Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Hahaa! Twin engine f16! Ook vet!

We zijn weer een stapje dichterbij trouwens!
Collega van me had nog een CO2 blusser staan! Gratis en voor niks!
Wordt wel even zeulen want t is een 5kg blusser!

Verder vandaag even de velox xl van een collega aanzwengelen, even lekker kijken voelen luisteren en leren!
Ik post nog wel even wat foto's!

7eef01e4.jpg
 
Jazeker! Dank je! Ik kom steeds verder!

Vandaag even lekker peut gesnoven in de pauze!
Danny had zn velox xl mee naar het werk en die heeft ie even aan gezwengeld, weer een watch en learn moment!
Ook even zelf gas gegeven om de responsetijd van zon turbine is te "voelen"
T valt me allezins mee, een goeie 2 a 3 seconden (is een jetcat p120)
Dat was erg leuk om eens te ervaren!

Mooie bak hoor!

Met de trotse eigenaar:

c8cd37e5.jpg


En nog even van voren:

3c5ebb39.jpg
 
Nee, k zit meestal in de cockpit met draaien hahah! Nee hoor, snuif genoeg peut, maarja, dat doe ik al dertien jaar en dus gewoon.. Modelturbines is nieuw! ;-)
 
Update:

Kwam vandaag thuis en lag er dit mooie boek op de mat:

2b2a3821.jpg


Vorige week kwam ik hem tegen op marktplaats en meteen gekocht.

Het is echt een super boek, duidelijke omschrijving, veel foto's en illustraties en behandeld de basis begrippen van turbinemotoren en vervolgens per onderdeel de modelturbine. Vervolgens ook hoofdstukken over het maken van een homebuild turbine en hoe veilig om te gaan met turbine motoren in het algemeen en in een modelvliegtuig!

Het boek is gescreven door thomas kamps en uitgegeven door traplet, hij is nogsteeds verkrijgbaar:
http://shop.traplet.com/product.aspx?c=183

Misschien handig om m bij de boekhandel te kunnen bestellen:
Isbn: 0 9510589 9 1
 
T valt me allezins mee, een goeie 2 a 3 seconden (is een jetcat p120)
Met de nieuwere turbines is dat zeker zo.

Heb je ene oudje (zoals mijne) dan heb je wel wat meer tijd nodig.
 
Hey melvin, leuke fotoos van de velox.
Binnenkort een foto van de vision & velox samen up in the air :)

@ Berto. Mijn p120 is ook al een ouder type, met standaard jetcat ecu.

Groeten danny
 
ah jullie hebben plek zat op de basis toch ;-)

@ Danny,
Welke versie heb jij? heb zelf V2.0
De nieuwere versies 4.9 zijn al een stuk sneller.


Al lekker aan het zoeken naar turbines Melvin :-)
Hou ook m`n oren en ogen wel open voor je.

Grt,
Berto.
 
Plek zat alleen ( nog ) geen toestemming voor het gebruiken vd baan.
Mijn ecu is een 5.0 vandaar het verschil dus.

Gr danny.
 
Yep, dat is het verschil.
Jij hebt een hard case, ik nog een krimpkous.


Ah, dat "nog" klinkt goed ;-)
 
Hey berto! Ben nog niet zoekende maar wel kwijlende op wat er te koop staat! ;-)
Maar t komt goed!!! Binnenkort bar draaien op de kermis, ff lekker cashen! ;-)
 
Update

Zo, Vandaag maar weer eens wat aan de vision gedaan.

Zoals gezegd vindt ik het geel niet mooi en het was hier en daar wat losgelaten/beschilderd met rode verf.
De vleugels en elevators worden dus opnieuw gecovered.
Van de week maar even wat metertjes witte oracover gehaald (goed idee Herman ;-))
en vanavond aan de slag gegaan met het kaalmaken van de vleugels.

Al met al gaat er best wat tijd inzitten, de vleugels zijn superstrak gebouwd en wilde zeker voorkomen dat ik er een deukje in sla! Rustig aan is het devies!

De cover rustig warm maken met moeders fohn en dan gaat t best lekker.
Al met al een uurtje of 1 1/2 per vleugel....

Houtwerk en lijmverbindingen zien er perfect uit, rechter wingtip heeft alleen een keer moeder aarde geraakt en daar zat nog een gronings steentje in ;-) ff eruit gehaald en geplamuurd....
Ik heb de vision letters nog even bewaard, wie weet worden die nog mee genomen in het nieuwe schema en dan heb ik in ieder geval een voorbeeld voor de plotter.

Zo zien ze er nu uit:

ca6c05be.jpg


en nog wat geshopt, vondt deze wel geschikt eruit zien en hetgeen wat op de vision zit was wel wat minder geworden in al die jaren. Deze zijn ook een mm dikker.

fbrods.jpg


Van de week maar eens rustig aan beginnen met coveren!
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig zo Melvin :yes:
En bekende stangetjes ;-)

Had mij even gebeld of gemaild dan hadden we ze zo kunnen halen vandaag (kan eventueel nog).
Je mag ze ook dinsdag avond komen halen, ben er dan zelf ook.

Ik hoor het wel.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je turbine kist!
Ziet er strak uit!

Groeten, Ramses
 
Mbt. die stangetjes; waarom aan één kant een quicklink en de andere kant een ballink?

Ik zou dan op zo'n kist, gevoelsmatig, kiezen voor een ballink aan beide kanten, of, nog mooier, een gelagerde MK link?
 
@ RDL: Thanks!

@Berto: Thanks! Helaas niet gelukt vanavond maar t komt wel, we bellen!

@ henri: omdat ik nog een zakje ballinks heb liggen! ;-)

Maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt, wat is een MK-Link? Google geeft te veel resultaten ;-)

De kist heeft overigens altijd met kwik/ballinkverbindingen gevlogen.

Update:

Vanavond was de staart aan de beurt, eerst kaalgemaakt en direct opnieuw gecoverd. Volledig wit maakt t best saai nog maar dit is de basis voor de decals, ben nog niet helemaal uit t design en dat blijft ook nog ff een verrassing maar een klein tipje: rood, wit en b.... Waarschijnlijk! We wonen tenslotte in nederland he!

Snaarstrak gecoverd, ben helemaal tevreden! Foto's zijn niet top, net een tikje te donker om dit te fotograferen

296f47ab.jpg


En van de andere kant:

e4bb604c.jpg


Vwb de vleugels coveren, dat zal om de scharnieren heen moeten, en een clubgenoot van me is daar heeeeel goed in!
Flap omhoog houden, cover op zn plek houden en de bout erover, dan kom je een handje tekort!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top