Electric Formula one

schroefjes..

Goed om te horen dat het bij jullie eender is met die schroeven van de staart.
Zo'n hulsje is ook wel een goed idee, maar ik ga toch maar bout specials maken op de draaibank. Gewoon voor de lol..
De servo aansluitingen heb ik vandaag gemaakt.

Helaas is het spuitwerk nog niet naar m'n zin, Die epoxy microballoons is zo poreus dat het mat opdroogt, net te ver de spuitplamuur weggeschuurd.

Ik ga 24 nov. wel halen met bouwen, maar ik weet niet of ik dan ook naar Almere kan komen. Ik moet al naar Schiphol, en door naar Katwijk om m'n oude Q500 af te leveren. Dan weer naar Almere???

Groeten Tjarko
 
Wat een hoop werk zoiets , maar is hij dan zoveel beter (sneller) als bijv de Eflite Shoestring
want dat is een vergelijkbaar model , of is het gewoon het idee om zelf zoveel mogelijk zelf te bouwen , of de mooie felle kleurtjes.

gr Andre
 
Nee hoor, de ARF's zijn net zo snel, of misschien wel sneller als je niet zo netjes bouwt. De ARF's van E-Flite en Hangar9 (de voor wedstrijden goedgekeurde) zijn erg strak gebouwd. Voor mij, en ik denk ook de anderen, is zelfbouw gewoon een leuk deel van de hobby. Maar zeker niet nodig, en vaak ook duurder dan de ARF kits.

Hugo
 
simpele oplossing

Tussenoplossing van Hugo's idee en het mijne,

Ik heb een 1.4 mm gaatje geboord in de kop van de M4 schroef. Ca 5 mm diep.
Dan kun je hem klem op een 1.5 mm inbus schroevendraaiertje zetten :grin:.
Laatste stuk met de gewone schroevendraaier aandraaien.

Ja dat bouwen is gewoon leuk. En dan heb je ook verschillende modellen, want drie geel/blauwe shoestrings is wel erg lastig uit elkaar te houden, vooral voor de tijdwaarnemers. Ik vind de foto's van DePeel echt te gek, 3 verschillende kisten op de startlijn. Op dat zwarte asfalt ziet het er echt stoer uit.
Adop, een goede optie is om een ARF wat te modificeren. Ander kleurtje oid.
Ik vind de qualiteit van de polecat bouwdoos wat tegenvallen, maar een mooie kist is het wel. En niet zo bekend als de shoestring.

Oh, ik ben nog aan het proberen de canopy wat uit te poetsen, dan wordt die hopelijk echt transparant. Eerste stukje met korrel 800 geschuurd (aan de rand). Er moet best wat af om de binnenzijde strak te maken, zitten allemaal kleine bobbeltjes op. Nu nog napoetsen met kommandant. Als het lukt post ik wel een plaatje.

Tjarko
 
Hebben jullie zijtrek en domping aangebracht bij motor montage?

Ik ben de motorkap pas aan het maken, en dit is wel het moment om dat goed te zetten. Wat een klus trouwens! Echt veel snijden, schuren, plamuren..Of beter gezegd gaten vullen..De wiel kappen zijn nog beroerder van qualiteit.. Hugo, welke maat had jij bij Lindinger besteld? Mocht het mislukken is dat wel een alternatief.

Ik dacht er zelf aan om de motor ca 1 a 2 graden zijtrek naar rechts te geven. Dat zou bij de start wel fijn kunnen zijn. De kist van Hugo trok reg naar links.

En ik heb een erg kleine spinner (40 mm) t.o.v. de groote van het ronde front vlak van de kap. Ik ga er een 5 tot 8 mm balsa spacer ring op de kap zetten zodat het een beetje netjes verloopt denk ik.

Nog een plaatje,

full


Tjarko

msg ben ik er wat laat mee maar de 40mm spinner is de goede , de kap is rond maar hangt onder de spinner wat ovaal uit een kleine luchtinlaat dus , de zijkant en bovenkant van de kap moeten gelijk zijn aan de 40mm spinner , greets
 
Laatst bewerkt door een moderator:
polecat luchtinlaat

Tja, deze plaatjes vond ik op internet..

full


full

Zoals Rob al zei, lucht inlaat zit onder de spinner. Volgens mij zijn de wangen helemaal dicht!
En die 4 gaten boven op elke wang, zouden dat de lucht uitlaten zijn?

