EK F3K te Chamblay

Het laatste nieuws van team nl:
Arjen heeft veel met salpeter gevlogen en 1 keer met de xx-lite.
Peter alleen met de twister 2 vanwege het rustige weer
Mike stern alleen xx-lite

Rob had veel pech, tantalus bij de start in de grond gegooid en bij poker te hoog gecalled wat resulteerde in een 0 score. De duitse junioren doen het erg goed. Alleen vlogen mathias en fransiscus op grote hoogte in elkaar en tuimelden samen naar beneden. 10 meter boven de grond kwamen ze los maar konden niet meer naar het veld komen.

De omstandigheden waren moeilijker vandaag, toch hebben een enkele vliegers 9:59 gecalled en gehaald bij poker.

Net lekker de bbq aangestoken met een paar stevige biefstukken en een heerlijk ijsje (recept its) als desert (sterk spul hoor).

Nu nog mooi weer, morgen wordt er slechter weer voorspeld, wellicht kan team nl dan weer wat punten goed maken.

We starten morgenochtend om 9:30 ipv 8:00 dus kunnen we een keer uitslapen.

Jaap en team nederland

Nu nog mooi weer, morgen wordt er slechter weer voorspeld, wellicht kan team nl dan weer wat punten goed maken.

"slechter weer" : wel . . . er is momenteel 'dinsdagavond 23:30 uur op de Franse TV een speciaal weerbulletin om te waarschuwen voor zeer sterk onweer (Cumulokletsus). Laat ons weten hoe het gaat, maar ik vermoedt dat jullie zo bij ~14:00 uur een stevige bliksem op de kop krijgen, vergezeld van een stormige windvlaag met stoten tot 80 km/uur. Kortom : een echt flurkweertje :p

ronde 9

De stand na 9 rondes met twee schrappers. Aan de scores te zien lijken de omstandigheden moeilijker te zijn geworden.
Het is nu zichtbaar dat sommige fly-off kandidaten een foutje kunnen permiteren en andere niet.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/574605_497128343649964_342629460_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/562750_497128623649936_1903372825_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/297676_497128696983262_1831120821_n.jpg

Laatst bewerkt:
nu komen er toch geen schrappers meer?

Altijd weer apart om te zien wat het effect is op het klassement van die extra schrap ronden. Wordt de prelim standen ook meegenomen in de fly off of is het dan weer van 0 beginnen?

Roeland

Roeland,

Bij de senioren blijft het bij 2 schrappers en bij de junioren komt er nog 1 schrapper bij (dus totaal 3).
Het resultaat van de voorrondes wordt niet meegenomen in de Fly-Off.
Bij de junioren is er geen Fly-Off omdat er in 1 groep gevlogen wordt.

Bas

Bas bedankt voor de uitleg!

Spannend of Peter nu in de flyoff kan komen; er staan er nog een paar onder hem die ik eigenlijk ook wel in de flyoff zou verwachten...

To fly off or not, to fly off is the question

Bas bedankt voor de uitleg!

Spannend of Peter nu in de flyoff kan komen; er staan er nog een paar onder hem die ik eigenlijk ook wel in de flyoff zou verwachten...

Geen verder nieuws sinds 15:45 Hrs. Hier in Lyon is de hittegolf ontploft om 16:30 hr lokaal in Cumulokletsussen met stormwind. Om 9:58 in Poker te doen is het voldoende om de Salpeter in het midden van het veld te leggen. De wind doet de rest. Ik vermoedt dat ze in Chamblay ook storm hebben.
Spanning . . . zit Loet nu in de fly-off of niet ?

Geen verder nieuws sinds 15:45 Hrs. Hier in Lyon is de hittegolf ontploft om 16:30 hr lokaal in Cumulokletsussen met stormwind. Om 9:58 in Poker te doen is het voldoende om de Salpeter in het midden van het veld te leggen. De wind doet de rest. Ik vermoedt dat ze in Chamblay ook storm hebben.
Spanning . . . zit Loet nu in de fly-off of niet ?
aan de scores te zien hebben ze redelijk weer gehad, maar dat is maar n aanname...
Loet, de flurk, vliegt driemaal in de week(minstens..) een fly-off met een niet nader te noemen persoon, welke toch redelijk op zn flikker krijgt van Lurk, de floerk....Voorlopig....

@ Hollands hoop op locatie; hoe zit dat met het onweer, hebben jullie daar nog wat van meegekregen?
Groetjes en succes!

Nette duizender van rob in ronde 9.
Klasse scores van Peter. Rob, Its, en Arjen, nog even " Bek op't stuur" en kijken of er nog wat plaatsjes te klimmen zijn.

Ook een schouderklopje naar Jaap. Je zou maar teamcaptain zijn van zo,n stelletje ongeregeld. :-)

Jaap bericht

Jaap krijgt niets gepost op het MBF en stuurde mij het volgende:

Een hele mooie warme dag (40 graden). De wind trok behoorlijk aan in de loop van de dag en het werd een stuk moeilijker. Veel buitenlandingen! Peter is nog op koers voor de fly off, dus dat wordt spannend morgen.

Rob zit in de stijgende lijn, hopelijk kan hij dit volhouden.

De organisatie is tot nu toe top. De wedstrijd verloopt zeer sportief, de sfeer is erg open en iedereen helpt elkaar. We hebben een super wedstrijd.

Jaap

Back