Heb nu de belangrijkste onderdelen van het mechaniek erin staan. Ben nu bezig met het inpassen van de overbrenging en motor. Wil graag de Kontronik Pyro700 motor gaan aanschaffen. Deze is te koop met een KV getal van 340/450/520/560. Maximaal continu vermogen van respectievelijk 2,5/2,5/3/3,5kW. Qua prijs en gewicht zijn de motoren gelijk. In een ander draadje is al het een en ander besproken over verschillen tussen elektromotoren. Op dit moment heb ik de volgende overbrenging erin:
Motor tandriemschijf: stc 23,87mm
Secundaire as tandriemschijf: stc 57,3mm
Pinion bovenaan secundaire as: 15 tands (bestaand mechaniek)
Maingear: 85 tands (bestaand mechaniek)
Totale overbrenging is dus 1:13,6
Heb nu de 560 kv motor erin op 10s. Bij 80% regelaar signaal draait de motor dus 0,8*(10*3,5V)*560 = 15680 rpm. Het rotortoerental komt dan uit op ongeveer 1150 rpm
Heb hierbij een aantal vragen:
1: Is deze motor/overbrenging combi een goede keuze of kan ik beter een lagere KV waarde nemen en een kleinere overbrenging?
2: Welk rotortoerental aanhouden voor de SSM 1/7 mechaniek (180cm rotordiameter)
3: Motor berekenen op 80% regelaar signaal of andere waarde?
4: Keuze accu, nu 2x5S of beter 2x6S.
Hieronder nog een paar plaatjes om een beeld te krijgen. De plek van de motor is nog niet definitief. De boel moet ook nog omhoog omdat ik anders over de bodem van de heli schraap met de tandriemschijven