maar daarvoor ook nog de vraag moeten reconstrueren uit tegenstrijdige taalflarden valt daar volgens mij niet onder.
Al die flarden bij elkaar geeft toch wel een beeld, dat de draadstarter met het draaien van de motor niet het draaien van de spindel bedoelde, maar het zwenken van de motor.
Alleen de één ziet dat wat sneller dan de ander, de diversiteit onder de mensheid.
Reed contacten zijn hier waarschijnlijk lastig te gebruiken omdat ze maar vrij weinig stroom kunnen schakelen
Het is niet de bedoeling om de hoofdstroom (motorstroom) te gaan schakelen.
Ik zou bijna willen schrijven, sloop een servo uit elkaar waar nog 4 torretjes in zitten van de H brug.
Zet in serie met het stuursignaal naar de H brug een reedcontact of hallsensor per stuurzijde.
Dan heb je wel voor beide uiterste uitslagen een aparte eindsensor nodig.
Nu is een reedcontact niet zo heel dik en een hall sensor nog veel dunner.
en voor het reed contact heb je dan wel een exemplaar nodig, bij naderen magneetje, contactje verbreken.
verknutsel de potmeter in de servo zo dat tie op een vaste neutrale positie blijft staan.
Et voila het waterkanon is proportioneel alle kanten op te draaien.
Bij gebruik van één eindschakelaar voor beide posities, is een uitdaging.
Het kan, het is alleen wat lastiger.
Dan zijn daar 2 & poortjes en 2 flipflops voor nodig wat kunstig tussen het stuursignaal van de servo elektronica naar de H brug wordt gemeubeld.
Nu ik dan toch al creatief aan het sleutelen ben.
Het andere waterkanon heeft hetzelfde probleem.
Ik heb al een arduino voorbij zien komen.
Dat kan, steile leercurve.
Onbekend maakt onbemind, Picaxe kan ook, minder steile leercurve.