Net iets te laat, ik heb nu een net niet standaard Polecat gebouwd..
Maar ze zijn dus geen van allen zoals de prototype foto.

De vleugel tippen lijken ook niet zover terug te lopen op de achterlijst.
Dat had ik ook eerder willen zien :(

Hij is bijna af, misschien later wat complete plaatjes.
Helaas te koud en vochtig in de garage om goed spuitwerk te maken, zwarte lak is her en der uitgeslagen. :cry:, toch wachten op goed weer.. voor het bouwen!

Tjarko
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het model zoals je hebt is een Polecat , maar de ander die je ziet is een ander type, die had ik ook eerst gemaakt maar is door de amerikanen als arf verkocht aan ea firma , ik kon en mocht die versie dus niet meer maken ,het staat ieder vrij om de tippen en zo te veranderen plaatjes en of afmeting heb ik natuurlijk wel ook het stabilo en rudder zijn net wat anders

grts

Rob
 
tjarko's polecat vliegklaar

Zo hij is klaar om in te vliegen.
1530 gram, net OK.

Ik zou inderdaad graag in de huiskamer spuiten, maar de familie krijgt daar schijnbaar hoofdpijn van, gek he?
Toch maar in de garage, gelukkig nu droog genoeg, maar erg koud, dus wat hangers zitter er wel op. Ach het is nooit perfect, en het vliegt wel zo lijkt me.

Hier wat plaatjes.

full


full


full

Als het goed vliegt komen er nog wel wat leuke fratsen op.
Ik heb ook nog OS stickers.

Tjarko
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gave kist! Goed gelukt, zo. En vliegen doet het zeker goed, even uittrimmen met zwaartepunt of stabilohoek.

Succes, en veel plezier met de maiden,

Hugo
 
Ik heb vanmiddag ook even mijn Pogo ingevlogen.
Twee accu's leeggevlogen zonder problemen.
Die kisten vliegen wel super makkelijk!

Alleen trilt de motor naar mijn mening toch nog wel....
Volgende keer even een electroprop halen ipv een brandtofprop.
 
Alleen trilt de motor naar mijn mening toch nog wel....
Volgende keer even een electroprop halen ipv een brandtofprop.

Motor van mijn Pogo trilde ook, lagertjes vervangen (na slechts 3 a 4 uren in bedrijf te zijn geweest) en alles draait weer als een tierelier.
Zijn maandagochtend lagertjes geweest zeker ... :nosmile:
 
Ragbak, waar haal jij je kogellagers? Die van mijn EFlite motor zijn ook gaar. Een vlucht met een slechte prop en het was bekeken.
 
Ik heb ze besteld bij Neita. Hebben een online webwinkel en ze leveren ook aan particulieren. Verzendkosten zijn ook erg laag, da's altijd prettig.

Greetz,
Peet
 
Ik krijg stellig de indruk dat je bij de brandstof motoren nog wel wegkomt met een slecht gebalanceerder prop dit bij elektro veel kritischer lijkt. Zou natuurlijk ook wel logisch kunnen zijn als je de E lagertjes vergelijkt met wat er in een brandstof motor zit, is toch van een andere orde.
 
+ een dunnere as, dat heb je bij brandstof ook niet zo. En de brandstofmotor trilt uit zichzelf ook al.
 
nieuwtjes

Helaas geen vliegweer, maar dit ziet er wel leuk uit.

Cockpit randje afgewerkt met zelfklevend alu, spinner opgepoetst en nette lucht inlaat gemaakt.

Tjarko
full


full

helaas, spinner niet scherp, in het echt blinkt hij nog meer :D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas geen vliegweer, maar dit ziet er wel leuk uit.

Cockpit randje afgewerkt met zelfklevend alu, spinner opgepoetst en nette lucht inlaat gemaakt.

Tjarko
full


full

helaas, spinner niet scherp, in het echt blinkt hij nog meer :D.

strak hoor mooi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top