Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Het kan werken, maar Tygon rechtstreeks in een Festo insteek koppeling is niet heel solide, lijkt me. Ik doe dat meestal door een kleine verloopstukje te nemen van de passende blauwe FESTO slang en daar de Tygon aan te koppelen.

Veder een mooie oplossing, ik heb net een tank ingebouwd (prop kist) met klittenband, gaat ook prima en is snel te lossen.

Ik hou me aanbevolen voor een metertje of wat van die dikkere borgdraad... :)

Tygon in festo idd inderdaad een slecht idee. Zeker in een onderdruk systeem bij de hopper. Kan goed gaan maar ik zou het niet doen. Die koppeling heeft geen kraan nodig. Ik neem altijd de koppeling versie waar direct 6mm tygon op kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eens! Opgelost:

Vwb die ballvalve:

Toen het mij destijds verteld werd vondt ik t ook overkill.
Heb het toch altijd zo laten zitten, afgaand op de ervaringen.

Onlangs heb ik een turbineheli een autoratie landing zien maken ivm een flame-out.

Oorzaak: lucht aangetrokken via een dergelijke koppeling.

Sindsdien ben ik helemaal overtuigd!

Je moet ze wel schoon houden, maar dat geldt ook voor bal valves. De koppeling zelf gebruik ik overal en ook met sterke turbines willen deze niet gaan lekken. Ik vertrouw ze 200%!

Zo werkt het ook prima :)

Das waar, iedereen heeft zo overal wel zn eigen voorkeur en redenen hoe dingen t beste werken.

Maarreuh, gezien de romp klaar is vond ik van mijzelf dat de stickers er maar eens op moesten!

VET!!! Heel erg blij mee! :cool:

Vleugels en staart moet nog aan gewerkt worden dus die worden nog niet bestickert.

En ik heb net van de Elan XL de onderkant stabilo beplakt met alu folie... die nieuwjaarsmeetings zijn zo gek nog niet...:cool:
Alleen moet ik een nieuw rolletje halen, de hoogteroeren moeten ook nog..

Hoi Melvin, je bent bijna klaar zie ik. Leuk!

De bevestiging van je tank gaat prima zo ;-) en zeker doen zoals Richard al aangeeft onderzijde stabilo voorzien van alu tape.

We hebben jullie gemist Mischa en Mark :-(

Kijk hij gaat steeds sneller die buurman,goed bezig :thumbsup:

Thx Mischa, het schiet inderdaad lekker op zo!

Vandaag lagen de metalen servo hevels op de mat uit Aussieland. Best rap dus!
Gelijk aan de gang dus en t stabilo af maken.

Gelijk servostekker eraan gemaakt, alles afgesteld en definitief geplaatst. Tape erover en klaar is klara!
Met intapen achteraan beginnen, dan dekken de lagen tape zich in vliegrichting altijd af.

Ook gelijk de sticker geplakt, mooi geworden!

Lees nu net dat Richard het hoogteroer ook doet. Zou t nodig zijn? Ik heb zon gevoel dat je dan wel erg je best moet doen wil je zover naar achter nog een vlam krijgen.
T is alleen maar weer extra gewicht in zn staart.
Wat hebben jullie?

we hebben niet anders met de boomerangs bij ons 1 x een hotstart en je vliegt niet meer die dag want je folie is er echt vandoor ook bij het opstarten van de turbine geven we meestal vol upp en in jou geval zou ik dat ook doen want jij hebt op je hoogteroer zelf geen alutape en de folienaad op je scharnierlijn is zeer gevoelig helaas spreek ik uit ervaring maar mag het voor jou een geode leer zijn verder ziet het er mooi uit kerel success met de maiden alvast

Zou ook gewoon het hoogteroer doen staat ook beter ;-)

Heb ze ook wel eens met een stuk alu kachel pijp zien gebruiken die erachter geplaatst wordt en net onder het hoogteroer doorkomt, dat kan ook.

servo

ik zou links en rechts een kleine servo monteren.
In de midden 1 servo ben er ook niet voor .
Je bent erg precies zie ik .
Daar hoort de plaats van de hoogte roer servo niet bij vind ik.

groet Gerrit Jan

servo

1 servo werkt perfect. Zou niet weten waarom je 2 wilt...

1 servo op het eind hoef ik niet uit te leggen is niet zo lekker.
1 in de midden nadeel bekend .
servo,s aan de uit einden heeft geen nadelen.

Ik heb het zo gedaan en heb er een goed gevoel bij .

Wat is er op tegen , waarom zou je het beste niet kiezen.

Heb het ook altijd zo gehad. Juist omgebouwd van 2 aan de tippen naar 1 in het midden. Als je denkt dat hitte een probleem is heb je het fout. De rest is al weg als de servo beschadigd.

Ghe ghe ghe, je staat zo lekker in de belangstelling Melvin, iedereen heeft zo zijn ding. Meerder wegen naar Rome, zolang het eind resultaat maar hetzelfde blijft...., jáááren veilig kachelen met dat ding! :zon: In het midden geen enkel probleem, bij een vlam-start moet je sowieso de tor weer stopzetten om te checken of er niets beschadigd is, dat heb je nu eenmaal met een T-staart. 2 x aan uiteinden is redundancy maar kan ook zijn nadeel hebben. Als je ze niet preciés gelijk afstelt kunnen ze tegenwerken met hoge stroomverbruik als gevolg..... daarnaast is het weer extra gewicht achterin én een extra fout marge erbij.

Leuk om je vorderingen te zien en je bevindingen die uiteindelijk meestal spot-on zijn! ;)

Groetjesss,

Back