"Elektro dragracen,. wat heb je nodig"

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Re entry from the 80`s, 15 feb 2012.

  1. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Denk dat ik niet onze waterstofzuiger moet gebruiken maar een gewone ouderwetse. Het viel me al op dat de waterstofzuiger geen krimp gaf toen er vacuüm ontstond. Een gewone stofzuiger hoor je duidelijk reageren op het vacuüm. Waarschijnlijk zit er in zo`n waterstofzuiger een soort onderdruk ventieltje. Immers als je water zuigt is het alles of niks en het water gaat niet langs de motor zoals de lucht die je zuigt met een gewone stofzuiger dat wel doet. Je verwacht (als je even niet nadenkt) dat zo`n groot ding natuurlijk veel harder gaat dan een huis tuin en keuken stofzuiger. Daar zit ik misschien fout:confused:

    Vanavond wat tape en een andere stofzuiger.

    Wat de gaatjes betreft,.. het gaat er in eerste instantie om hoe snel je de aanwezige lucht weg krijgt. Dat kan natuurlijk met veel kleine gaatjes of met minder grotere gaatjes. De capaciteit zou ongeveer gelijk moeten zijn.

    Zoals ze vroeger thuis zeiden,... "Stiekem doorgaan dan kom je er vanzelf wel"
     
  2. Luppie

    Luppie verslagschrijvers

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    1.077
    Locatie:
    Double-u monkeyfield
    Je kunt gewoon toch strip op een rol kopen. Ook wel tochtband wat aan 1 zijde kleeft. Word veel gebruikt bij lucht kanalen.

    Wanneer je stofzuiger zo'n onderdrukbeveiliging heeft gaat dat niet goed werken. Dat je stofzuiger lekker gaat toeren is een goed teken omdat hij er dan hard aan zuigt.
    Misschien is zo'n camping handpomp een idee? die kun je ook laten zuigen alleen heb ik geen idee hoe hard. Misschien net genoeg om het laatste beetje er uit te knijpen.
     
  3. EBT_The_Tank

    EBT_The_Tank

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    96
    Nee ik heb inderdaad geen rubberen strippen in mijn "ontwerp" (idd eerst te internet ff rond gekeken voor dat ik wat ging maken) de mal staat idd op een verhoging dit zuigt beter. en doordat ik ook een "verdieping" in me vacuumtafel heb ligt het lexaan/vivak gelijk met de vacuumtafel dus heb je geen rubber nodig.
     
  4. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Inmiddels de hele vacuüm tafel afgeplakt, keurig rubber randje er op geplaatst.

    Zelfde stofzuiger gebruikt. Vacuüm is drastisch verbeterd. Mal op een verhoging gezet en nog een keer getrokken. Nu zorgde de verhoging er voor dat het lexan net niet helemaal aansloot.

    Morgen nog een keer zonder verhoging. Dan ben ik er wel denk ik.

    [​IMG]

    Ps. Tochtstrip in rubber is er dus wel op rol.

    @The Tank,.. heb je al een kap getrokken op die mal? En hoe hoog is jouw mal?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. EBT_The_Tank

    EBT_The_Tank

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    96
    Ik heb na de modificatie nog 2 mallen getrokken, intotaal heb ik er 5 gemaakt. Na de modificatie gaat ie eigelijk te goed :D want nu zie je de paar foutjes die nog in de mal zaten. bij de eerste pogingen zag je die niet omdat hij dus niet maximaal vacuum kon trekken.

    Mijn mal is zonder verhoging 10cm en de verhoging is nog eens 1,5cm

    ps had je jou verhoging ook schuin gemaakt of niet? mijn verhoging heeft aan de bovenkant (waar de mal op ligt) dezelfde maat als de mal, en dan loopt hij schuinweg breder naar onder. Hierdoor trok het lexaan bij mij beter om de mal dan zonder.

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.387224714699480.95277.100002358651115&type=3
    deze body's zijn gemaakt met deze mal. (zelf gespoten)
     
  6. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik heb hem hoor!

    [​IMG]

    Voor 95% dan.

    1 zijde is me net te dun, detail van de deuren zit er in aan weerszijden, neus kan nog een beetje beter.

    En ja als het goed gaat dan moet die mal nog veel gladder worden.

    The Tank,... je hebt helemaal gelijk. Er moet een verhoging in de tafel en die latjes maken het alleen maar makkelijker.

    Deze kap zal in de prullenbak verdwijnen of hoogstens als maatvoering dienen.

    Hij lijkt overigens precies op een buggy te passen.

    Of misschien toch niet in de ton?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er goed uit!
    Alleen jammer dat de Grill niet echt goed te zien is..
     
  8. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    De gril zit er op zich wel in hoor. Alleen niet helemaal tot onderaan. Vandaar de 95%.

    Dit weekeinde gaat ie voor 100%. Ik zal die verhoging er definitief op maken en die latjes op mijn vacuüm tafel zetten. Die kleine verhoging die The Tank al noemde maakt niet alleen het verschil voor het vacuüm maar scheelt ook zo'n 2cm materiaal dat kan rekken. Daardoor blijft de zijkant dikker en heb je meer Lexan over om tot diep in de hoeken te komen.

    Thanks Tank.

