"Elektro dragracen,. wat heb je nodig"

Denk dat ik niet onze waterstofzuiger moet gebruiken maar een gewone ouderwetse. Het viel me al op dat de waterstofzuiger geen krimp gaf toen er vacuüm ontstond. Een gewone stofzuiger hoor je duidelijk reageren op het vacuüm. Waarschijnlijk zit er in zo`n waterstofzuiger een soort onderdruk ventieltje. Immers als je water zuigt is het alles of niks en het water gaat niet langs de motor zoals de lucht die je zuigt met een gewone stofzuiger dat wel doet. Je verwacht (als je even niet nadenkt) dat zo`n groot ding natuurlijk veel harder gaat dan een huis tuin en keuken stofzuiger. Daar zit ik misschien fout:confused:

Vanavond wat tape en een andere stofzuiger.

Wat de gaatjes betreft,.. het gaat er in eerste instantie om hoe snel je de aanwezige lucht weg krijgt. Dat kan natuurlijk met veel kleine gaatjes of met minder grotere gaatjes. De capaciteit zou ongeveer gelijk moeten zijn.

Zoals ze vroeger thuis zeiden,... "Stiekem doorgaan dan kom je er vanzelf wel"
 
Je kunt gewoon toch strip op een rol kopen. Ook wel tochtband wat aan 1 zijde kleeft. Word veel gebruikt bij lucht kanalen.

Wanneer je stofzuiger zo'n onderdrukbeveiliging heeft gaat dat niet goed werken. Dat je stofzuiger lekker gaat toeren is een goed teken omdat hij er dan hard aan zuigt.
Misschien is zo'n camping handpomp een idee? die kun je ook laten zuigen alleen heb ik geen idee hoe hard. Misschien net genoeg om het laatste beetje er uit te knijpen.
 
Nee ik heb inderdaad geen rubberen strippen in mijn "ontwerp" (idd eerst te internet ff rond gekeken voor dat ik wat ging maken) de mal staat idd op een verhoging dit zuigt beter. en doordat ik ook een "verdieping" in me vacuumtafel heb ligt het lexaan/vivak gelijk met de vacuumtafel dus heb je geen rubber nodig.
 
Inmiddels de hele vacuüm tafel afgeplakt, keurig rubber randje er op geplaatst.

Zelfde stofzuiger gebruikt. Vacuüm is drastisch verbeterd. Mal op een verhoging gezet en nog een keer getrokken. Nu zorgde de verhoging er voor dat het lexan net niet helemaal aansloot.

Morgen nog een keer zonder verhoging. Dan ben ik er wel denk ik.

full


Ps. Tochtstrip in rubber is er dus wel op rol.

@The Tank,.. heb je al een kap getrokken op die mal? En hoe hoog is jouw mal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb na de modificatie nog 2 mallen getrokken, intotaal heb ik er 5 gemaakt. Na de modificatie gaat ie eigelijk te goed :mrgreen: want nu zie je de paar foutjes die nog in de mal zaten. bij de eerste pogingen zag je die niet omdat hij dus niet maximaal vacuum kon trekken.

Mijn mal is zonder verhoging 10cm en de verhoging is nog eens 1,5cm

ps had je jou verhoging ook schuin gemaakt of niet? mijn verhoging heeft aan de bovenkant (waar de mal op ligt) dezelfde maat als de mal, en dan loopt hij schuinweg breder naar onder. Hierdoor trok het lexaan bij mij beter om de mal dan zonder.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.387224714699480.95277.100002358651115&type=3
deze body's zijn gemaakt met deze mal. (zelf gespoten)
 
Ik heb hem hoor!

full


Voor 95% dan.

1 zijde is me net te dun, detail van de deuren zit er in aan weerszijden, neus kan nog een beetje beter.

En ja als het goed gaat dan moet die mal nog veel gladder worden.

The Tank,... je hebt helemaal gelijk. Er moet een verhoging in de tafel en die latjes maken het alleen maar makkelijker.

Deze kap zal in de prullenbak verdwijnen of hoogstens als maatvoering dienen.

Hij lijkt overigens precies op een buggy te passen.

Of misschien toch niet in de ton?

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De gril zit er op zich wel in hoor. Alleen niet helemaal tot onderaan. Vandaar de 95%.

