Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

Reserve staat voor deze winter hier ook op de planning ;) Nu heb ik niets stuk gevlogen de laatste jaren maar toch :)

Ik heb 3s1p KOKAM 2000HD ;) Kan ik je echt aanraden. Of Thunderpower 3s1p 2100. Die 1500 cellen kunnen die 30A echt niet aan. Die worden al warm bij 15A. En geloof me, je trekt echt veel vermogen met die motor. Ik zit op 32A piek nu en dat is veel te veel vermogen. Ik heb al 1 keer het motorschot eraf getrokken ;) Effe pylon spelen. Volgas horizontaal is gewoon niet te doen met die dikke vleugel.

30A? Bij 3 cellen is dat 333Watt! 8O
Nu ik geloof niet dat dat motortje van mij dat kan trekken (peak 18A).

Waar heb jij die 2000mAh accu's gelaten?
Bij mij past dat niet.
Mijn (1500mAh) pakket moet plat leggen en onder de "motorkap" worden geschoven ivm het zwaartepunt. In de breedte past dat net. o,omm over!

Jouw motor kan dat misschien niet aan maar als hij dat wel trekt ;) 1500 cellen mogen 15A aan en kunnen daar dus nooit zo heet door worden. Helemaal niet na 40 sec. Moet dus erg overbelast zijn.

Mijn 2000 cellen liggen gewoon ook onder de motor kap? Past ook net ;) Met krimpkous gaat het zelfs moeilijk, ligt mooi klem ;)

972.jpg

Ik heb hem ook net af. Bespannen met papier speed 400 met vertraging en 7 cellen niCd totaalgewicht 400 gram 8O

Vliegt erg leuk. Ik ben naar papier gegaan o0mdat met folie niets recht bleef. Het uiteindelijke mag er ook naar zijn.

Ik ga als verbetering natuurlijk naar een borsteloos en lipo's

Grz

Mark

Met folie trekt het wat krom ;) Dat is ook precies de reden dat hij zo stabiel in de lucht ligt. Vol up en dus NIET wegvallen :) Ik wil later een 2meter versie bouwen :) Dat wanneer lipo's wat betaalbaarder worden ;)

He Mark,

ZO kom je niet weg. FOTO!

Wat voor vertraging en prop heb jij er op?
Een standaard 400-tje moet ik kunnen hebben met mijn ontborstelde. 8)

Erwin, meet de stroom eens na. Ik heb je setup even nagerekend, en normaal zou je maar rond de 8A moeten zitten, bij +-7000 toeren
:? . Is de tandwielafstand ok, niet te dicht? Ofwel was je lipo al bijna kapot, of wel gaat er iets goed mis. Effe meten dus.

ps, zou wel naar een hogere spoed gaan dan 3.8. het is voor buiten, pitchspeed bijna te laag voor het model, niet goed behalve voor enkel hooveren...

Niels

Nou ik heb geen digicam. Ja ik weet het ik ben nog van het stenen tijdperk :)

Gewoon een speed 400 met een 1:2.5 vertraging. Heb ik een keer bij een klein toestel gekregen. Zat in de bouwdoos. Is niet veel soeps. Kan geen prop uitwisselen e.d. Dat is allemaal een geheel. Wel grappig dat het er gewoon op vliegt. Nu de verbeteringen. Als ik eerlijk ben weet ik dus niet eens wat voor een prop exact. Ga eens kijken of het erop staat. Het is nu natuurlijk geen torque monster he, gewoon vliegen kan, rol ook maar dan houd het op.

Grz

Mark

Goed ik ben nog even met mijn accu-fietje bezig geweest.

Stroom gemeten bij 3 (APC-SF) props en tussen de regelaar-accu.
9x3,8 = 9A
10x3,8 = 11 A (met deze prop gevlogen)
11x3,8 = 13 A

Dit kon dus nooit het probleem zijn geweest. :nooo:

De oorzaak van het probleem kan beter worden gemeld in het draadje van: mijn grootse fout.
Kijk maar naar de twee foto's hier onder. Do I need to say more?
:oops: :oops: :oops: :oops:

afb9605.jpg

afb9606.jpg

:oops: :oops: :oops: :oops:

Ik durf het bijna niet te vragen, maar iemand nog een goede prop suggestie? Met de 11x3,8 zit al op de maximale stroom voor de motor.
Of een leuk idee on de cockpit vast te zetten?

