Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Haha lijkt idd net of Bas op z'n Yak gaat staan!
Ja - in der onderste helft gas gebeurde erg weinig gisteren. Als iets opgeschroefd maar kan nog een paar tandjes meer.Heb de rudder ook pas ondekt.. Stel jij je gascurve nog extra af Bas?
Al een volgende vliegdag op t oog heren?
Wat bij iedere motor moet werken is;
Choke erop zetten - beetje gas tot halfgas - ontsteking aan - en klappen maar. Totdat de pruttel komt moet je gewoon blijven doorslaan, na de pruttel heeft hij pas brandstof, eerder dus niet.
Het terugslaan wat jij beschrijft is 100% zeker een teken van verzuipen. Héél onwaarschijnlijk zou het nog mogelijk zijn dat de ontsteking niet in orde is, ik heb die motor echter al heel wat vluchtjes zien maken (en ik heb er zelf ook nog het nodige mee gevlogen) en die ontsteking is prima in orde
Kijk er trouwens mee uit, ik heb ooit een 62cc verzopen, die tikte ook terug (21*12 cfk drieblad) en ik heb wekenlang met 4 blauwe vingers gelopen, achteraf nog geluk gehad.....
Het terugslaan wat jij beschrijft is 100% zeker een teken van verzuipen.
Is half gas niet te veel? Ik zet m 1 tikje open.
Als een Zenoah terug slaat heeft hij nog te weinig sprit .
Als een Zenoah terug slaat heeft hij nog te weinig sprit .
Bij de oude versie zonder E-ontsteking draaide je ook zolange aan de prop met choke dicht tot er benzin uit liep .
Met de E- ontsteking is dat allemaal iets makkelijker geworden.
Met choke dicht aanwerpen tot er leven uitkomt .
Mvg Johan