Dit weekeinde gaat ie voor 100%. Ik zal die verhoging er definitief op maken en die latjes op mijn vacuüm tafel zetten. Die kleine verhoging die The Tank al noemde maakt niet alleen het verschil voor het vacuüm maar scheelt ook zo'n 2cm materiaal dat kan rekken. Daardoor blijft de zijkant dikker en heb je meer Lexan over om tot diep in de hoeken te komen.

Thanks Tank.

Daarna kan ik verder met het rail chassis.
 
Ik zie op de foto's de gleuven in de grill niet?
En het zal wel verbeelding zijn, maar het lijkt net of de grill scheef zit, of dat de rechter kant meer naar voren zit dan de linker kant?
 
Hey,.. niet achter mijn rug om praten hè, als ik er even niet ben.;)

Ik weet dat hier op het forum alles met een fotootje voor het bewijs moet maar dit weekend zal ik een ultieme poging doen en vervolgens alle kanten fotograferen.

Tot nu toe heb ik OOK allerlei mislukkingen gepost, en dat blijf ik doen "ter lering ende vermaek" maar geef me even de kans om een perfect exemplaar te trekken.

Trouwens,... spuiten kan ik geen kont van dus er kan nog genoeg gelachen worden:oops:

Een samenwerking met een beregoede spuiter zou me wel passen:rolleyes::rolleyes:

Er ligt een hele stapel foto's op schaal en een nog grotere berg mdf. De volgende moet een pro mod Volvo V70 worden voor hetzelfde chassis.
 
Laat ik eerst eens kijken hoe die V70 er uit komt te zien. Wie weet ben ik te overmoedig. Dat model kwam het eerst bij me op omdat mijn collega een V70 D5 Summum heeft van het vorige model 2007 geloof ik. Die leek me makkelijk vanwege al die vrijwel recht lijnen.

Je zou er niet veel aan hebben echter omdat ik een wielbasis van 28cm maak.

Maar je zou The Tank kunnen vragen. Die heeft ook al een hele mooie en realistisch lijkende body getrokken.

Edit:

Ps. Ik denk dat je dat soort kappen nog niet vindt omdat je als producent in de problemen komt met merkrechten. Wat je wel vindt zijn modellen die al wat ouder zijn.
 
Ik kan je eventueel wel helpen met het spuit gedeelte. Ik doe nl ook spuitwerk voor anderen, dus mocht je interesse hebben in een spuiter laat maar horen.

En mocht je zelf willen spuiten zou ik je nog wel kunnen helpen met stickers door middel van een stickersnijder.

ik hoor het wel.

ps. momenteel niet de tijd om nog andere modellen te gaan maken van sratch. als ik de tijd weer eens vind wil ik er weer mee verder gaan maar dan cnc frezen op het werk.
 
Grrrrrr

Grrrrrr,.. om gek van te worden

Elke keer net niet helemaal.

Zie hier een groeiende stapel mislukte kappen.

full


De achterzijde is geen enkel probleem. Hij blijft mooi dik en hard/stevig.

full


De zijkanten lukken op zich goed maar blijven naar mijn zin te dun.

full


De voorkant blijft een probleem.

full


Voor de liefhebbers, de ribbels die de gril moeten vormen komen er mooi in. Het probleem blijft echter dat de laatste anderhalve centimeter niet goed aantrekt.

Vandaag heb ik de verhoging gemaakt en geprobeerd. Dit gaf geen oplossing. Er was onvoldoende vacuüm. De latjes heb ik aan de tafel geschroefd. Die vergemakkelijken het centreren enorm.

Het lijkt iedere keer wel of het Lexan aan de rand van het raamwerk niet genoeg smelt waardoor dit te snel hard wordt op de vacuüm tafel.

Ik begin te denken dat ik iets te zuinig ben geweest en gewoonweg een te kleine tafel en raamwerk heb gemaakt. Eigenlijk zou ik wel eens een kleinere mal willen proberen om te zien of die wel in 1x goed trekt.

Iemand een suggestie? Een malletje voor een auto met een 200mm wielbasis? Inmiddels heb ik die V70 foto's op schaal er eens bij gepakt en die past zo ie zo niet op de vacuüm tafel vanwege die enorme overhang achter de achterwielen. Immers ik heb een wielbasis van 28cm nodig. (Standaard dragsters hebben een langere wielbasis vanwege de stabiliteit)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je niet gewoon een stuk 5 bij 7 balk gebruiken, en daar wat vormen in frezen, of wat hoekjes eruit oid, dan kan je het misschien ook testen?
 
Back
Top