    Daarna kan ik verder met het rail chassis.
     
  9. EBT_The_Tank

    EBT_The_Tank

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    96
    Graag gedaan.

    Ziet dr al goed uit, en idd het fine tunen kost een paar pogingen maar dan heb je wel een pracht kappie.
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zie op de foto's de gleuven in de grill niet?
    En het zal wel verbeelding zijn, maar het lijkt net of de grill scheef zit, of dat de rechter kant meer naar voren zit dan de linker kant?
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Waarschijnlijk vertekening, op deze foto van de mal is het net andersom...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, het leek mij al gek ja.
     
  13. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Hey,.. niet achter mijn rug om praten hè, als ik er even niet ben.;)

    Ik weet dat hier op het forum alles met een fotootje voor het bewijs moet maar dit weekend zal ik een ultieme poging doen en vervolgens alle kanten fotograferen.

    Tot nu toe heb ik OOK allerlei mislukkingen gepost, en dat blijf ik doen "ter lering ende vermaek" maar geef me even de kans om een perfect exemplaar te trekken.

    Trouwens,... spuiten kan ik geen kont van dus er kan nog genoeg gelachen worden:oops:

    Een samenwerking met een beregoede spuiter zou me wel passen:rolleyes::rolleyes:

    Er ligt een hele stapel foto's op schaal en een nog grotere berg mdf. De volgende moet een pro mod Volvo V70 worden voor hetzelfde chassis.
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik hoop al zoooo lang om mijn eigen wagen eens even te vinden in lexaan!
    Zou je geen volvo c30 willen doen ;)
     
  15. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Laat ik eerst eens kijken hoe die V70 er uit komt te zien. Wie weet ben ik te overmoedig. Dat model kwam het eerst bij me op omdat mijn collega een V70 D5 Summum heeft van het vorige model 2007 geloof ik. Die leek me makkelijk vanwege al die vrijwel recht lijnen.

    Je zou er niet veel aan hebben echter omdat ik een wielbasis van 28cm maak.

    Maar je zou The Tank kunnen vragen. Die heeft ook al een hele mooie en realistisch lijkende body getrokken.

    Edit:

    Ps. Ik denk dat je dat soort kappen nog niet vindt omdat je als producent in de problemen komt met merkrechten. Wat je wel vindt zijn modellen die al wat ouder zijn.
     
  16. EBT_The_Tank

    EBT_The_Tank

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    96
    Ik kan je eventueel wel helpen met het spuit gedeelte. Ik doe nl ook spuitwerk voor anderen, dus mocht je interesse hebben in een spuiter laat maar horen.

    En mocht je zelf willen spuiten zou ik je nog wel kunnen helpen met stickers door middel van een stickersnijder.

    ik hoor het wel.

    ps. momenteel niet de tijd om nog andere modellen te gaan maken van sratch. als ik de tijd weer eens vind wil ik er weer mee verder gaan maar dan cnc frezen op het werk.
     
  17. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    @Anthem2,...

    kijk eens even hier
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ze hebben een c30 lexan body :D maar voor een m-chassis :( en deze is eigenlijk ook niet zo mooi gedetailleerd.Moest ik nu een m-chassis hebben kwam de body er zeker hoor als ik eraan kon geraken maar ze past dus niet op mijn 1/10 spijtig genoeg.Toch bedankt voor het meezoeken!
     
  19. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Grrrrrr

    Grrrrrr,.. om gek van te worden

    Elke keer net niet helemaal.

    Zie hier een groeiende stapel mislukte kappen.

    [​IMG]

    De achterzijde is geen enkel probleem. Hij blijft mooi dik en hard/stevig.

    [​IMG]

    De zijkanten lukken op zich goed maar blijven naar mijn zin te dun.

    [​IMG]

    De voorkant blijft een probleem.

    [​IMG]

    Voor de liefhebbers, de ribbels die de gril moeten vormen komen er mooi in. Het probleem blijft echter dat de laatste anderhalve centimeter niet goed aantrekt.

    Vandaag heb ik de verhoging gemaakt en geprobeerd. Dit gaf geen oplossing. Er was onvoldoende vacuüm. De latjes heb ik aan de tafel geschroefd. Die vergemakkelijken het centreren enorm.

    Het lijkt iedere keer wel of het Lexan aan de rand van het raamwerk niet genoeg smelt waardoor dit te snel hard wordt op de vacuüm tafel.

    Ik begin te denken dat ik iets te zuinig ben geweest en gewoonweg een te kleine tafel en raamwerk heb gemaakt. Eigenlijk zou ik wel eens een kleinere mal willen proberen om te zien of die wel in 1x goed trekt.

    Iemand een suggestie? Een malletje voor een auto met een 200mm wielbasis? Inmiddels heb ik die V70 foto's op schaal er eens bij gepakt en die past zo ie zo niet op de vacuüm tafel vanwege die enorme overhang achter de achterwielen. Immers ik heb een wielbasis van 28cm nodig. (Standaard dragsters hebben een langere wielbasis vanwege de stabiliteit)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Kun je niet gewoon een stuk 5 bij 7 balk gebruiken, en daar wat vormen in frezen, of wat hoekjes eruit oid, dan kan je het misschien ook testen?
     

Deel Deze Pagina