Electro ombouw SSM-Technik Huey

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door jdejager, 26 feb 2015.

  1. gj.visser

    gj.visser

    Lid geworden:
    4 feb 2011
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Heerlen
    Hallo Johannes,
    Ik heb op youtube filmpjes gevonden van een SSM ombouw naar electro, het kan dus inderdaad vliegen met die setup, je ziet bij beide de motor aan de bovenplaat hangen, nog steeds geen antwoord van SSM en ALK maar de filmpjes zeggen meer dan genoeg, ik denk wel dat je dan het stalen tandwiel nodig hebt, maar die zijn nogal prijzig.
    Groet George
     
  2. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Hey George,

    Leuke filmpjes. Ik vind die Bell wel erg lawaaiig overigens. De Lama is een stuk stiller. Ben je al verder gekomen met de ombouw? Bij mij gaat het niet zo snel omdat ik aan het klussen ben thuis. Heb wel het hele mechaniek erin zitten. Moet alleen de servo's nog voorzien van goede hevels en stuurstangen. Verder nog een stuurstang naar achteren voor de hekrotor. Regelaarpositie is klaar, Y-kabel voor accu's ook. Nog ontvanger, HC3x en accu's erin, rotorbladen monteren en uitbalanceren dan kan ik hem gaan invliegen.
     
  3. gj.visser

    gj.visser

    Lid geworden:
    4 feb 2011
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Heerlen
    Hallo Johannes,
    Bij mij staat het op een laag pitje, ben nog bezig met een andere oldie van kyosho de EP concept, ombouwen voor lipo, en heb nog een oude sceadu met genoeg brandstof voor een jaar vliegen, ik ga toch voor de SSM ombouw dan krijgt de staart meer rust, ik wil geen staartrotorblad meer verliezen (zie foto) dat was de schade een blad weg en de omlenk hevel gebroken, en nog een filmpje denk ik meer naar jouw smaak.
    Groet George DSCF2047.jpg
     
  4. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Mooi filmpje George. Hoe komt jouw staartrotor zo kapot dan?
     
  5. gj.visser

    gj.visser

    Lid geworden:
    4 feb 2011
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Heerlen
    Hallo Johannes,
    Dat is gekomen na dat ik nieuwe bladen er op gezet heb, namelijk de M blades als cadeau kreeg ik er de de tailblades er bij, dit was het resultaat bij de eerste vlucht, tailblade uit de blad houder gebroken in volle vlucht, het blad nooit meer terug gevonden vandaar mijn waarschuwing kijk uit met oude kunststof onderdelen ik heb alle kunststof onderdelen vervangen bladhouders omlenkhevels, mijn kist is van voor 1995 omdat in 95 SSM overgestapt is naar de Zg 23 ik heb nog de Zg 20, ik denk dat het de combi was van zware bladen en een hoog toerental op de staart dat het blad uitgebroken is.
    Groet George
    hier nog een filmpje heli is door SSM omgebouwd.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016

Deel Deze Pagina