Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Ben de boel aan t opruimen en in dozen aan t doen voor de winter, ivm een verbouwing van de zolder gaat alles voor de winterstop maar de opslag.
En als je opruimt... Vind je weleens wat! [emoji16]

Zoals een net lang genoeg stukkie tygon, dus t tankje afgemaakt. Volgend seizoen kunnen we smoken!

 
Ben de boel aan t opruimen en in dozen aan t doen voor de winter, ivm een verbouwing van de zolder gaat alles voor de winterstop maar de opslag.
En als je opruimt... Vind je weleens wat! [emoji16]

Zoals een net lang genoeg stukkie tygon, dus t tankje afgemaakt. Volgend seizoen kunnen we smoken!

vraagje kan dat wel als je de ontluchting van de brandstof en smoke bij elkaar doet krijg je dan geen problemen als je b.v. inverted vliegt?
lijkt mij dat je beide appart doet.
of ik moet het verkeerd hebben.

gr peter
 
Hoi Peter,

In principe heb je gelijk, wanneer beide tanks vol zijn en ik m op zn rug rol zou er een beetje peut en smoke olie zich kunnen vermengen. De hoeveelheid zal ongeveer het stukje slang zijn tussen de y koppeling en de bodem van de tank. Met een snelle rol of een loop zal het niet/amper gebeuren, alleen met een lange rugvlucht. En dan nog, dat is zo weinig. Daar maak ik me niet zo druk om, dat kan die turbine wel hebben.(ordinaire allesbranders zijn t)
Tevens ken ik mensen die hun smoketank vullen met dezelfde pomp als waar ze peut mee tanken. Die mixen dus ook altijd wel een beetje mee.
 
Past die kero start wel onder je kap dan?
Bij mij lukte dat niet en moest ik hem op zijn kop monteren onder 30°.
Ben ook met een boomerang bezig, mijn eerste jet. Een tweedehands intro van 10 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Ha Nico!

Zeker, ik heb hem naar boven staan en dan zo ver als mogelijk naar links gedraaid.

Zie foto;



Veel plezier met de bouw van je eerste Jet!!! Vliegt perfect zo'n intro!
 
Ga ik ook maar eens proberen dan. Mooie foto. Ik heb ook een p80.
Zit op mijn landingsgestel te wachten, zodra dit er is gaat het gebeuren......... Ben heel erg benieuwd.
 
Vrijdag voor het eerst (eerste vlucht met een jet) mee gevlogen, vliegt perfect. Veel wind maar daar merk je niet veel van. Wel voorgeschreven zwaartepunt erg voorlijk (250 mm); lood gaat er uit.
 
Laatst bewerkt:
De winter duurde iets langer dan gepland. Verbouwing duurde langer en een nieuwe baan het mijn volle aandacht nodig.

Nu is hij dan toch echt klaar.
Gisteravond een mooi afgelegen plekje opgezocht om eea even te testen.

Kerostart doet t super. Al vind ik het laaaaaaaaaaang duren vergeleken met mn gasstart.
T start ook minder mooi op. But hey! Het is wel weer een stuk makkelijker! Zender aan, kist aan en gaan!

Hier een videootje van t testje;

Binnenkort eens vliegen, uiteraard met de camera erop!

 
Afgelegen plekje? Die bewakingscamera op dat bouwterrein staat vol in de rook.
Mooi dat je kerostart werkt. Ik weet niet anders.. Heb de gasstart overgeslagen.
Ik heb zelf even in de straat proefgedraaid van de week, krijg je na 5 minuten al je buren weer eens te spreken. Op een leuke manier trouwens.
Ik heb zaterdag voor het eerst weer twee starts gemaakt met de Boomerang op onze club onder toezicht van meer ervaren leden. Raak nu een beetje gewend aan al dat geweld. Vliegt fantastisch, ik ben volledig verkocht. Jet brevet gaat ook geen problemen geven denk ik. Heb ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Ha Nico! Nou, ik heb zelf jonge kids en vele buren om mij heen ook. Dan maar even aan de rand van t dorp een bouwcamera in de rook zetten! Moeders waar je de kids van wakker hebt gemaakt zijn levensgevaarlijk!!! [emoji23]

Leuk dat het jetvliegen je bevalt, ik ga binnenkort ook weer een kan leegstoken want dat is veeeeel te lang geleden...
 
Haha, plaatselijke mist.

Gasstart werkt sneller dan kerostart maar dat gezeul met een leeg gasflesje is lekker verleden tijd.

Lekker dat je weer met de Boomerang gevlogen heb, en het geeft een geweld maar gelukkig kan er gas terug genomen worden.
Jet brevet stelt niks voor, je hoeft geeneens een spin te doen :confused: dus die heb je zo 'in the pocket'.

Vliegze.

Grt,
Berto.
 
Back
Top