EINDELIJK !!! De Pilatus PC-6 afbouw...

Eindelijk weer een vordering ....

De landingslichten die ik eerst wou plaatsen, vielen wat groot uit.
full


Na een tijdje gezocht te hebben , deze gevonden.
Deze hebben het voordeel van een ingebouwde lens om meer gericht licht te hebben.
De Led's zijn 5 mm. exemplaren
full


Ze zijn in tegenstelling tot de vorige een stuk kleiner in doormeter ( 13 mm. ipv 27 mm. maar makkelijker te monteren in de vleugel aanvalsboord.
In plaats van één grote zet ik er nu twee kleinere naast elkaar.
Foto's volgen later...:smile:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond heb ik nog balsa blokken voor op de winglets gelijmd en morgen nog netjes moet schuren ( zonder die balsa blokken is dat daar een kwetsbaar punt )
De lampjes gaan er morgen normaal ook in...Hiervoor heb ik vanavond ook opvulblokjes aan de binnenkant van de vleugel gelijmd.
 
De landingslichten zitten erin.. :banana:
Alleen nog juist op diepte steken en klaar is kees :smile:

full


Deze 5 mm. witte led's werken normaal op een 3,2 volt heb ik mij laten vertellen...met de verliezen in de bekabeling ( tweemaal 1,5 meter ) zal het géén kwaad kunnen.
Ik wil ze in combinatie met de Turnigy electronische schakelaar (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8833 ) voeden uit één LiFePo4 cel, dat moet kunnen dacht ik ?
Dus ze gaan allemaal parallel geschakeld worden.
Geschakeld via de Turnigy switch samen met de landingskleppen ( Y-kabeltje of zo )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond heb ik nog balsa blokken voor op de winglets gelijmd en morgen nog netjes moet schuren ( zonder die balsa blokken is dat daar een kwetsbaar punt )

De winglets opvulblokken zijn nu ook in model geschuurd...

full



full



Nu nog bespannen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
;) Bedankt voor de bloemen :)

Ben net terug van testvluchten met de kleinere sleper : De Megastar !( zie draadje overhaul van de Megastar )
Alhoewel het soms 5 beaufort waaide géén problemen gehad met het slepen.
Met een Swiftje van 2,6 meter ging het steil omhoog tot op grote hoogte ( duurde géén minuut !! )
 
Laatst bewerkt:
Eén winglet aan één zijde bespannen ! Komt goed :yes:

full


morgen de rest ....

Eerst :sleepy:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


De landingslichten zitten in de linkervleugelhelft .... Zou dit voldoende zijn of beter in de rechtervleugelhelft er ook steken ?
Ik zag een filmpje van de OMF Symphony sleper en die had er ook alleen maar links inzitten http://youtu.be/-CQZWcWGj8w


Kan toch de eerste veertien dagen niets of weinig doen ivm operatie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook aan deze jongen nog eens doorgedaan....

Hiervoor ook de accu-packs samengesteld.
Twee LifePo4 2S2P 2700 mAh. komen hierin als stroomvoorziening voor de Spektrum AR9100 ontvanger met ingebouwde accu-weiche.
De ontvanger kan zonder problemen deze spanning aan, maar de servo's zouden het niet appreciëren vandaar het door XYZ ontwikkelde printje met Schottky diodes op en de mogelijkheid om de twee packs in serie te laden in het toestel...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tussen de Foka4 bouwperikelen door nog tijd voor de Porter?

Ben wel benieuwd hoe jij uit eindelijk de sleepkoppeling heb in gebouwd..


Groet,
 
Ben wel benieuwd hoe jij uit eindelijk de sleepkoppeling heb in gebouwd..


Groet,
Laat ik je van de week weten...
Heb hem weer van het schap gehaald en het stof verwijderd :rolleyes:

Ben aan het nadenken hoe ik het best struts maak voor van het stabilo naar het kielvlak te plaatsen... Moeten snel afneembaar zijn :yes:
Deze struts dienen niet zo zeer voor de stevigheid , maar wel voor de veiligheid ( om sleeptouw van de roeren te houden )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor het kielvlak ook nog voor een extra versteviging gezorgd...

full


Een carbon buisje met epoxy gelijmd tegen de hardbalsa verbindingswig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er zeker stevig genoeg uit.

Hier staan meerdere modificaties van een 3.2meter (Topmodels) Porter.

Staan best bruikbare tips in. Zelfs voor mijn kleintje! ;)
 
Roer-aansturing zelf maken

Ik maak tegenwoordig mijn aansturingen zelf , gewoon uit een boutje...
Het boutje op de foto is een M5 boutje dat moet dienen om een 3 mm. kwiklink op te nemen...
Kop eraf gezaagd, twee kanten platgevijld, gaatje 1,5 mm. geboord, moertje er tegen en klaar is kees
De foto's zeggen méér dan woorden...

full


full


full




Het schroefdraadgedeelte kan men op maat ( diepte ) maken en ook met UHU Endfest 300 inlijmen, of eerst een busje met inwendige schroefdraad ( M5 in dit geval ) in het stuurvlak lijmen en daarna het boutje er in draaien ( verzegelen met loctite )
Een rond gat boren is altijd makkelijker dan een gleufje vijlen

Op een uurtje heb je er meer dan nodig op een vliegtuig/zwever
__________________
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OH JA !!!

Het voordeel als je met een extra busje werkt is dat je ook de hoogte kan regelen ( interessant voor bijvoorbeeld rolroeren ivm dezelfde maximum uitslag )
 
Back
Top