EINDELIJK !!! De Pilatus PC-6 afbouw...

Het gaat tegenwoordig niet meer zo snel bij HK Europe warehouse, heb ik de indruk...
1 november een bestelling gedaan en pas vandaag staat er shipped vermeld.
Pakje zal morgen , 7 november , dan pas aankomen ...
 
De nieuwe lipootjes zijn gisteren aangekomen...

Best een heel gewicht ( 1125 gram het stuk )

09-11-13+-+1


Als het blijkt dat ik juist zat met deze beslissing , bestel ik er nog een paar bij ...
 
Eindelijk eens terug aan de Pilatus verder gedaan...
Zoals reeds beschreven in het draadje van de Calypso, gaat de Pilatus PC6 NIET meer op electro gevlogen worden , maar hij is ondertussen reeds voorzien van een andere krachtbron.
Een DA 85 cc motor staat er nu reeds op.

Vorige situatie :

HPIM4317.JPG


Huidige situatie :

HPIM5168.JPG
 
Ik had deze week enkele denkpistes doorlopen en toen toch maar deze beslissing genomen.
De Pilatus PC6 is géén klein vliegtuigje om te vervoeren. Ik had er eerst mee willen electro slepen op de verschillende sleeptreffens waar ik jaarlijks naar toe ga.
hij gaat nu in eigen club ingezet worden en voor de buitenlandse sleeptreffens komt er een kleinere/lichtere/beter vervoerbare electrosleper ( de Calypso )

Onderstaande Calypso is van een Clubmaatje .
het is een eigen ontwerp van weer een ander clubmaatje , en weegt vliegklaar net géén 9 kilogram

IMG_7690.jpg
 
Dus de set-up voor de Pilatus PC6 is een DA 85 cc motor met een MTW uitlaat td115K, en een Müller ontsteking.
Als prop komt er een 28 x 10 Mejzlik EVO ( Carbon ) op
Brandstoftank = 1 liter .
 
Product info Mejzlik EVO props

The lightest props worldwide with foam core. EVOlution type racing prop.

Please always use Propcovers for our "LF" props.


High performance prop feature foam core blades fabricated from uni-directional and bi-directional carbon fiber and epoxy.

Very light, super strong, with a solid hub area allowing them to be drilled for Multi bolt hubs.

The finish is a beautiful high gloss, clear epoxy gel-coat over black woven carbon fiber.

Factory balanced.
 
Achter op de carburator van de DA85 komt er een kelk. Deze dient om de lucht aan te zuigen vanuit de romp. Er komt ook nog een filtertje/zeefje op zodat er niet toevallig losliggende onderdeeltjes binnen de motor gezogen worden

TC029.jpg
 
Deze olie ga ik gebruiken...
Een clubmaatje heeft hem op voorraad in zijn zaak .

putoline-1l-tt-sport-1042-p.jpg


Welke benzine , daar ben ik nog over aan het twijfelen. We hebben naast onze piste een 1/1 vliegveld en daar is Avgas te verkrijgen. Is misschien beter dan de Euro 95 benzine ?

Wat ik wel weet is dat er mensen die met speedboten varen, of motocross rijden regelmatig Avgas komen tanken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dirk,
Ik zie dat het helemaal is goed gekomen met de horregaas.
Dit zijn tenminste foto's waar iedereen wat aanheeft, want als je 't nu nog niet gemaakt kunt krijgen dan ga maar postzegels verzamelen of iets.
Ziet er netjes uit Dirk.

mvg
 
Bedankt Erick,

Het is de metalen variant van horregaas ...

Motor bevestiging...

HPIM5178.JPG


HPIM3081.JPG
http://www.carbonwinkel.nl/nl/carbo...lexibele-slang-20-50-mm-single-direction.html

user4882_pic57332_1296333378.jpg


Bezemsteel mooi op lengte laten afdraaien en een centergat laten boren. Daarna carbon/glaskous erover getrokken met epoxyhars doordrenkt.
Hierdoor komen de 8.8 stalen bouten ( M6 )

De gaten zijn op 8mm. geboord. Hierin steekt er dan op volledige lengte een alu buisje van 8/6 mm door waardoor de stalen bout gaat ...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top