Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

Wat je daar aan zou kunnen doen....

Over dat pompend... Zwaartepunt wel goed? Ik denk dat hij te ver naar achter ligt...

Heb je em wel mooi recht gebouwd?
De mijne vliegt wel mooi, denk dat het dan aan de bouw ligt... :wink:

Peter.

Hmm zwaarte punt ligt wel wat ver naar achteren idd..

En over de bouw.

Hij is gewoon recht, dit is echt niet de eerste keer dat ik van tekening bouw :D :wink:

Maar bedant voor je advies ik zal de accu eens wat naar voren proberen te plaatsen en morgen weer een paar vluchtjes maken.

Ok dan , heb even het zwaarte punt verplaatst en hij vliegt in principe goed.

Ik heb echter wel iets veranderd tov de tekening: het stabilo zit verder naar onderen .

Mja, het blijkt nu wel, voorzover dat datt nog niet duidelijk was, dat de motor niet sterk genoeg is en er moet maar een borstelloze op komen. :D

Welke motor is hier geschikt voor en waar kan ik deze kopen..

Alvast bedankt

Hallo allemaal, nog een gelukkig kerstfeest.

Ik heb de tekening van dit model gedownload en ik snap er niet veel van. Ik snap wel hoe je hem moet bouwen. Maar ik weet bijvoorbeeld niet wat:

1/8" sq. balsa betekend
of 3/32" liteply of 3/16"x1/8" and 1/8" sq. balsa

willen jullie uitleggen wat dit betekend, of heeft 1 van jullie de nederlandse versie van de bouwtekening.

alvast bedankt

zijn inches ;) dus even omrekenen naar mm en klaar. liteply is vliegtuig triplex.

Als motor een axi 2808/20 of 1 uit de 22xx/xx series voor minder gewicht en kracht.

Hallo,

Tadango,
Ik dacht dat "Liteply" van populier is gemaakt en "vliegtuigtriplex" van
berken vervaardigt is.

Het scheelt in gewicht wel wat.

Mvg,

Paul Siemons

@bunny88:

afb12559.jpg

Peter.

hoi hoi

bedankt Peter :lol: :lol: en Tadango
:lol:
xxxxxx

ik ga maar eens beginngen deze vakantie :o

fijne vakantie

nog een paar vraagjes:

*hoeveel waren julllie ongeveer kwijt aan balsa hout. En hoeveel met motor en al(servo's enz.)

*wat voor hout hebben jullie nog meer gebruikt.

Ik moet het voor school maken, dus weten jullie waar ik voordelig onderdelen kan halen.

alvast bedankt

xxx

Geen idee heoveel voor hout, had ook nog voorraad. Servo's en ontvanger had ik ook nog liggen, ongeveer 90 euro denk ik. Motor + regelaar +/- 150 euro, accu 75. Dan nog hout en folie ;)

Zeker heb ik daar wat aan Zwevendepeter. THANKS

jij ook bedankt tadango

xx

wat voor lijm moet je eigenlijk voor balsa hout gebruiken?
waar kan je dat kopen?

ciao

en een gelukkig nieuwjaar

CA kan maar ik gebruik altijd UHU hout lijm. Duurt iets langer maar is beter om ruimtes op te vullen ;)

Back