Erwin,

Dit ben ik niet van je gewend! 8O
Die cockpit > aan de voorkant balsa plankje die je onder voorste latje schuift.
Achter een pennetje wat je door je cockpit in je kist schuift.
Laat het anders nog wel ff aan je zien met mijn kissie hoe ik dat gedaan heb.

Grtz
Nick
:idea:

Nu ja, ...... die spelden was maar bedoelt van om even snel te kunnen vliegen.
Ik moet wel zeggen dat ik er vrede mee HAD.

Zo'n vlut spelde-prikkie.

Bij de weg.
Lipo-gassen ruiken lekker (beetje alcohol/farfum-lucht)
De speld heeft in het geheel geen schade.

EN!
In geval van crash & perforeren lipo's, weinig kans op grote ellende.

Hi,

Ik wil dit vliegtuigje ook bouwen, maar mijn kennis van houtbouw is niet zo groot (tot nu toe veel heli's en arf zwevers).

Op het plan staan de volgende zaakjes waar ik niet goed aanuit kan:

1) de motor mount is 1/64" ply, dwz ongeveer 0.5 mm triplex. Is dit juist ?
2) Front decking sides: very light 1/4" balsa,ttz 6.3 mm balsa. Klopt dit ?

Op de website van de designer staan een paar foto's van de onbeklede romp. Heeft er iemand nog foto's van de romp ? Gewoon om meer voorbeelden te hebben hoe het resultaat eruit moet zien.

thx

Wim

Hoi Wim,

1) Ik heb de firewall 2mm triplex gedaan. De ontwerper van dit vliegtuig heeft de motor in een "buisje" van opgerold triplex (0.5mm) gedaan, Ik heb dat niet gedaan. Lijkt me niet zo sterk, en ging bij mij niet, ik had een andere vertraging.

2) Dat klopt, maar het hoeft natuurlijk niet precies. Ik heb 5mm gedaan, niet moeilijk te maken hoor.

Alle overige latjes zijn van 3x3mm en 3x5mm. (Hoofdligger 3x3mm vurenhout).

Foto's van de romp, heb ik, onbekleed, vanaf het 1e- tot het laatste latje 8) :wink: :lol:

Ik zal ze vanmiddag (zometeen) ff op mijn servertje planten, wordt wel een grote zipfile.

Peter.

p.s. Wil je ook foto's van de vleugel?

Hi

Bedankt voor het snelle antwoord.

1) Tof, bedankt voor de publicatie!
2) Enkele foto's van de vleugel zouden inderdaad ook handig zijn,
3) Spruce =? Spar =? vurenhout ?. Klopt het dat deze latjes enkel in de vleugel en stabilo zitten ?

'k Heb nog enkele motoren liggen (speed 480 voor directdrive, permax 480 en speed300 met parkflyer reductie), dat wordt weer een avondje motocalc.

Bedankt,

Wim

Hoi Wim,

Vurenhout heb ik alleen maar in de vleugel zitten, in het stablilo is het echt niet nodig. In de romp ook niet, dit kistje is echt heel sterk 8)

Download hier de foto's in de zip (4.8mb) (extract op een willekeurig plaats, per soort ingedeeld (vleugel, romp, etc)).

Ik heb er zelf een Speed 480BB race in zitten, en kijgt z'n stroom uit 8x1050KAN. Vertraging: MPJET 480BB 3:1, met een 10x3.8 prop. Genoeg power.

Peter.

Oja,

Ik heb gekozen voor dikke ribben (5mm), had uiteindelijk minder mogen zijn. Ik had geen zin in gepruts met de capstrips... :oops: :wink:
Maakt het wel stukken sterker!

Peter.

Sterker? Die vleugel is al enorm sterk ;) Heel weinig torsie ;) En bij een crash is het toch de romp die versplintert

Hi,

Bedankt voor de foto's, ze verduidelijken veel. Dat van die ribben was me ook al opgevallen.

Wim

Hallo medevliegers..

Ben vandaag maar weer eens naar het veld gegaan met me modelletje.

Ik vind hem echter nog voor geen meter vliegen :(

Hij valt zeer snel weg over een kant ( maakt niet uit welke ) en daarbij is het nogal pompend vliegen, niet echt strak dus.

Wat zou ik hieraan kunnen doen???? :?:

Alvast bedankt 8)

Back