Vandaag nog genoten van het model. Gevlogen dus. Sjonge wat vliegt dat gemoedelijk. Moet nog wel ff wennen aan de afmetingen en de massa van het model, waardoor echt gekke dingen nog even achterwege gebleven zijn. Ook natuurlijk om vertrouwen in het model, motor en de electronica te krijgen. En dat gaat goed! De motor loopt prima met die vierblads prop en draait nu tussen de 1500 en 1800 toeren stationair. Volgas kan ie nog wat meer hebben en eigenlijk is een 2blads mejlzik ook wel wenselijk. Verder heb ik geen last van stroring meer gehad. Heb dus nu een andere ontvanger erin zitten en dat gaat puik, zowel met het gebruik van de ontstekingsswitch als zonder. En zoals Didier al zei, is die ontstekingsswitch overbodig, dus dat ga ik eruit slopen.
Het tankje dat bij de kit zit is voor deze motor wel wat klein. Kan max 5 minuten vliegen, wat natuurlijk jammer is, je wil gewoon niet aan de grond, ook al sta je te chaken van de spanning omdat het nieuw is. het vliegt gewoon super. En niet dat het landen niet leuk is, dat gaat helemaal als een appeltje eitje. Ik zeg, gewoon makkelijker dan een charter...sjonge jonge wat kan dat ding langzaam.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat foto's van het vliegen kan maken. Filmen gaat niet lukken want ik heb geen filmcamera.
Wat betreft die multiplex ontvanger, die ga ik naar de importeur sturen. Kijken wat die er van vindt...
laters
Het tankje dat bij de kit zit is voor deze motor wel wat klein. Kan max 5 minuten vliegen, wat natuurlijk jammer is, je wil gewoon niet aan de grond, ook al sta je te chaken van de spanning omdat het nieuw is. het vliegt gewoon super. En niet dat het landen niet leuk is, dat gaat helemaal als een appeltje eitje. Ik zeg, gewoon makkelijker dan een charter...sjonge jonge wat kan dat ding langzaam.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat foto's van het vliegen kan maken. Filmen gaat niet lukken want ik heb geen filmcamera.
Wat betreft die multiplex ontvanger, die ga ik naar de importeur sturen. Kijken wat die er van vindt...
laters