Ekranoplan raketa 2

Je zou bijna gaan denken om een flightcontroller te gebruiken alleen ken ik er geen die je in kan stellen voor dit soort toestellen. Ook zijn er van die auto-levelllers voor fixed-wing maar die zijn ook allemaal traditioneel van opzet ( aileron, elevator, rudder). Toch zou je er iets werkbaars van moeten kunnen maken door die cannard bijvoorbeeld als een soort elevator te gaan gebruiken.

Ze vaart in ieder geval al redelijk:)

Canard als elevator, daar moet ik eens over na denken. Jammer dat ik niet meer heb kunnen filmen, maar filmen en besturen ging nog niet samen.

IMG20160609214643.jpg

Ben nu bezig met een nieuwe canard. het wordt alleen wel een vaste en geen elevator.

Verder is er 1 regelaar kapot gegaan, ik heb nu 4 nieuwe besteld in China. Gelijk een aantal 3.5 mm banaan pluggen besteld. Ik had alles aan elkaar gesoldeerd en dat is erg lastig als je een ESC moet vervangen! Nu hij toch op de helling ligt pakken we het meteen maar goed aan.Verder heb ik jachtlak verdund met terpetine in de romp gegooid, zodat hij nu beter tegen water kan.

IMG20160721184102.jpg

Ik heb een bus plasticdip gehaald en de ontvanger ingespoten tegen water, nu maar hopen dat hij nog werkt;). Was een ontvanger voor een paar euro uit het verre oosten, dus never mind! Dit is het resultaat.

IMG20160721184717.jpg

success met de aanpassingen, Blijf het een intresant bouw project vinden. Ik hoop toch snel eens een filmpje te zien van een geslaagde vlucht op het water.

Dank je, Ik heb er een tijdje niet aan gewerkt, ben nu bezig met aanpassingen, esc waterproof gemaakt, servo van de PAR motors vervangen (was eerst een 9 grams, nu een normale) verder alle kabels voorzien van pluggen, ik had een kapotte ESC en servo,ik denk door wateroverlast ;). nu is alles makkelijker te vervangen of uit te wisselen. Ik ben nu de boel aan het opbouwen. Groeten Cees.

Weer een nieuw filmpje, helaas nog in de tuin en niet op het water. Aan de buitenkant is er geen verandering te zien, maar vanbinnen heb ik hem flink beetgepakt. Ontvanger en ESC's zijn nu waterproof gemaakt met dipspray, 9 grams servo's zijn vervangen door normale servo's. De PAR motoren zitten op een langere arm zodat ik grotere schroeven kan monteren zonder dat de cockpit in stukken gezaagd wordt;). Verder heb ik overal banaan pluggen aan gesoldeerd zodat motoren en regelaars makkelijk te vervangen zijn. Ook is de aansturing van het roer veranderd, ik heb nu een grotere uitslag. De volgende keer hoop ik een filmje op het water te hebben! Groeten Cees

Vanavond mooi gevaren! 2 accu's leeggevaren zonder problemen. Was spiegelglad water. Heb ook nog een paar filmpjes gemaakt. Staan al op YouTube, zal van de week hier op het forum zetten. Helaas geen film op volle snelheid. Varen en filmen valt niet mee. Door de invalshoek van de voorste motoren te veranderen kan je mooi draaien op het strand. Op volgas heeft hij soms de neiging om een backflip te maken, maar als je op tijd gas terug neemt gaat het niet fout.

Op 3S gaat hij echt hard, alleen op het laatst sloeg hij op volgas bijn om, kwam op z'n kant in het water waarbij de canard afbrak. Ik kon hem nog rustig naar de kant varen, anders was het zwemmen geworden, ik had voor de zekerheid mijn zwembroek aangetrokken ;). Van de week even de boel weer repareren en nu niet met lijm maar bouten.

Back