Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

Even lekker bezig geweest met bespannen, dit is het resultaat:
progress_aero480.jpg

Rompje komt later wel een keer :wink:

Peter.

Nice :) Ik wil hem ook nog eens groter bouwen met grotere roeren. Mijn 70% versie heeft ook enorme hoogte en richtings roeren gekregen en dat hangt toch stukken beter. 3D vliegen wil nu best aardig :)

Tijd voor een meeting?

als dit kistje kan vliegen met een 6v speed 400 met gunthertje en 2s1p konion van kontronic ga ik em maken..... vraag aan jullie, zou dat goed vliegen? Moet nl een tussendoor projectje worden... niet te duur dus.

Groeten
Monkey

Dit is een wendbaar model... speed 400 + Gunther is geen 'kunstvlucht' aandrijving.

Zal wel vliegen, maar te snel, relatief weinig trekkracht.

En de mijne is eindelijk KLAAR! 8)
Na lang te hebben gewacht op wat onderdeeltjes (eerst verkeerde geleverd, kon ik weer anderhalve maand wachten), is hij toch eindelijk klaar!

Het gewicht is rond de 670 gram geworden :oops: :( , maar dit komt ook doordat ik een grotere motor erop heb (Speed 480BB Race), en het motorschot verstevigd heb.

Prop: 10x3.8
Motor: Speed 480BB Race
Vertraging: MPJET 480BB 3:1
Accu: 8xKAN1050
Regelaar: Castle Creations Pixie-20P
Servo's: 3x Hitec HS55
Ontvanger: Jeti Rex 5 Plus

Foto's:
aero480-1.jpg

aero480-2.jpg

aero480-3.jpg

Peter.

Erg mooi gebouwd Peter. :thumbsup:

Lijkt me leuk om deze ook te gaan bouwen.
Ben ik tenminste even van de straat.
Hoe kom ik aan de tekening(en)

Tadango?
Jij hebt hem als Pdf-file las ik een stukje terug?
Zo ja, zou jij hem dan willen mailen?

Bedankt.
Ik ben hem reeds aan het printen.

Waar heb jij je vertraging vandaan?
Ik zet er een brushless 400 in (4200KV) op 3S1P 2000mAh lipo.

Vertraging? Doe niet zo eng. Dat zijn van die lawaai dozen die je steeds kan smeren of vervangen :evil:

Ik heb een Axi 2808/16 DD met 9x4 CAM prop en 40A regelaar. Op 3s1p Lipo's trekt dat piek iets van 28-30A, durfde nog niet volgas op de grond proberen toen ;) en draait 13000 :twisted: Power zat en fluister stil.

Op 2000 Lipo's kan ik 11 tot 20+ minuten vliegen. 11 min 3D en 20+ lekker rustig rond tuffen.

Erwin Lokhorst zei:
Bedankt.
Ik ben hem reeds aan het printen.

Veel succes met het bouwen, en vooral veel foto's maken, en delen met ons! :wink: 8)

Ohja, meeting, lijkt me lachen, maar beetje moeilijk om te organiseren in zo'n klein clubje denk ik. Moeten maar eens overleggen.

Peter.

p.s. morgen hopelijk haar doopvlucht maken als het 's avonds wat windstil is 8)

@Erwin Lokhorst:

Hoi, ben je al aan het bouwen? Zoja; hoe ver ben je al? :wink: Ook al foto's gemaakt?

Ben benieuwd!

Peter.

p.s. Heb een tijd geleden ook al haar 1e vlucht gemaakt, even wennen, maar aerobatics doet ie wel mooi, heb nog niet al te veel geprobeerd. Landing was even lastig, hijs erg gevoelig op z'n rolroeren. 8)

Hoi Peter,

Ja zeker ben ik aan het bouwen.
Romp, vleugel zijn bijna klaar om te folien.
Staart en stabilo zijn al gefolied.

Morgen de servo's vast inbouwen voor hoogte en richting, koppeling vleugel-romp en eens kijken naar het landings-gestel.
Dan kan de romp worden gefolied en zal het rap gedaan zijn.

Ik heb al wel wat foto's genomen, zal er morgen nog wat nemen en dan gelijk wat plaatsen. :oops: (morgen is "I" altijd mooier he?)

Wat voor stuurstangen heb jij gebruikt?
Staal vind ik onnodig zwaar, ik zit aan 1mm carbon te denken met 1x verstijving ergens in het midden.

Wel ontzettend leuk om te bouwen.
Alle latjes (3x3mm) snijden uit plankjes en zo.
Is een mens tenminste lekker bezig. :D

Laat morgen wel wat zien.

Ja en wie weet?
Het weekend geven ze redelijk mooi weer op. :D

Stuurstangen heb ik van 2mm carbon gemaakt dacht ik. Kan in 1 keer zonder ondersteuning ;)

Ik heb er toch redelijk wat uitslag op zitten met iets expo en ik vindt hem super makkelijk landen. Zolang je maar heel langzaam zwevend binnen komt en het zwaartepunt een beetje naar achteren hebt liggen landt hij echt super makkelijk. Haast vanzelf :)

OK. is een weekje later geworden. :oops:

Maar hij is dan wel klaar. :D :banana:

afb9530.jpg

Weegt, geheel compleet (behalve de accu), 398 gram.
Daarbij heb ik wel de bodem geheel dichtgemaakt met 1mm balsa tussen de 3x3 liggers omdat tijdens het foliën de romp krom trok aan de onderzijde.

Zaterdag zegge&schrijven 40 seconden in de lucht geweest (in handen van een clubgenoot).
Binnen deze tijd wist 1 van de 3 lipo-cellen (Kokam 1500mAh, van mijn Zoom-micro-heli :cry: ) het te begeven. Accu pakket was zo heet dat er gaten in de krimp-folie (zware kwaliteit) kwamen.
Vermoedelijk te grote prop :oops: .

Ik zal onder deze foto van de aandrijving, even mijn set-up geven.

afb9531.jpg

Motor: EFLM1100-Park400 Brushless- 4200KV current=2-13A peak 18A
Regelaar: Phoenix-25
Accu: Kokam 3S1P 1500mAh (breder of hoger past niet)
Prop: APC 10x3,8 SF
Vertraging: click voor link COBRI 20 mm aluminium gearbox 1:6 (11:66)
cobrigearbox.jpg

Ontvanger: Hitec HFS05MG 5ch Micro 35mhz
hfs05mg.jpg

Servo's: Hitec 2x HS-55 (hoogte&richting) / 1x HS-81 (Rolroeren).
Voor de wieltjes heb ik Robbe-ultralights 51mm gebruikt.

Hmmmm......... nu nog even dat accu-fietje oplossen.

Ik vind het nu al een leuk kistje, want een dezer dagen ga ik alvast een reserve bouwen :D .

Back