Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nogmaals gefeliciteerd mannekke!De buurman was er geloof ik wat slechter aan toe ;-)
Maar dat lieve leesgenoten zal hij zelf wel melden![]()
Dus hij heeft gevlogen? Heel mmoi![]()
Hahaa! Nou met de buurman gaat t weer goed hoor!
Een koud pilsje deed wonderen om mijn hartslag te verlagen!
Maar allereerst is het feest!!!!
HIJDOETUT!!! YESSSSSSSSSS![]()
Vanmorgen mijn spul ingeladen en naar het veld getogen.
Prachtig weertje, vol goede moed, eerst maar eens programmeren en dan zien we wel of t er van komt.
Na een goede anderhalf uur programmeren, checken, taxi test e.d. was t dan toch zover.
Eerst even een briefing gehouden over take-off richting, hoe te vliegen enz.
Ik moet zeggen dat we alles wat we konden voorbereiden goed voorbereid hadden, afspraken waren duidelijk:
Ik vlieg de kist, in principe de hele vlucht.
Indien ik na wat rustige rondjes en approaches de landing niet zag zitten zou mn instructeur dit doen.
Op die manier had hij ook even de gelegenheid om de kist te "voelen" alvorens hij m weer op moeder aarde moest planten.
Ook bij mijn call in de vlucht indien ik het niet zou hacken zou hij het overnemen.
Afijn, veld vrij en gereserveerd, kist opgelijnt, GAS EROP!
Wow wat een power! 2/3 van het veld los, maar denk dat dat meer aan mij lag qua "lostrekken" (ook anders als bij een propkist)
eerste gedachte met de wieltjes los; KICKERDEKICK zeg he!
Tweede gedachte, oei, raar gevoel op rol...
Komt laat en heftig in... mmm expo?
Hoogte ook erg heftig...
Gas terug en eerst een rustig rondje gemaakt, wel wat ruim en hoog, wennen aan de snelheid.
Tweede rondje wat rol getrimt en toen ging het voor mij de verkeerde kant op.
Wederom last van het late reageren (en dan ook heftig) van het rolroer.
In rollen terug naar het veld, kist rol ik te ver door, dit corrigeerde ik, maar met overcorrectie dus wederom inrollen en up geven
Ondertussen gaat zon jet dus lekker rechtdoor! en toen werd ie te klein.... Richting de zon...
kickerdekick werd toen ineens... Nou ja, je snapt m.
Redelijk "duidelijke" call gegeven dat ik m niet meer zag ( Zie video hieronder)
Met ONTZETTEND veel dank aan mn instructeur die met scherpe ogen mn vlucht volgde en direct ingreep en de kist heeft teruggehaald.
Nog even gedacht om m weer over te pakken nadat alles weer stabiel was maar toch niet gedaan. Mn hartslag was 300 en een landing zag ik dus ook even niet zitten.
Al met al, toch gevlogen en een mega leermoment.
Wat ging er mis denk ik:
- Ik heb nog nooit met veel expo gevlogen, voor mijn gevoel reageerde de kist traag en gaf dus veel input omdat voor mijn gevoel de kist niet vlot genoeg begon te rollen.
- De uitslagen van Herman heb ik overgenomen, Herman is een ervaren jetvlieger en ik niet, misschien is dit voor mij nog te heftig.
- Wennen aan de snelheid, die kist is zo rap ver weg, dus tijd om drie keer je bocht te corrigeren is er niet
- de eerste tien vluchten hobbel je nog achter je jet aan ipv dat je hem bestuurd ;-)
Ach, al met al, HIJ HEEFT WEL GEVLOGEN MANNEN!
Een tweede vlucht zat er niet meer in, de aanpassingen kosten wat tijd en t werd voor mij al laat.
Wel jammer, want "if you fall of a horse, climb back on" (kreet van de instructeur na de landing ;-) )
Alles is wel aangepast dus qua programmering staat hij er weer klaar voor.
Nu even rustig alles nalopen en dan zal t de volgende keer vast beter gaan!
Bij deze wil ik jullie allemaal hier bedanken voor al jullie goeie tips en adviezen, en natuurlijk de heren van het MVA Jet instructieteam voor hun tijd, support en redden van mn kist!
EN hier dan de video (let niet op de lichte paniek in mn stem) en sorry, geen low passes.
T is dus ff stippie kijken ;-)
[media=youtube]pTc7MKxag2A[/media]