Ekranoplan raketa 2

Bedankt voor de link, dit is niet helemaal wat ik wil. Anyway als ik de voorste 2 motoren binnen heb dan ga ik wel puzzelen. De 2 PAR motoren aan de voorkant wil ik apart kunnen bedienen van de achterste motor bij het stabilo, op deze manier zou ik misschien kunnen hoveren.

IMG20151216065446.jpg

Het bouwen staat op een laag pitje, maar toch het roer bestuurbaar gemaakt. Ik ben nu bezig om de servo te plaatsen,als hij werkt zal ik daarvan een foto plaatsen.

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2016!
Bij het proefdraaien was de prop veranderd in een cirkelzaag...., dus nu maar gelijk begonnen met de motor inbouwen. Ik had er eerst een 4,75x4,75 prop op zitten, deze had ik nog liggen. Er zit nu een 6x4 op.
IMG201601011053232XHjd.jpg

IMG20160101105303.jpg

Hierbij een link van een klein filmpje. De kwaliteit is erg slecht, binnenkort hoop ik een beter filmpje te plaatsen. Hier zit er een 6x4 prop op. Ik wil hem ook nog proberen met een 7045 drieblads prop.

Het heet ook een Raketa, die horen omhoog te schieten ;) Maar inderdaad als er nog twee props bij komen dan is een kleinere afmeting in ieder geval raadzaam.

Zoals het er nu uitziet komen er voor 2 5x4,5 drieblads schroeven op. Meer ruimte heb ik niet. Wat dat water betreft, ik kan hem eerst gewoon op straat proberen, kunnen we nog zien oftie horizontaal danwel verticaal gaat. ;) Die schroeven voor heb ik wel nodig om lucht onder de "vleugels" te blazen.

Dat ziet er leuk en functioneel uit. Ik ben benieuwd hoe het gaat vliegen, ik hoop dat je de boel niet overtrekt en sloopt op je eerste vlucht.

We zullen het zien.... Ik wacht nu op de motoren aan de voorkant, die heb ik op de straat/in het water wel nodig. Maar in de woonkamer gaat tie als de brandweer. Maar dat kan alleen als de vrouw niet thuis is;). Hij gaat totaal ongeveer 1500 gram wegen en ik heb nu 600 gram trust. Als het te weing is dan doen we hem op 3S.

Hier een foto van de servo aansturing voor de PAR motoren, op deze manier kan ik op de zender de PAR moteren kantelen van omhoog naar vooruit. Ik ben benieuwd of ik op deze manier kan "hooveren".
IMG20160315214825.jpg

Back