank, onder de neus komt de lucht tank voor gear & brakes.

Van het weekend weer wat meer tijd om te bouwen dus dan gaan we weer aan de slag!

een power box is wel een beetje te een powerbox schakelaar voor 2 accu,s is genoeg.
het staat wel mooi. dat wel.
ik heb er 2x 5 cel eneloop pakketten in de sprint is goed voor 4 vluchten van 12 min
zonder dat het te laag wordt.
ik heb er 3,8 liter tank kun je lekker vliegen ha ha

Helaas gaat dat niet anders arjan, dit is een oudere powerbox welke twee schakelaars heeft. De nieuwere hebben een digi switch waarbij je beide accu's met een schakelaar kunt schakelen. Ik heb gekeken of ik een digiswitch kon aansluiten maar die werkt met een ribbon cable en past dus niet op mijn powerbox.

Ach, dit werkt ook.

Ik heb ook zon grote tank, daar kan je wel even mee voort ja!
En qua accu's heb ik 2x 2300 LiFe [emoji16]

Dit is inderdaad nog een antieke powerbox :) Werkt wel gewoon prima. In zo'n kist is een goede aan/uit switch met 1 accu ook meer dan voldoende. Mensen zetten zo snel een powerbox ergens in... voelt veiliger maar is minder veilig door alle extra onderdelen ;) Powerboxen komen van de 35Mhz tijd waarbij je de stoorsignalen van zware servo's met lange kabels bij de ontvanger vandaan wou houden. Dubbele accu's stammen uit het NiCd tijdperk waarbij 1 pakket opeens uit kan vallen en de goedkope domme laders de cellen elke keer kapot laden. Tegenwoordig met een moderne 2.4g ontvanger is 1 LiFe of LiPo accu en een goede aan/uit schakelaar meer dan genoeg.

Maar je hebt het dus lekker inbouwen ;)

Helemaal eens Herman, ik heb zelfs ook nog even gedacht om een sensorswitch aan te schaffen, maar ach,weer 8 tientjes verder en dan dr bij; dit werkt prima!
Hij is onlangs nog voor een checkup terug geweest naar powerbox en dr is niks mis met t apparaat!

Vanavond weer een klein uurtje geknutseld, ik heb het standaard plankje voorzien van een verbreding links en rechts.
Op de rechter komt de pomp, op de linker twee jettronics kleppen voor gear en brakes.

Jettronics valves was eigenlijk niet de bedoeling maar t scheelt zo veel ruimte dat ik toch maar 2 heb besteld.
Ik wil immers alles in t zicht hebben.

Laatst bewerkt:
Die elektronische klepjes zijn echt leuk en makkelijk.

Yup! :-)

Powerbox zit, schakelaars ernaast en de kabetjes mooi netjes ertussen gemaakt.

Nu nog de ECU op zn plek maken en dan gaan we weer wat anders doen.
Coveren van het plankje en definitief aansluiten komt later als ik de luchtleidingen en servo bekabeling allemaal onderin heb liggen.

Lijkt op de foto niet netjes recht te zitten maar dat vertekend. Zit netjes recht hoor! :-)

Hoi Melvin,

Schiet aardig op.

Hier zoals de spullen in mijn sprint zitten, heb zelf de ventielen aan de zijkant van de tank gezet, zie laatste foto niet echt duidelijk.

Twee ontvanger lipo's heb ik voor in de neus zitten.

Heb zelf een carboon look plaatje gemaakt die iets groter is dan de originele inbouw plaat die erbij zit.

Ga nu een jetcat P80SE inbouwen.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dick, ik denk Berto! Die gaat morgen al taxien! [emoji33]

Ed, dank voor je foto's!
Er komt ook nog carbon oracover op mijn plankje, maar pas als alles definitief zn plekje heeft en aangesloten kan worden.

Vanavond t brandstof systeem afgemaakt. Eea moet nog aangesloten worden maar alle komponenten hebben een plekje gevonden:

Ook de neuswiel servo heeft een plekje gevonden en de kabels zitten er in! Alles gaat goed in en uit en stuurt prima. Alleen nog wat fijn afstellen straks als ik niet meer in de neuswiel bak hoef te zijn (accu's moet ik nog plaatsen)

u

Weet iemand trouwens waar je dit soort poppen kunt krijgen? Ik vind alleen maar de grote versies maar zoek kleinere voor de sprint. Alle tips zijn welkom!

Nee ik zoek echt het model pop zoals op de foto, met integraal helm dus.
Lijkt me wel leuk passen bij de ferrari look [emoji16]

Back