We gaan lekker inderdaad Ed!
Vwb de 6 naar 4 mm festo; zo te lezen zijn er verschillende ervaringen mee met koppelingen in de aanvoerleidingen.
Ik had het zo ook in de Vision zitten en werkte prima.
Vindt t idee van Herman ook wel wat hebben, een zes slang over een vier schuiven en dan borgen.
Kijk ik misschien nog even naar!
Vanavond even bezig geweest met de tank:
Dit soort pijpjes krijg je erbij: eentje voor de aanvoer van kero naar je hopper, welke te dik is om tygon slang over heen te krijgen, en eentje voor je tankontluchting, welke te dun is voor tygon en nog erger.... Te kort om bovenin je tank te komen!?!?!
Soms kan ik me enorm storen aan dat soort dingen, je koopt een tank specifiek voor een sprint en zoiets basics als een paar messing pijpjes is niet voor mekaar.
Maargoed, zelf maar weer oplossen dan, gaatjes opgeboord naar 4 mm en zelf nieuwe, messing pijpjes gebogen en gezaagd.
Aanvoerleiding en tank ontluchting zijn nu allebei van 4mm pijp.
Das gelijk een millimeter groter in diameter voor de ontluchting aansluiting.
Intluchtingen zijn best belangrijk las ik laatst in de RCJI, een te kleine ontluchtings opening kan (voornamelijk bij zwaardere turbines) er voor zorgen dat de pomp sneller peut verpompt als de ontluchting lucht kan doorlaten.
Ook gelijk een stuk pijp ertussen om het dubbelklappen van de slang te voorkomen en natuurlijk alle aansluitingen voorzien van een borgdraadje:
Ook even afgeperst, hardstikke dicht en nog gecontroleerd of de slang mooi naar alle kanten valt. Voor mekaar weer!