Met alle stress van de vele bouwuren, de wetenschap dat er veel geld rondvliegt, het anders vliegen zorgt niet voor een optimale gemoedstoestand, er zit teveel stress tussen de oren wat je vliegen moeilijker maakt. Ik zelf laat complexe kisten altijd door iemand anders (Thomas, mijn zoon) invliegen, dan heb ik mijn handen vrij. En kan adviseren als er problemen zijn.
Tjsa, dat is voor iedereen weer anders meen ik.
Ik vlieg al m`n kisten zelf in, als die de grond in gaat dan wil ik zelf aan de knuppels staan :lol:
Anderen laten altijd hun kist invliegen, ook zeer goed, als je je eigen capaciteiten minder inschat bij een maiden dan moet je dat gewoon laten doen (geeft ons weer kans om met andere kisten te vliegen ;-) ).
Uitslagen, expo en dual rate is ook weer een zeer persoonlijk iets.
Je kan niet zeggen voor die of die kist gebruik ik zo of zoveel.
Dit alles hangt weer af van de persoonlijke voorkeur van de vlieger en ook van de opbouw en afstelling van de kist.
Ikzelf hou wel van grote uitslagen en weinig expo, een kist vindt ik al snel 'tam' op z`n roeren terwijl als er een ander mee vliegt hij gek wordt van de grote uitslagen.
Deze instellingen zijn natuurlijk ook weer afhankelijk van de opbouw van een kist.
Neem bijvoorbeeld een F-15 met hoogteroer uitslagen van 25mm elke kant op.
en 1 van 35mm elke kant op, stel beide in op 25% expo en dit zal bij beide kisten een totaal ander gevoel geven van vliegen.
Elke kist en elke piloot heeft zijn eigen instelling, de instellingen van anderen zijn alleen maar richtlijnen.
Mits je beide kisten exact hetzelfde afgesteld hebt qua uitslagen, dan kan je pas zeggen zoveel % werkt goed voor mij, en dat is dan een betere richtlijn.
Jeetje wat een geouwneel ;-)
Buurman, ik kom wel een keer naast je staan, kan ik eens lekker meekijken
Voor nu, denk dat je heerlijlk geslapen hebt met alleen maar dromen over mooie jet vluchten
Grt,
Berto.